  • 111. Data: 2018-05-08 17:09:06
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-05-2018 o 14:48, Trybun pisze:

    > Ani to ani to. Było to jednak chyba, a nawet raczej na pewno, dalej niż
    > dwa dwa miesiące temu.

    No to raczej nie był to ecosport z w/w powodów.

  • 112. Data: 2018-05-11 19:06:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-08 o 17:08, Cavallino pisze:

    > Generalnie nowy 3008 to bardzo fajne, duże i nowoczesne auto, czego
    > nie można z ręką na sercu powiedzieć o starszawym już QQ przed FL.
    > Ale jak widać mocno za wysoko go cenią.

    Za duże, za ciężko wygląda, i pewnie sporą nadwagę posiada. Choć nie
    mogę powiedzieć że QQ to ideał piękna i harmonii, to jednak zdecydowanie
    wybieram właśnie jego.

    > Nie dotyczy - obecnie ten koncern w ogóle nie ma napędu 4x4.
    > Tylko w Oplach pozostał i to starszych.

    Słyszałem dłuższą "ekspercką" rozmowę o napędzie. Np brak wału
    napędowego na tylną oś, zamiast tego dodatkowy elektryczny silnik do
    napędu tylnej osi. Nawet sobie nie zdawałem sprawy że jednak nie
    zastosowali tego w 3008ce.

    > Od sedana to stawiam wyżej nawet busy - przynajmniej mają jakieś
    > zalety praktyczne.

    Wygląd sedana jest nieporównywalnie lepszy,. Praktyczność, o co
    właściwie chodzi, mam jakąś maszkarą jeździć tylko z tego powodu bo do
    niej można więcej załadować?

    > Sportage nie spełnia - to typowy crossover z prześwitem jak osobówka.
    > Na zjazdy z asfaltu się nie nadaje.

    Jesteś pewny? Chodzi oczywiście o ten prześwit? Wizualnie wydaje się że
    stoi trochę wyżej..

    > Generalnie mam podobne odczucia.
    > Ja bym chciał coś co ma ponad 20 cm prześwitu, 4x4, silnik turbo,
    > mocne zawieszenie, współczesne wykonanie (czyli Duster odpada) i
    > kosztuje poniżej 90 tys, albo poniżej 95 tys z automatem.
    >
    > Najlepiej jakby to jednak był kompakt, Ecosporta oglądałem w weekend -
    > maławy trochę, ale fajny.
    > Gdyby jeszcze był choć z turbobenzyną.

    Do moich oczekiwań (w miarę mocny silnik benzynowy, prześwit 20cm+,
    automat, 4x4, limit cenowy) wg Samar.pl pasuje tylko jedno auto - Subaru
    XV. Jednak minusy - niezbyt ciekawy wygląd, silnik 'bokser",  no i ta
    cena, która wydaje się być sporo zawyżona, i jego dyskwalifikują. Chyba,
    przynajmniej na razie, przyjdzie rozglądać za bardziej kompatybilnymi
    używkami.

  • 113. Data: 2018-05-11 20:23:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-05-2018 o 19:06, Trybun pisze:

    > Za duże, za ciężko wygląda, i pewnie sporą nadwagę posiada.

    Tu akurat się mylisz, nowy 3008 jest bardzo lekki, zwłaszcza jak na
    sporego suva, pisałem przecież że to nowoczesne auto.
    Waży tyle ile kompakt, nie sprawdzałem QQ, ale obstawiam że w
    porównywalnej wersji jest o 100-200 kg cięższy, mimo że mniejszy.

> [...]
    > napędowego na tylną oś, zamiast tego dodatkowy elektryczny silnik do
    > napędu tylnej osi. Nawet sobie nie zdawałem sprawy że jednak nie

    Znaczy JESZCZE tego nie zaoferowali, ale wszystkie nowe płyty z PSA i
    teraz Opla są do tego przystosowane.
    Pewnie sam napęd nie jest gotowy.

    > Wygląd sedana jest nieporównywalnie lepszy,.

    Nie widzę w nim nic lepszego, a raczej odwrotnie.
    Dla mnie nie ma nic sensowniejszego niż hot-hatch.

    > Praktyczność, o co
    > właściwie chodzi, mam jakąś maszkarą

    Maszkara to sedan i kombi.

    > Jesteś pewny? Chodzi oczywiście o ten prześwit? Wizualnie wydaje się że
    > stoi trochę wyżej..

    Ma 17 cm, taka Mazda 6 ma 16 cm.
    Kombi w wersji cross-country tyle mają, a nie suvy.

    P3008 ma 20 cm, a Duster 21 - to jest minimum przyzwoitości dla suva.
    Wszystko poniżej to crossover, który tylko suva z wyglądu udaje, a
    liczony jest tylko na asfalt.

    Wcześniej miałem Dustera, teraz mam Sportage, więc porównanie mam dobre.

  • 114. Data: 2018-05-11 22:49:35
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Sportage 4x4 ma 19cm

  • 115. Data: 2018-05-12 10:58:34
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Albo z cennika Kia Polska:

    D 1.7 CRDi 115 KM 6 MT 2 WD - 92 990 zł 103 990 zł -
    D 1.7 CRDi 141 KM 7 DCT 2 WD - 101 990 zł 112 990 zł 121 990 zł
    D 2.0 CRDi 136 KM 6 MT 4 WD - 106 990 zł 117 990 zł -
    D 2.0 CRDi 185 KM 6 MT 4 WD - - 122 990 zł 131 990 zł
    D 2.0 CRDi 185 KM 6 AT 4 WD - - 128 490 zł 137 490 zł

    Następnym razem zanim na kogoś bezpodstawnie naskoczysz, to sprawdź może
    to, o czym piszesz.

    Wg strony http://www.kia.com/pl/modele/sportage/dane-techniczn
    e/

    1.6 T-GDi 6MT 4WD 177 KM
    110 990,00
    Wiec ktoś się myli

  • 116. Data: 2018-05-12 14:21:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-05-2018 o 22:49, Piotrek Paradysz pisze:
    > Sportage 4x4 ma 19cm

    Katalog mówi coś innego.

  • 117. Data: 2018-05-12 14:26:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-05-2018 o 10:58, Piotrek Paradysz pisze:

    > Albo z cennika Kia Polska:
    >
    > D 1.7 CRDi 115 KM 6 MT 2 WD - 92 990 zł 103 990 zł -

> [...]

    No myli się - Ty się mylisz.
    Zaprzeczyłeś że silnik 1.7 crdi ze Sportage III występuje obecnie w
    ofercie - a jak widać jest to kompletna nieprawda.

    Jeśli nie rozumiesz co piszesz, albo co czytasz, to już nie do mnie
    pretensje.

    Ale abstrahując od crdi - jak wrażenia z posiadania 1.6 tgdi?
    Zastanawiałem się nad Koną z tym silnikiem, ale odpuściłem, głównie
    dlatego że na jeździe próbnej nie udało mi się zejść poniżej 11l spalania.
    A to dużo za dużo jak na tak małe autko....

  • 118. Data: 2018-05-12 16:09:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-11 o 20:23, Cavallino pisze:

> [...]
    > Waży tyle ile kompakt, nie sprawdzałem QQ, ale obstawiam że w
    > porównywalnej wersji jest o 100-200 kg cięższy, mimo że mniejszy.

    Może i nadwagi nie ma, ale wygląda ciężko. Zdecydowanie w autach cenię
    lekkie linie.

    > Znaczy JESZCZE tego nie zaoferowali, ale wszystkie nowe płyty z PSA i
    > teraz Opla są do tego przystosowane.
    > Pewnie sam napęd nie jest gotowy.

    Możliwe.

    > Nie widzę w nim nic lepszego, a raczej odwrotnie.
    > Dla mnie nie ma nic sensowniejszego niż hot-hatch.

    Nie znam, co to za typ nadwozia? Także podkasaniec którego protoplastą
    był Golf?

