  • Data: 2012-01-06 22:00:20
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 Jan 2012 16:16:31 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > A jest potrzebna?
    > W technice Wysokich Napięć to stosuje się rozłacznik, który oczywiście nie
    > przełącza prądów.

    Odłącznik. Rozłącznik służy do załączania i wyłączania prądów roboczych
    i spotykany jest bardziej dla średnich niż wysokich napięć. Jeśli chodzi
    o widoczną przerwę - podam przykład ode mnie z pracy. W trakcie
    przygotowywania miejsca pracy na transformatorze SN/nN z jednej strony
    otwiera się odłącznik i zakłada uziemienie a z drugiej - ściąga obudowę
    z wyłącznika mocy typu APU, ściąga komory gaszeniowe z jego styków a
    następnie między styki stałe a ruchome wkłada się przegrodę izolacyjną,
    gwarantującą, że nawet w razie omyłkowego zasterowania nie dojdzie do
    podania napięcia na trafo. Zresztą - tu nie chodzi w sumie o widoczną
    przerwę izolacyjną (bo są również rozdzielnie WN w wykonaniu zamkniętym,
    gdzie nie widać bezpośrednio położenia styków odłączników) lecz o
    przerwę galwaniczną - jaką upływność ma taki przekaźnik elektroniczny w
    stanie wyłączenia i jakby to wyglądało np. dla przekaźnika
    elektronicznego na 15kV?
    GG#2400455 ICQ#320399066