  • 11. Data: 2017-03-04 09:03:50
    Temat: Re: Pomiar małych mocy czynnych bez watomierza
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 20:36:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A czemu wyważasz otwarte drzwi?
    > Liczniki energi od kilkunastu z juz dostaniesz

    Ale czy toto zmierzy np. kilkanaście watów z sensowną dokładnością?

    L.

  • 12. Data: 2017-03-04 09:06:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 16:34:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Z drugiej strony chodzi ci zapewne o opłaty, więc kup zwykły
    > licznik elektromagnetyczny za parę zł i mierz pobór energii za godzinę
    > czy dzień. Super dokładność jak na te potrzeby.

    No właśnie chciałbym mieć tą dokładność i wiedzieć że tam jest np
    21W a nie 29, z czysto naukowego punktu widzenia. Nie mam pewności
    czy taki licznik elektromagnetyczny nie będzie kłamał przy takich
    niskich odczytach... Chyba, że takie coś faktycznie dobrze mierzy?

    Stąd pomysł zmierzenia dobrym miernikiem RMS na prądzie i napięciu,
    znalezienia na oscyklopie kosinusa i pomnożeniu na piechotę...

    L.

  • 13. Data: 2017-03-04 20:21:07
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Stąd pomysł zmierzenia dobrym miernikiem RMS na prądzie i napięciu,
    > znalezienia na oscyklopie kosinusa i pomnożeniu na piechotę...

    Tylko przebieg prądu pobieranego przez zasilacz impulsowy może być
    kosinusem jedynie z wyglądu. Wraz z wypitymi browarami wizualne
    podobieństwo rośnie. ;-)

    Takie cóś polecam.

    http://mlodytechnik.pl/archiwum/11-2004_jak_to_dzial
    a.pdf

    Tanie i w miarę dokładne.

  • 14. Data: 2017-03-04 22:14:33
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 18:51:01 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

    > Polecam STPM3x, zmierzysz nawet bardzo małe prądy, a układzik tani.

    A gdzie to kupić w ilościach detalicznych?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2017-03-05 09:13:52
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    czy taki licznik elektromagnetyczny nie będzie kłamał przy takich
    niskich odczytach... Chyba, że takie coś faktycznie dobrze mierzy?

    Każdy licznik ma jakąś dokładność. Taki służący do rozliczeń skalowany jest
    na 10A (z reguły).
    Poniżej tej wartości zawyża, powyżej zaniża.
    Jak mierzą takie marketowe - nie wiem. Ale ich ta norma nie obowiązuje.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2017-03-05 10:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 09:13:52 +0100, Desoft napisał(a):

> [...]
    > czy taki licznik elektromagnetyczny nie będzie kłamał przy takich
    > niskich odczytach... Chyba, że takie coś faktycznie dobrze mierzy?

    Czy dobrze to nie wiem ... ale koniec koncow licza sie koszty, wiec
    licznik taki jak "od elektrowni" jest najlepszy :-)

    Tylko ... nikt nie powiedzial, ze jesli na takiej pompie licznik
    wskazuje 29W, i dodatkowo wlaczy sie np lodowka z silnikiem 100W i
    telewizor 50W, to czy wtedy licznik pokaze 179W czy moze inaczej.

    Ja bym wzial taki marketowy i wymienil bocznik.

    J.

  • 17. Data: 2017-03-05 12:42:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 04.03.2017 o 09:03, Lisciasty pisze:

    > Jakoś nie mogę znaleźć czegoś takiego, czy chodzi może o coś w rodzaju
    > STM32?
    >
    > L.

    http://www.st.com/content/st_com/en/products/data-co
    nverters/metering-ics/stpm32.html

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2017-03-05 12:43:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 04.03.2017 o 22:14, badworm pisze:

    > A gdzie to kupić w ilościach detalicznych?

    Farnell http://tinyurl.com/jmdf7du

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2017-03-06 20:45:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 12:43:19 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

    > Farnell http://tinyurl.com/jmdf7du

    Dzięki. Pozostaje chyba się oswoić z montażem obudów QFN ;)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 20. Data: 2017-03-06 21:53:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-04 o 09:06, Lisciasty pisze:

> [...]
    > czy taki licznik elektromagnetyczny nie będzie kłamał przy takich
    > niskich odczytach... Chyba, że takie coś faktycznie dobrze mierzy?

    Przy małych mocach mierzą źle.
    Niektóre nie startują, inne czasem kręcą się same.
    A może liczniki elektroniczne mają w sobie bocznik (lub przekładnik)
    prądowy, który można zmienić tak, aby prąd maksymalny obniżyć z 16 do
    0,16A?
    Nie sądzę aby US mierzył prąd 16A bezpośrednio.

    http://allegro.pl/licznik-energii-miernik-mocy-watom
    ierz-gb202-i6728120187.html