    > Maszkara to sedan i kombi.

    Czyli tzw arystokracja ludzka wybiera brzydkie maszkary? Choćby
    wyobrażasz sobie jakiegoś barona w podkasańcu, bez tyłka.

> [...]
    > liczony jest tylko na asfalt.
    >
    > Wcześniej miałem Dustera, teraz mam Sportage, więc porównanie mam dobre.

    Centymetr to już coś, nieraz może ocalić miskę olejową.

    W sumie nie wiadomo dokładnie którą masz wersję Sportage - z nowymi
    modelami ubywa mu prześwitu. Zresztą same papierowe dane to nie wszystko
    - liczy się też sztywność zawieszenia. Znając żabojadów i ich upodobania
    do miękkości można przyjąć że po załadowaniu sporo ubędzie z tych 20cm
    oferowanych w 3008ce.

  • 119. Data: 2018-05-12 18:26:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-05-2018 o 16:09, Trybun pisze:

    > Nie znam, co to za typ nadwozia? Także podkasaniec którego protoplastą
    > był Golf?

    Tak, nadwoziowo to zwykły hatchback.
    Tyle że zazwyczaj ospojlerowany i dość mocny.

    > Czyli tzw arystokracja ludzka wybiera brzydkie maszkary?

    Ano.
    Taki Rolls Royce to wręcz synonim bezguścia i bezgranicznej brzydoty.
    To że luksusowej nic tu nie zmienia.

    > W sumie nie wiadomo dokładnie którą masz wersję Sportage - z nowymi
    > modelami ubywa mu prześwitu.

    Nie licząc historycznych, rodem jeszcze z Korei, a ich nie liczę
    standardowo, bo europejskich gustów nie spełniają, to nie - nic się nie
    zmienia, w KS III było 17 i w KS IV też jest 17.

> [...]
    > - liczy się też sztywność zawieszenia. Znając żabojadów i ich upodobania
    > do miękkości można przyjąć że po załadowaniu sporo ubędzie z tych 20cm

    Nie zakładałbym się, w porównaniu do Dustera, 3008 był sztywny jak diabli.
    Na pewno sztywniejszy niż Sportage.

  • 120. Data: 2018-05-20 10:12:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-12 o 18:26, Cavallino pisze:

    > Tak, nadwoziowo to zwykły hatchback.
    > Tyle że zazwyczaj ospojlerowany i dość mocny.

    Czyli jak dla mnie - odpada. Brak wyrazistej trzeciej części nadwozie=
    dyskwalifikacji. Tak samo spojlerowa maskarada. Oczywiście nie mam nic
    do jakiegoś dyskretnego spojlerka mającego podkreślić bryłę bagażnika w
    sedanie, ale zdecydowanie - nie dla hatchbacków upodobnianych do okonia
    stroszącego płetwy.

    > Ano.
    > Taki Rolls Royce to wręcz synonim bezguścia i bezgranicznej brzydoty.
    > To że luksusowej nic tu nie zmienia.

    A nie zapotrzebowanie na obszerną kabinę i bagażnik w którym nie
    potrzeba składać tylnych siedzeń aby zmieścić kije golfowe?  W sumie
    każde "rasowe" auto ma wyznaczoną linię bagażnika.

    > Nie licząc historycznych, rodem jeszcze z Korei, a ich nie liczę
    > standardowo, bo europejskich gustów nie spełniają, to nie - nic się
    > nie zmienia, w KS III było 17 i w KS IV też jest 17.

    A dlaczego "nie licząc"? Pierwsze wersje to już coś o czym nie należy
    mówić? Tym bardziej że miały wobec następców poważny atut - większy
    prześwit.

    >  Zresztą same papierowe dane to nie wszystko
    >
    > Nie zakładałbym się, w porównaniu do Dustera, 3008 był sztywny jak
    > diabli.
    > Na pewno sztywniejszy niż Sportage.

    Coś takiego, francuz sztywniejszy od koreańca...