  • Data: 2009-03-14 19:18:04
    Temat: Re: Portret 50mm *1.6
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 19:32:50 +0100, Bogdan Blaszczak napisał(a):

    > Równie dobrze można tą kwestię odwrócić. Skąd przekonanie, że jasne
    > szkło można zastąpić lampą?

    Pomijając minimalną GO, to imho najlepsze portrety powstają
    gdy fotograf kontroluje światło, a nie tylko je łapie (odwrotnie niż
    pejzażyści). Oczywiście nie trzeba mieć do tego lampy, ale zawsze lepiej
    mieć lampę niż kolejny -fefnasty obiektyw.

    > No sorry kolego, ale wszystko zależy od
    > okoliczności, potrzeb i oczekiwań. Tutaj w temacie wyraźnie widzę słowo
    > "portret". Jeśli córka naszego szanownego kolegi narzeka, że 18-200 jest
    > jej za ciemne _do_portretu_, to bardziej prawdopodobne jest, że nie
    > chodzi jej o wykonywanie portretów po zmroku, tylko o możliwość
    > swobodniejszego operowania głębią ostrości. A w takim przypadku lampa
    > nie zastąpi jasnego szkła.

    No ja wyczytałem tylko że potrzebny jej jasny obiektyw bo łatwiej i
    szybciej ustawić ostrość - ale może przegapiłem jakiś inny post Laphraoiga.

    Co do GO to ja tam nie wiem - zajrzałem do przeglądu fotografii XX wiecznej
    i większość portrecistów jednak wolała staranie dobrać tło niż bawić się
    w kiczowatą minimalną GO.

    > Pewnie, że najlepszym rozwiązaniem jest i lampa, i obiektyw, ale jeśli
    > nie ma możliwości finansowej, to trzeba się zdecydować na jakiś
    > priorytet. I właściwie nie ma się o co spierać na prfc, tylko po prostu
    > trzeba się zapytać samej zainteresowanej: "Słuchaj, co ci przeszkadza
    > przy wykonywaniu portretów tym ciemnym 18-200? Czy to że zdjęcia
    > wychodzą Ci poruszone? Czy może to, że nie możesz odpowiednio rozmyć tła?"
    > Jeśli to pierwsze, to lampa.
    > Jeśli to drugie, to jasny obiektyw.

    No to właśnie teraz potrzebuje szkło - i je dostanie, to już chyba
    zdecydowane.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --