  • Data: 2010-07-15 15:53:52
    Temat: Re: Poradniki Freemana pilnie potrzebuję pożyczyć
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    marek augustynski napisał(a):
    > Możesz
    >
    > Ale po co?

    Jak to po co?
    Chcesz poezję i prawdę wymalować pędzelkiem w szopie?
    Reszta, czyli treść zdjęcia, sedno.
    A obróbka wystarczy prosta, to tylko maska estetyki.
    Czego istotnego w moim workflow brakuje?

> [...]
    > Andreas Gursky. Teraz to odkrycie weryfikuję poprzez zdobywanie wiedzy na
    > temat Gurskiego i jego fotografii. I dopiero w tym momencie, sam przed sobą,
    > mogę powiedzieć Andreas Gurski jest najlepszym fotografem na świecie (równie
    > dobrze mógłbym uznać inaczej). Od tego momentu szukam na nowo ale on stanowi
    > jakiś wyznacznik. Staram się go zepchnąć z podium jednak broni się.. itd.
    > Więc jeśli Ty szukasz najlepszego przewodnika to wcale nie musisz wszystkich
    > czytać. Wystarczy, że zapytasz, jaki jest najlepszy przewodnik foto na świecie.

    Ale ja nie szukam najlepszego przewodnika foto na świecie, bo takowy nie
    istnieje. Musiałby go napisać najlepszy fotograf na świecie i do tego
    musiałby być najlepszy we wszystkich dziedzinach fotografii i do tego
    musiałby mieć dar przekazywania wiedzy. Nie da rady. Nawet jakby się
    znalazł takowy, to nikt by go nie wydał, bo by zabił rynek poradników
    foto na parę ładnych lat. Zresztą nie poradnik jest celem, a fotografia.
    Dla Ciebie również. Jeden szuka w Internecie, inny w bezpośrednich
    rozmowach, a jeszcze inny w książkach.

    Czerpię w tego, co się pojawia, robiąc oczywiście wywiad i selekcję
    przed zakupem, czasem porzucając lekturę przed końcem. :-)
    Wydawało mi się, że już jestem dość wybredny, a tu masz: "Za dużo
    czytasz" :-)

    > No ale wiem, czytasz bo lubisz.. a poza tym, mozliwe, że idziesz mniej więcej
    > tą samo droga co ja, tylko z mniejszym rozmachem;)

    No, nienachalnie
    :-)

    > "Och jaką radość daje to fotografowanie. Wspaniale!"
    > To jest papka, której celem jest omamienie czytelnika.

    Nie jestem przekonany, że szkodliwa.

    > I tak trzeba się przełamać i "zrobić coś".
    > [...]
    > Należy uczyć się "jak", a opowieści wyrzucić na śmietnik.

    Tak, tylko dla mnie na dziś "jak" oznacza: "jak zauważać", "jak
    znajdować", "jak prowokować", "jak docierać do", a mniej "jak
    konwertować do B&W", "jak selektywnie korygować" itp.

    Znasz jakiś dobry poradnik na ten temat? Ja wciąż szukam następnych, bo
    punktów widzenia jest więcej niż jeden.

    > Czy coś wynika z mojego pisania i z Twojego czytania?

    No.
    :-)

    --
    Mirek