eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPorównanie różnych języków › Re: Porównanie różnych języków
  • Data: 2011-12-18 12:14:48
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 17/12/2011 22:43, A.L. wrote:
    >
    > Nie ma sie Pan co obawiac. To jest "metodologia Agile". Ponoc jedynie
    > sluszna.
    >
    > Ciekawe jak "agilowcy" wyobrazaja sobie projekt w ktorym pracuje,
    > powiedzmy, 50 programistow, i owi programisci nigdy nie kontaktuja sie
    > z przyszlym uzytkownikiem systemu?

    Po pierwsze, nie ma czegoś takiego jak "metodologia Agile". Można
    ewnetualnie rozpatrywać konkretne metodologie jak XP czy Scrum, albo
    zastanawiać się nad ogólnym podejściem Agile do tego tematu - ale w tym
    drugim przypadku trzeba wziąć pod uwagę, że istnieją metodologie czy
    procesy, które mieszczą się nadal w ogólnym nurcie Agile, ale stosują
    pewne rozwiązania spoza tego nurtu.

    Więc po pierwsze temat kontaktów z przyszłym użytkownikiem: generalnie
    nie jest konieczny. XP zaleca, żeby w miarę możliwości "on-site
    customer" był przedstawicielem typowego użytkownika systemu, ale nie
    jest to jedyna możliwość. Podstawą jest to, żeby ludzie występujący w
    rolach "customer representative" albo "product owner" rozumieli potrzeby
    użytkownika, ewentualnie mieli możliwość szybkiego dowiedzenia się jakie
    one są w szczególnym przypadku.

    Co do problemu 50 programistów, to XP i (w mniejszym stopniu) Scrum
    skalują się na wielkość zespołu do powiedzmy 12-16 programistów. Da się
    je zastosować do większych projektów, pod warunkiem, że da się podzielić
    zespół. To nie jest takie hop-siup, które można zrobić mechanicznym
    dzieleniem, bo każdy zespół musi mieć pewną autonomię i być właścicielem
    swojego codebase: w praktyce musi tworzyć oddzielny "produkt"
    (komponent), i w takiej sytuacji jeden zespół jest "klientem" drugiego,
    albo ma się zespół zajmujący się integracją systemu i ten zespół pracuje
    z końcowym klientem i podaje wymagania zespołom wykoującym poszczególne
    komponenty. Czasem jest to niemożliwe albo niepraktyczne, i w takich
    sytuacjach po prostu nie należy stosować tych metodologii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: