    From: "Mat" <M@..com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Date: Wed, 17 Aug 2011 17:01:02 +0200

    > w atramentowkach sa dostepne dwa rozwiazania:
    > a) pojemnik z tuszem i zintegowana glowica
    > b) pojemnik z tuszem
    >
    > w przypadku b glowica jest w drukarce i zasilana jest z
    > pojemnika
    >
    > jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w pojemniku
    > wywalasz tusz i wsadzasz nowy
    >
    > jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w drukarce
    > wywalasz drukarke i kupujesz nowa

    Dzięki, już to rozumiem.

    > chipy (stosowane przez wszystkich poza brotherem) sa po to
    > zeby uzytkownik nie mogl dolac tuszu do pojemnika, po
    > wykorzystaniu okreslonej ilosci tuszu pojemnik trzeba wywalic
    > i nie maja zwiazku z glowica, to tylko sposob weryfikacji
    > ile tuszu zostalo wykorzystane

    Znam przypadek gdy ktoś w sklepie kupił, przez nieuwagę, pojemnik
    bez chipa (zamiennik) i pomimo prawidłowego oznaczenia drukarka
    go nie zakceptowała. Konieczna była wymiana na taki z chipem.

    > nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
    > obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta
    Chodziło mi o lepsze rozwiązanie porównując pojemnik z głowicą
    i taki bez. Ale już rozumiem.

    W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
    Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

    Pozdrawiam
    Mat