-
Data: 2020-09-01 14:34:13
Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello K,
Tuesday, September 1, 2020, 12:47:17 PM, you wrote:
[...]
>>>> Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to
>>>> łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
>>>> A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na
>>>> full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem
>>>> jeszcze mniej.
>>> Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do
>>> powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a
>>> byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.
>> Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
>> 64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?
> Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testy
> obalaja te teorie.
Jakie testy? Jak myślisz, skąd wartość 0.15 kWh/km, skoro producenci
samochodów podają niższe wartości? Zużycie energii zależy przede
wszystkim od stylu jazdy. Tak samo jak spalanie paliwa w samochodzie.
Przez prawie 20 lat użytkowania Lanosa, któremu dodałem pomiar zużycia
paliwa, obserwowałem wyniki ok 5.8 do 16.5 l/100 km. Którakolwiek z
tych wartości jest błędna? Nie. Obie dotyczą przejazdu na odcinku
kilkudziesięciu km. Jedna to środek nocy, przejechane mnóstwo km,
bardzo spokojna jazda zupełnie pustymi drogami - końcówka powrotu do
domu, po ostatnim tankowaniu. Drugi przejazd, również w słabym ruchu,
z pedałem gazu w podłodze, autostradą A4. Natomiast średnie spożycie z
kilku lat, to 9.3 l/100 km. Najniższe na kilkusetkilometrowej trasie -
6.24 l/100 km. Mogę takich liczb podawać wiele dla JEDNEGO samochodu.
Wszystkie pochodzą z rzeczywistych przejazdów.
Mogę się założyć, że tym samom pojazdem z akumulatorem naładowanym do
pełna, z deklarowanym zasięgiem 400 km, zużyję energię w jednym
przejeździe w mniej niż 300 km a w innym - jeśli będę miał szczęście
do słabego ruchu - będę bliski 500 km. I oba zużycia energii będą
poprawne.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje