    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar małych mocy czynnych bez watomierza
    Date: Sun, 5 Mar 2017 09:13:52 +0100

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:7580342d-fa18-4ba6-b6fe-ae1ce8aba620@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 3 marca 2017 16:34:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Z drugiej strony chodzi ci zapewne o opłaty, więc kup zwykły
    > licznik elektromagnetyczny za parę zł i mierz pobór energii za godzinę
    > czy dzień. Super dokładność jak na te potrzeby.

    No właśnie chciałbym mieć tą dokładność i wiedzieć że tam jest np
    21W a nie 29, z czysto naukowego punktu widzenia. Nie mam pewności
    czy taki licznik elektromagnetyczny nie będzie kłamał przy takich
    niskich odczytach... Chyba, że takie coś faktycznie dobrze mierzy?

    Każdy licznik ma jakąś dokładność. Taki służący do rozliczeń skalowany jest
    na 10A (z reguły).
    Poniżej tej wartości zawyża, powyżej zaniża.
    Jak mierzą takie marketowe - nie wiem. Ale ich ta norma nie obowiązuje.

    --
    Desoft