  • Data: 2023-09-23 15:20:28
    Temat: Re: Porażenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Ale może po prostu słychać *coś*? Jak generator jest włączony to
    > słychać, a jak jest wyłączony, to nie słychać?

    Może być "słyszane" najwyżej "jakieś wrażenie głosowe". To tak, jakby
    kogoś walnąć w potylicę, gdzie znajduje się płat wzrokowy, a wtedy mu
    się osiem gwiazdek pokaże przed oczami.

    > Ale mówimy o bezpośredniej stymulacji nerwu słuchowego, czy o implancie
    > ślimakowym? Bo to są dwie różne rzeczy.
    [...]
    > Chyba że kompletnie się mylę?

    To jest to samo. Ślimak jest tym miejscem, gdzie można zinterfejsować
    układ nerwowy z techniką. Elektrod jest niewiele, teraz chyba zazwyczaj
    osiem właśnie.

    > Za to stymulacja nerwu słuchowego to jakaś magia

    Takie to sprawia wrażenie. Tu nawet nie trzeba się specjalnie starać,
    by konkretny drucik przylutować do nerwu "wysokotonowego", a inny do
    "basowego". Mózg sam ma się nauczyć rozpoznawania konkretnego układu
    impulsów stymulujących i odpowiednio to sobie ustawić na krosownicy.

    Zaznaczam, że ja się na medycynie nie znam. Tyle się dowiedziałem od
    fachowców, by sobie wyobrazić jakieś tło.

    --
    Jarek