  • 11. Data: 2011-08-17 12:32:18
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 17.08.2011 11:32, Irokez wrote:
    > mogę zaprogramować. Jakość fotek bardzo ładna jak na laser.
    podobnie można powiedzieć że Octavia ma bardzo dobrą ładowność jak na
    osobówkę, ale do wożenia materiałów budowlanych to ja bym jej raczej nie
    polecił...
    Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
    atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.
    Marx

  • 12. Data: 2011-08-17 12:42:32
    Od: "Mat" <M@..com>

    > Jak naprawdę mało drukujesz, zastanowił bym się nad np. Samsungiem
    > CLP-320N (lub bez N jak nie chcesz sieci).
    Ale czy eksploatacja TANIEJ drukarki laserowej jest rzeczywiście tańsza,
    czy tylko odpada problem zasychania tuszu i ewentualnej straty wynikającej
    z konieczności wyrzucenia zaschniętego pojemnika i zakupu nowego.?
    Toner, zwłaszcza kolorowy, jest bardzo drogi, a zaschnięciu tuszu można
    zapobiec drukując od czasu do czasu jakąś stronę angażującą wszystkie
    kolory. Tak tylko głośno myślę.
    Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji w przypadku stosowania
    materiałów oryginalnych.
    Nie twierdzę, że będę zawsze używać tylko materiałów oryginalnych,
    ale do porównania chyba to będzie najlepsze.
    Możliwości wyboru zamienników jest tyle, że trudno mówić o porównaniu.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 13. Data: 2011-08-17 13:24:33
    Od: Marx <M...@n...com>

    To zależy czy atramentówka ma głowicę zintegrowaną z tuszem czy osobną.
    Pojemniki zintegrowane z głowicą teoretycznie powinny być droższe, i
    zapewniają gorszą jakość, ale ryzyko zaschnięcia = ryzyko wymiany
    jedynie tuszu. Jak głowica jest stała, to używając badziewnych
    zamienników ryzykuje się uszkodzenie tejże, a koszt nowej wychodzi tyle,
    że taniej kupić nową drukarkę.
    Marx

  • 14. Data: 2011-08-17 13:44:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Marx wrote:
    > Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
    > atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

    jezeli drukuje sie zdjecia sporadycznie, to lepiej wybrac sie do labu
    niz ladowac sie w atrament tylko dla zdjec, moze wyjsc nieco taniej
    niz drukowane na oryginalach i zalecanym papierze

  • 15. Data: 2011-08-17 13:50:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mat wrote:
    > Ale czy eksploatacja TANIEJ drukarki laserowej jest rzeczywiście tańsza,
    > czy tylko odpada problem zasychania tuszu i ewentualnej straty wynikającej
    > z konieczności wyrzucenia zaschniętego pojemnika i zakupu nowego.?

    jak ci zaschnie tusz na czyms z glowica w dukarce to wyrzucasz cala drukarke

    szanse na uznanie reklamacji w takim przypadku sa raczej niewielkie

    > Toner, zwłaszcza kolorowy, jest bardzo drogi, a zaschnięciu tuszu można
    > zapobiec drukując od czasu do czasu jakąś stronę angażującą wszystkie
    > kolory. Tak tylko głośno myślę.

    i bedziesz o tym pamietal co te 5 dni? zawsze? na urlopie tez?

    > Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji w przypadku stosowania
    > materiałów oryginalnych.
    > Nie twierdzę, że będę zawsze używać tylko materiałów oryginalnych,
    > ale do porównania chyba to będzie najlepsze.

    najlepsze bedzie wybrac sprawdzona metode ktora zagwarantuje najnizsze
    koszty wydruku okreslonej liczby stron

    w tym celu musisz ustalic co bedziesz drukowal, w jakiej ilosci, jak
    bardzo cenisz swoj czas, oraz jaka chcesz miec pewnosc ze bedziesz
    mogl w kazdym momencie kliknac drukuj i wydrukuje sie bez problemow

    > Możliwości wyboru zamienników jest tyle, że trudno mówić o porównaniu.

