  • 1. Data: 2011-05-04 10:09:14
    Temat: Porównanie Primera kontra Avensis
    Od: "Janek" <...@o...pl>

    Witam
    przede mną zakup samochodu, potrzebuję ekonomiczne i nie za małe kombi
    rocznikowo ok. 2000, benzyna max do 1800 cm3 oczywiście do gazu.

    Wytypowane auta jak w temacie. Wg mnie to bardzo podobne auta, ale może
    podpowiecie drodzy grupowicze jakies argumenty, których nie uwzględniłem.
    Za Toyotą przemawia dobry silnik 1,6 no i marka chyba bardziej godna
    zaufania (kiedyś jeździłem Cariną E)
    Za Nissanem dużo lepiej wyposażone modele, silnik 1,8 chyba tez jest ok,
    choć nie mam z nim doświadczeń.

    Może ktoś jeździł jednym i drugim i ma bezpośrednie porównanie.
    Zdaję sobie sprawę że dużo zależy od konkretnego egzemplarza, na co
    szczególnie zwrócić uwagę oglądając te auta.

    Będe wdzięczny za opinie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-04 10:50:58
    Temat: Re: Porównanie Primera kontra Avensis
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-04 10:09, Janek pisze:
> [...]
    > zaufania (kiedyś jeździłem Cariną E)
    > Za Nissanem dużo lepiej wyposażone modele, silnik 1,8 chyba tez jest ok,

    Ja na twoim miejscu jeśli idzie o primerę szukałbym raczej 1.6 GA16DE albo 2.0 SR20DE
    To starsze, solidne silniki. Sam mam 1.6+gaz, przebieg ok 350tys i silnik nie wymagał
    żadnych kompletnie interwencji. Oleju nie bierze. Rozrząd ma na łańcuchu i też
    nie generuje kosztów. Jest prosty i bez nadmiaru elektroniki. Może trochę moc by się
    przydała większa bo ma niecałe 100KM, dlatego dziś pewnie szukałbym raczej 2.0.
    Silnik 1.8 jest nowszy ale ma słabsze opinie, z tego co czytałem na forach modelu.

  • 3. Data: 2011-05-04 11:10:01
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Janek" <...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > podpowiecie drodzy grupowicze jakies argumenty, których nie uwzględniłem.
    > Za Toyotą przemawia dobry silnik 1,6 no i marka chyba bardziej godna

    Avena szukaj z silnikiem 2.0. 1.8 kiepski i nie ma zbyt dobrych opinii a 1.6
    za słaby do tego auta i nie przepada za gazem.

  • 4. Data: 2011-05-04 11:13:55
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 4-05-2011 10:09, Janek pisze:

    > Może ktoś jeździł jednym i drugim i ma bezpośrednie porównanie.
    > Zdaję sobie sprawę że dużo zależy od konkretnego egzemplarza, na co
    > szczególnie zwrócić uwagę oglądając te auta.
    Przy tak starych autach ważniejszy od marki/modelu jest stan danego
    egzemplarza.
    Podstawowym kryterium powinna być prosta buda i ilość korozji na niej,
    bo tego nie naprawisz i będziesz musiał z tym żyć.
    Popatrz też na auta francuskie (np. Pug 406), one mają b. dobre blachy.
    Są też tańsze od japońców i znacznie ładniejsze.

    M.

  • 5. Data: 2011-05-04 11:52:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Inead" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Janek" <...@o...pl> wrote in message

    > Avena szukaj z silnikiem 2.0. 1.8 kiepski i nie ma zbyt dobrych opinii a
    > 1.6 za słaby do tego auta i nie przepada za gazem.

    2.0 nie przepada tym bardziej bo to bezpośredni wtrysk.

  • 6. Data: 2011-05-04 12:35:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Janek" <...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zdaję sobie sprawę że dużo zależy od konkretnego egzemplarza, na co
    > szczególnie zwrócić uwagę oglądając te auta.

    Niektóre Avensisy 1.8 miały problem ze znacznym zużyciem oleju. Poza tym
    chyba są bardziej odporne na korozję od Primery.

  • 7. Data: 2011-05-04 13:06:38
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Pomyśl też o Mitsubishi Space Star.

    Np http://otomoto.pl/mitsubishi-space-star-1-8-16v-gaz-
    C18010947.html

    To bardzo fajne auta.
    Bardzo.

    --
    CB

  • 8. Data: 2011-05-04 13:21:46
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

    > Ja na twoim miejscu jeśli idzie o primerę szukałbym raczej 1.6 GA16DE

    Potwierdzam w całej rozciągłości - znakomity silnik, niesamowita kultura
    pracy, zdażało mi się uruchamiać uruchomiony silnik - tak cicho
    pracował.

  • 9. Data: 2011-05-04 16:52:36
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    cbnet <c...@n...pl> napisał(a):

    > Pomyśl też o Mitsubishi Space Star.
    >
    > Np http://otomoto.pl/mitsubishi-space-star-1-8-16v-gaz-
    C18010947.html

    > To bardzo fajne auta.
    > Bardzo.

    Ja potwierdzam - sam mam dwa Spacestary (jeden na sprzedaż ;-) ).

    Z tą uwagą, że jeśli potrzebujesz dużo przestrzeni bagażowej, to primera czy
    avensis kombi są dłuższe i bardziej pakowne.

    I jak Spacestar, to benzynowego szukaj 1.6 albo 1.3, unikaj 1.8 GDI z
    bezpośrednim wtryskiem, strasznie łatwo się z tym silnikiem wpakować na minę.
    Diesel 1.9 DID = 1.9 dci od renault.

    A tak w ogóle to super samochodzik - wygodny, przestronny, ekonomiczny i
    bezawaryjny :-)

  • 10. Data: 2011-05-04 17:20:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 May 2011 14:52:36 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

    > cbnet <c...@n...pl> napisał(a):
    >
    > Ja potwierdzam - sam mam dwa Spacestary (jeden na sprzedaż ;-) ).

    Proszę, nie karm toppostujących śmieci, nie dość że wyłażą na wiosnę i
    rozmnażają się jak karaluchy to jeszcze dokarmiasz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.