eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPorównanie różnych językówRe: Porównanie różnych języków
  • Data: 2011-12-18 15:27:36
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 18 Dec 2011 12:14:48 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >On 17/12/2011 22:43, A.L. wrote:
    >>
    >> Nie ma sie Pan co obawiac. To jest "metodologia Agile". Ponoc jedynie
    >> sluszna.
    >>
    >> Ciekawe jak "agilowcy" wyobrazaja sobie projekt w ktorym pracuje,
    >> powiedzmy, 50 programistow, i owi programisci nigdy nie kontaktuja sie
    >> z przyszlym uzytkownikiem systemu?
    >
    >Po pierwsze, nie ma czegoś takiego jak "metodologia Agile". Można
    >ewnetualnie rozpatrywać konkretne metodologie jak XP czy Scrum, albo
    >zastanawiać się nad ogólnym podejściem Agile do tego tematu - ale w tym
    >drugim przypadku trzeba wziąć pod uwagę, że istnieją metodologie czy
    >procesy, które mieszczą się nadal w ogólnym nurcie Agile, ale stosują
    >pewne rozwiązania spoza tego nurtu.
    >
    >Więc po pierwsze temat kontaktów z przyszłym użytkownikiem: generalnie
    >nie jest konieczny. XP zaleca, żeby w miarę możliwości "on-site
    >customer" był przedstawicielem typowego użytkownika systemu, ale nie
    >jest to jedyna możliwość. Podstawą jest to, żeby ludzie występujący w
    >rolach "customer representative" albo "product owner" rozumieli potrzeby
    >użytkownika, ewentualnie mieli możliwość szybkiego dowiedzenia się jakie
    >one są w szczególnym przypadku.
    >
    >Co do problemu 50 programistów, to XP i (w mniejszym stopniu) Scrum
    >skalują się na wielkość zespołu do powiedzmy 12-16 programistów. Da się
    >je zastosować do większych projektów, pod warunkiem, że da się podzielić
    >zespół. To nie jest takie hop-siup, które można zrobić mechanicznym
    >dzieleniem, bo każdy zespół musi mieć pewną autonomię i być właścicielem
    >swojego codebase: w praktyce musi tworzyć oddzielny "produkt"
    >(komponent), i w takiej sytuacji jeden zespół jest "klientem" drugiego,
    >albo ma się zespół zajmujący się integracją systemu i ten zespół pracuje
    >z końcowym klientem i podaje wymagania zespołom wykoującym poszczególne
    >komponenty. Czasem jest to niemożliwe albo niepraktyczne, i w takich
    >sytuacjach po prostu nie należy stosować tych metodologii.

    No. Rozumiem ze Kolega ma wielkei doswiadczenie w prowadzeniu takich
    prac w ktorych jest 50 i wiecej programistow.

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: