  • Data: 2011-12-18 11:04:17
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/12/2011 02:25, Roman W wrote:

    > Jezeli Koles A przelewa wiedze do glowy kolesia B, to czesto lepiej
    > jest, zeby forme pisemna wiedzy nadal koles A, bo on sie w tym lepiej
    > orientuje niz B. Dlatego na studiach oprocz notatek miales rowniez
    > podreczniki i konspekty.

    No to przecież w XP również kolesie A produkują formę pisemną, w postaci
    np. user stories.

    Jeśli chodzi o różnicę między wykładem na studiach a programowaniem w
    reżimie XP, to zauważ, że w drugim przypadku kontakt jest znacznie
    bardziej bezpośredni - masz np. parę programistów, którzy potrzebują
    czegoś wiedzieć, więc idą do OSCR, który im tłumaczy, rysuje, oni
    dopytują, on im coś rysuje na flipcharcie, oni rysują na flipcharcie i
    pytają czy jest tak, czy śmak i tak dalej, aż programiści nie poczują,
    że wystarrczająco rozumieją problem, żeby napisać kod. Zauważ też, że
    sam fakt, że programiści bezpośrednio po takiej sesji będą musieli
    wyprodukować kod stanowi jakiś test tego, że zrozumieli to, co było im
    tłumaczone.