  • Data: 2023-09-23 15:18:07
    Temat: Re: Porażenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > 450 bps? No, robi. Masz gdzieś przykład takiego sygnału?

    Ależ proszę bardzo, właśnie zrobiłem taki przykład:

    wN7CAAkKACYPwCZPwIYwAG+QAIYvwCZAQPNwALrgQLr+wL3+QML9
    gGx9gHH8gDXY
    wEvSwK9QAKZ9ACz9gDXAQOVQALr7gLr7QLr7ALr6QMX5AMTXALPG
    AFe0gCOUgB0E
    QLGCAMiEwJKEAJKFQHSAQHAAQC9PwFf7wB5BwET8AEF8ACL8AAF7
    gGxAQKrvwKr8
    ADX8ALL7gEr7QHt7QINfAGLvwKF9QEB9gBDswDD9ADF8wC59AIF8
    wHBaAEDAAGvQ
    AA3QAA3QAA3AAIGwgJN7QBh8wBP8gGN8gINfgDiwAGLfwEVFwEU0
    wLnFgBppgDt7
    QEnvgPF8ANd8AIh8wEz8wDD8ANhYQLdAAAxrwCL8AMJbAL3YgH98
    AIP8QN9vgCJr
    wLr8wDD8gBDrgBRqwL76QLj5wET5gMxnQO1QABlQAMT4QFF3gMTV
    wCrlQG7UgOlE
    QOkjgBMDwM2QAPagAEugALaQAEuQANKvwEuQANKQACYAALaAAEuP
    wPcDgK4PwA==

    base64 -d plik_z_tym_co_wyżej > test.c2
    c2dec 0 test.c2 - | play -t raw -r 8000 -e signed-integer -b 16 -

    Codec-2 jest całkowicie otwarty, każdy może sobie zainstalować
    na swoim komputerze.

    Zwracam uwagę, że plik z zapisem odczytanego *tekstu* ma 70 bajtów,
    a plik opisujący *głos* 382 bajty, a więc zaledwie 5,5 raza więcej.

    > Ciekawe na ile to faktycznie przypomina mowę i na ile można rozpoznać
    > głos. I czy da się zejść z bitrate jeszcze niżej, i jakie byłyby wtedy
    > efekty (przy jakim bitrate nie dałoby się już rozpoznać).

    Ja nie jestem w stanie ocenić, czy głos został zsyntezowany przez
    vocoder, czy jest głosem naturalnym. Nie ma sztuczności kojarzącej
    się z głosem robotów ze starych filmów s-f. Tyle że im węższy jest
    strumień danych, tym trudniej ocenić *kto* mówi. Po prostu głos
    nieznanej osoby, może trochę kogoś przypominający. Ale *co* mówi,
    to dalej jest zrozumiałe.

    > I co gdyby puścić przez to muzykę.

    Nic. To coś w rodzaju zapisu nutowego. Jeśli nutek na klarnet czy
    inną fujarę nie przewidziano, to nie słychać. Codec-2 jest wciąż
    gorącą nowością, przyglądam mu się. Natomiast AMBE wszedł dawno do
    praktyki. Gdy się rozmawia z kimś, kto znajduje się w hałaśliwym
    miejscu, to jest lepiej, niż przy rozmowie przez zwykłe radio czy
    telefon. Szum tła nie jest transmitowany. AMBE w suchych liczbach
    (kompresja) wypada sporo gorzej. Za to kosztuje furmankę dukatów.

    --
    Jarek