  • Data: 2009-03-15 00:15:26
    Temat: Re: Portret 50mm *1.6
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Laphroaig" napisał

    > Musze sie przyznac, ze nie za bardzo czaje temat manualnych lamp :(.
    > To czym ja robilem to zawsze byla wbudowana lampa.
    > A jak sie pracuje z manualna to nie mam pojecia. Nie wiem tez jak szukac
    > takiej lampy , jak sie ona ma do poszczegolnych aparatow (stopka, styki
    > itp) :(.

    Z reguły to żadna filozofia - poza jednym bodaj wyjątkiem stopki są
    normalizowane.
    Manual też nie zawsze musi oznaczać full-manual.
    Znakomicie poradzi sobie lampa z własną automatyką (zwykle również z pełnym
    manualem), której błysk skorygujesz po jednej, trzech fotografiach.
    Od czasów Nikona D70 (będzie z pięć lat), przez Canony 20D i 40D po obecnie
    Lumixa G1 używałem i używać będę jakiegoś starego Metza, który ma stopkę od
    Nikona.
    Głowica kręci się we wszystkie możliwe strony, jest zoom, dyfuzor - nic
    więcej nie trzeba do sporadycznego błyśnięcia to tu to tam.
    Tyle, że ja też mam hopla i uważam lampę za zło konieczne do używania
    najrzadziej jak to tylko możliwe ; )

    adam