    ceny zamiennikow sa porownywalne dla danego produktu, porownanie jest
    raczej banalne

  • 16. Data: 2011-08-17 14:05:43
    Od: "Mat" <M@..com>

    > jak ci zaschnie tusz na czyms z glowica w dukarce to wyrzucasz cala
    > drukarke

    Przepraszaam, ale chcę to dokładnie zrozumieć.
    Mówisz o zaschnięciu pojemnika z tuszem na którym jest chip, natomiast
    głowice drukująca jest w drukarce, a dokładniej w karetce, do której wkłada
    się
    pojemniki z tuszem?
    Występują także pojemniki bez chipa - ale czy dotyczy to tylko zamienników
    czy oryginalnych pojemników też?
    Czy do tej samej drukarki będą pasowały pojemniki a chipem i bez (o tym
    samym,
    odpowiednim numerze oczywiście)?
    W niektórych drukarkach głowica drukująca jest razem z pojemnikiem, to są
    chyba te pojemniki zintegrowane.
    Które rozwiązanie jest lepsze?

    Pozdrawiam
    Mat

  • 17. Data: 2011-08-17 14:15:21
    Od: "Mat" <M@..com>

> [...]
    > tuszu. Jak głowica jest stała, to używając badziewnych zamienników
    > ryzykuje się uszkodzenie tejże, a koszt nowej wychodzi tyle, że taniej

    O to mi chodziło. Dzięki.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 18. Data: 2011-08-17 14:45:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mat wrote:
    > Przepraszaam, ale chcę to dokładnie zrozumieć.

    w atramentowkach sa dostepne dwa rozwiazania:
    a) pojemnik z tuszem i zintegowana glowica
    b) pojemnik z tuszem

    w przypadku b glowica jest w drukarce i zasilana jest z
    pojemnika

    jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w pojemniku
    wywalasz tusz i wsadzasz nowy

    jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w drukarce
    wywalasz drukarke i kupujesz nowa

    chipy (stosowane przez wszystkich poza brotherem) sa po to
    zeby uzytkownik nie mogl dolac tuszu do pojemnika, po
    wykorzystaniu okreslonej ilosci tuszu pojemnik trzeba wywalic
    i nie maja zwiazku z glowica, to tylko sposob weryfikacji
    ile tuszu zostalo wykorzystane

    nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
    obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta

    (chyba ze ktos wypusci wyjatkowo spieprzony model)

  • 19. Data: 2011-08-17 15:01:02
    Od: "Mat" <M@..com>

> [...]
    > wywalasz tusz i wsadzasz nowy
    >
    > jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w drukarce

    Dzięki, już to rozumiem.

> [...]
    > wykorzystaniu okreslonej ilosci tuszu pojemnik trzeba wywalic
    > i nie maja zwiazku z glowica, to tylko sposob weryfikacji

    Znam przypadek gdy ktoś w sklepie kupił, przez nieuwagę, pojemnik
    bez chipa (zamiennik) i pomimo prawidłowego oznaczenia drukarka
    go nie zakceptowała. Konieczna była wymiana na taki z chipem.

    > nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
    > obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta
    Chodziło mi o lepsze rozwiązanie porównując pojemnik z głowicą
    i taki bez. Ale już rozumiem.

    W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
    Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 20. Data: 2011-08-17 15:41:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]

    To musisz kupić, bo jak mam inaczej je przedstawić?

    Tu się zgadzam.

    > jezeli drukuje sie zdjecia sporadycznie, to lepiej wybrac sie do labu
    > niz ladowac sie w atrament tylko dla zdjec, moze wyjsc nieco taniej
    > niz drukowane na oryginalach i zalecanym papierze

    I właśnie trafiłeś w sedno.
    Zdjęcia robię w fotolabie.
    Ale czasami dla dziecka trzeba wydrukować coś do szkoły/przedszkola,
    jakiegoś ptaszka, pieska czy drzewko. Byłem w szoku, że laser tak potrafi
    ładnie drukować.

    --
    Irokez