  • 1. Data: 2011-05-04 01:11:35
    Temat: Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Już jakiś czas temu o nie pytałem.
    Ale w temacie maluchów z automatami niewiele się dzieje.

    Przeglądając nowe samochody na allegro wpadł mi w oko
    Mitsubishi Colt (ponoć 42.500zł z 6 biegową zautomatyzowaną
    skrzynią biegów AllShift... w cenie też klimatyzacja).

    Przymierzałem się jeszcze do czegoś mniejszego, ale
    Smarty przy większych prędkościach i bocznych podmuchach
    wiatru ... to nie na moje nerwy ;).

    W zajawkach fajnie wygląda Skoda Joyster / Volkswagen UP,
    ale chyba nie mam zdrowia czekać...

    Może ktoś coś więcej powiedzieć o tej skrzyni AllShift?
    Próbowałem umówić się na jazdę testową, ale mają same
    Colty z manualami.

    Aleksander.

  • 2. Data: 2011-05-04 08:47:51
    Od: Robson <r...@...pl>

    Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek, jesli jezdziles
    wczesniej automatem to koniecznie umow sie na jazde testowa. Biegi sa
    zmieniane i aprzeglo jest wciskane przez elektryczne silowniki. Silnik
    wyje miedzy zmianami biegow, pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
    zjezdza do tylu, jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow oraz
    piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

  • 3. Data: 2011-05-04 09:57:54
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale chyba nie mam zdrowia czekać...
    >
    > Może ktoś coś więcej powiedzieć o tej skrzyni AllShift?
    > Próbowałem umówić się na jazdę testową, ale mają same

    Wejdź na autocentrum.pl i kliknij na Auta nowe - jest wyszukiwaczka, można
    wybrać auta z automatem, sortować po cenie. Najtańsze to Peugeot 107 oraz
    Citroen C1.
    Tomek
    Ps. Tylko uważaj z tymi cenami - mogą dotyczyć nieco innych wersji, np. bez
    automatu. Ale to już sobie znajdziesz na stronach dealerów.

  • 4. Data: 2011-05-04 11:26:10
    Od: a...@...a.z.e.t.a.pl

    Robson wrote:

    > Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek,

    E tam. Działa, nie ma tragedii.

> [...]
    > wczesniej automatem to koniecznie umow sie na jazde testowa. Biegi sa
    > zmieniane i aprzeglo jest wciskane przez elektryczne silowniki.

    Bzdura. Przynajmniej nie w MCP.

    > miedzy zmianami biegow,

    > pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
    > zjezdza do tylu,

    Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

    > jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow

    Nie ma tragedii. Na pewno wygodniej niż w manualu.

    > oraz
    > piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

    No idea.

    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 5. Data: 2011-05-04 13:33:27
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-05-04 11:26, a...@...a.z.e.t.a.pl pisze:

    > E tam. Działa, nie ma tragedii.

    Stawiam, że nie jezdziles prawdziwym automatem.

    > Bzdura. Przynajmniej nie w MCP.

    Co to jest MCP? Jezdzilem kilkoma renowkami i honda, silnik wyje przy
    zmianie biegow.

    > Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

    Jasne, dlatego naduzyciem jest nazywac to automatem ;).
    Nie wszystko, co samo biegi zmienia automaten jest.

  • 6. Data: 2011-05-04 13:58:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-05-04 13:33, Robson pisze:
    > W dniu 2011-05-04 11:26, a...@...a.z.e.t.a.pl pisze:

    >>> Silnik

    > Co to jest MCP? Jezdzilem kilkoma renowkami i honda, silnik wyje przy
    > zmianie biegow.

    pewnie chodzi o grupe PSA (citroen/peugeot)

    > Jasne, dlatego naduzyciem jest nazywac to automatem ;).
    > Nie wszystko, co samo biegi zmienia automaten jest.

    dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia biegow

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2011-05-04 14:23:54
    Od: Robson <r...@...pl>

    > dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia
    > biegow

    Wiem o tym, przyczytaj topic.

  • 8. Data: 2011-05-04 15:00:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 04 May 2011 08:47:51 +0200, w <ipqsqq$844$1@news.onet.pl>, Robson
    <r...@...pl> napisał(-a):

    > Silnik
    > wyje miedzy zmianami biegow,

    W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

    > pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
    > zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

    Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
    To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

    > Wolne zmiany biegow

    W jakim modelu?

  • 9. Data: 2011-05-04 16:46:10
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    >Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
    >To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

    Dla reemigranta z USA może być straszne...

  • 10. Data: 2011-05-04 18:08:16
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ale chyba nie mam zdrowia czekać...
    >
    > Może ktoś coś więcej powiedzieć o tej skrzyni AllShift?
    > Próbowałem umówić się na jazdę testową, ale mają same

    Z tego co ostatnio widzialem to nowa Corsa wystepuje w wersji ze
    skrzynia zautomatyzowana, jak i automatem, przynajmniej w katalogu maja to
    tak opisane.

    PZDr
    Adam