  • Data: 2023-09-21 19:36:48
    Temat: Re: Porażenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Zaraz zaraz - moze mi sie wydaje, ale "implant słuchowy" jest od lat
    > całkiem normalnym rozwiązaniem (dla ciezko poszkodowanych),
    > i najwyrazniej potrafimy zamieniac dzwieki na stymulacje nerwów.

    Ale nie tak, że "słychać czestotliwość z generatora".

    > Nie mówie, ze to łatwe, Fouriera chyba trzeba, ale robimy to.

    Tak jak napisałem, sam Fourier to mało. To trochę przypomina vocodery
    AMBE czy CODEC2. Procesor dźwiękowy wyciąga z sygnału wejściowego
    formanty mowy, jakoś je sortuje i pobudza wybrane elektrody. Tych
    elektrod jest zresztą całkiem niewiele, zaledwie kilka. Pacjent z
    implantem nie "słyszy dźwięków" (a już zwłaszcza tonu genaeratora),
    on rozumie mowę (lepiej lub gorzej). No i wcześniej musi się tego
    rozumienia nauczyć, a nie że od razu po operacji wie co do niego mówią.

    --
    Jarek