  • Data: 2009-03-12 08:12:40
    Temat: Re: Porównanie: A1000 i A2000
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wizjera w kompakcie uzywa sie spooooradycznie. Wazniejszy jest wyswietlacz.

    Zdziwiłbys się. Ja np. korzystam i to często. Chociaż na zombie tez kadruję,
    a b. czesto stosuję hybrydowy sposób -najperw na LCD, a potem w kontrolowany
    sposób do oka. Ale to przy statycznych scenach, no i mam aparat bez
    stabilizacji [Sony V1]. Swoją drogą, jak mój brat wybierał cyfrówkę to
    doradziłem mu właśnie A720, póki jeszcze był. Z wielu powodów, ale jednym był
    wizjer optyczny. Aha, też uważam,że dobry wyświetlacz jest ważny, żeby nie
    było :P

    > Zarowno A1000 i A2000 sa do kitu

    Prawda! Są ilustracją trendu do totalnej kastracji kompaktów. Niedawno jeszcze
    Canon sie temu opierał, teraz już zupełna porażka G10 wiosny nie czyni, a
    zakres ogniskowych akurat dla mnie nie do konca odpowiedni. I po diabła mu ta
    megapixeloza. Nie mam na co wymienić swojego Soniacza, jak padnie -niech szlag
    trafi taki rynek! Paradoksalnie, jeszcze pare lat temu miałbym wybór.

    > Może SX110?

    Albo wczesniejszy SX100 [ciut mniej Mpix, poza tym to samo]-też nie ma
    wizjera, ale jasny obiektyw i rozsadny, jak na ultrazooma zakres ogniskowych
    36-360mm [w zasadzie do wszystkiego, jeśli nie potrzebujesz bardzo szerokiego
    kąta, ale przeciez istnieją nasadki wide], no i wszystkie przydatne tryby A,S,M
    Aha, jeszcze tu i ówdzie walają sie po sklepach A570IS i A590IS -ogniskowe 35-
    140mm, jasny obiektyw, wizjer optyczny, dostępne tryby A,S,M
    Pozdrawiam
    -J.