    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porażenie
    Date: Mon, 25 Sep 2023 20:10:10 -0000 (UTC)
    <uep0ir$1ckh3$1@news.icm.edu.pl>

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > I to jest takie nietypowe???

    Dla osoby, która od urodzenia była głucha jak pień, i dopiero od ok. 7
    roku życia dostała implant ślimakowy i cośtam słyszy w ograniczonym
    zakresie na jedno ucho, nie jest nietypowe.

    Dla osoby ze sprawnym słuchem w obu uszach powiedziałbym, że jest
    nietypowe. Ja jestem w stanie w dużym stopniu wstroić się w daną osobę i
    ignorować otoczenie. Oczywiście wymaga to skupienia i oczywiście cicho
    mówiąca osoba może w tym otoczeniu zginąć, ale jest możliwe.

    Znam osobę, która też umiała, ale przeszła udar i już nie umie. Nie może
    też czytać w hałasie, bo nie słyszy własnego czytającego głosu (to nie to,
    że nie może się skupić, tylko po prostu hałas, nawet jednostajny, zagłusza
    jej głos w głowie i nie słyszy, co czyta).

    Ja tak nie mam. Dźwięk to dźwięk, głos wewnętrzny podczas czytania to co
    innego, może być bardzo głośno a i tak będę go "słyszał" (nie rozpatruję
    tego w ogóle w kategoriach słuchu, tylko myśli, ale widocznie jest to
    powiązane, skoro u niej tak się zrobiło).

    --
    W kinie:
    - Wolicie popcorn słodki czy słony?