  • 51. Data: 2011-11-08 20:33:01
    Temat: Re: Polskie znaki na iPadzie
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Iguan007" napisał:

    > PC to skrot od Personal Computer.

    Naklejka z takim opisem widniała też na spodzie mojego ZX Spectrum.
    Zatem twoja rewelacja świadczy dokładnie o niczym.

    > Nigdzie w opisie grupy nie ma zadnego odniesienia do IBM.

    Bo w czasach gdy powstała ta grupa, określenie "pecet" było zrozumiałe dla
    każdego z nieujemnym IQ. To mówisz, że teraz się pogorszyło i bez instrukcji
    obrazkowej ani rusz? Serio? Trzeba będzie uaktualnić FAQ.

    > Gdyby to bylo "IBM PC" to te wszystkie dyskusje o laptopach AUSUSA
    > tez sa nie na miejscu?

    Ale rozumiesz określenie "komputer zgodny z IBM PC", czy tylko tak sobie
    pszemolisz dla podtrzymania dyskusji?
    Oczywiście, że laptop (czy jak kto woli, notebook) ASUS-a łapie się do tej
    kategorii.

    JoteR

  • 52. Data: 2011-11-08 20:37:01
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Tomaszek" <t...@o...pl> wrote in message
    > 3xNTG:
    >
    > 1.FAQ grupy pl.comp.pecet wyraźnie wspomina o komputerach zgodnych z PC. A
    > każdą częścią wspólną takiego komputera jest procesor oparty o
    > architekturę x86. Apple iPad nie ma takiego procesora na pokładzie.

    Wspaniale, wolno tylko pytac o komputery oparte nz x86. Tylko dlaczego Ty na
    tej samej grupie zakladasz watek o wyborze pendriva czy ups? Rzeczywiscie
    "Apple iPad nie ma takiego procesora na pokładzie" ale tak samo nie ma go
    Twoj pendrive czy ups.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 53. Data: 2011-11-08 20:38:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.11.2011 21:12, Iguan007 pisze:
    > PC to skrot od Personal Computer. Nigdzie w opisie grupy nie ma zadnego
    > odniesienia do IBM. Nie widze powodu zeby "PC" interpretowac jako konkretnie

    Nie musisz widzieć. Od kiedy tu jestem (czyli ponad 15 lat)
    rozmawia się tu tylko o komputerach PC-compatible. To fakt,
    nie musi być nawet nigdzie wprost zapisany. Nie dyskutuj
    z rzeczywistością...

    Od biedy można pod tę grupę podciągnąć komputery Apple (bo
    *teraz* są pecetami zwykłymi, nawet można na nich zainstalo-
    wać Windows czy Linuksa), ale o iPhone, iPad czy iPod dysku-
    tuje się na innych grupach.

    > Gdyby to bylo "IBM PC" to te wszystkie dyskusje o laptopach AUSUSA tez sa
    > nie na miejscu?

    Notebooki ASUSa są zgodne ze standardem przemysłowym PC.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 54. Data: 2011-11-08 20:45:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.11.2011 14:02, januszek pisze:
    > Taka interpretacja otwiera furtkę do pytań: Witajcie, jakim
    > oprogramowaniem mogę przetestować poprawne działanie polskiej klawiatury
    > w moim sprzęcie. Ten sprzęt to iPad (nie mylić z krzyżem w Sejmie) ;P

    Na szczęście czytelnicy tej grupy to nie prawnicy i nie
    będą pozwalać, by ktoś takie furtki tworzył tylko od razu
    napyskują, że mimo przeformułowania pytania jego idea da-
    lej jest NTG :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 55. Data: 2011-11-08 20:45:10
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Maciej Bojko" <m...@g...com> wrote in message
    > Nie wydurniaj się. "Komputerom osobistym" w tak szerokim rozumieniu
    > tego słowa są poświęcone też pl.comp.sys.amiga, pl.comp.sys.atari,
    > pl.comp.sys.macintosh, pl.comp.sys.palmtop, na upartego jeszcze kilka.
    > Ta grupa jest stricte o pecetach.

    Amiga, atari to konkretni producenci. PC to komputer osobisty. Czy Ci sie to
    podoba czy nie. I nie jestem z grupa od jej powstania, patrze co ma w
    opisie. W opisie ma PC czyli Personal Computer. Zadnej referencji do takiej
    czy innej linii komputerow nie ma. WIec albo popros admina zeby to zmienil,
    albo zyj z tym ze komputer osobisty dla mnie to nie to samo co PC dla
    CIebie.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 56. Data: 2011-11-08 20:47:01
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "MC" <m...@o...pl> wrote in message news:j9c3c5
    > Mistrzu ignorancji, "pecet" to nie jest skrotem od komputer osobisty, co
    > już

    Jest.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 57. Data: 2011-11-08 20:47:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.11.2011 12:05, Iguan007 pisze:
    > I wlasnie o takie zdrowe podejscie chodzi. Klasy sprzetu przenikaja sie i
    > niedlugo nie bedzie wiekszej roznicy pomiedzy telefonem a komputerem. Cos co

    Bzdura. To, że Jobs tak powiedział nie znaczy, że tak jest.

    > kiedys bylo "komputerem osobistym" teraz mamy w telefonie. Dla mnie tablet

    Obawiam się, że każdy nowy telefon jest dalej mniej wygodny
    od starego ZX Spectrum, choćby z racji malutkiego ekranu i
    jeszcze mniejszej klawiatury fizycznej (lub nawet jej braku).
    Jedynie mocą obliczeniową i możliwościami technicznymi go
    przewyższają, ale co z tego, jak w wielu przypadkach nie
    mogę napisać nawet najprostszego programu bezpośrednio na
    telefonie, na żywo, bo brak wbudowanego fabrycznie interpre-
    tera jakiegokolwiek języka, choćby BASICa :)

    Jak dla mnie telefon pozostaje telefonem, z ewentualnym do-
    datkiem w postaci kalendarza, terminarza i notatnika. Ale
    notatki na spotkaniach dalej wolę robić długopisem lub na
    notebooku, bo na telefonie jest *niewygodnie*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 58. Data: 2011-11-08 20:49:42
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > Nie musisz widzieć. Od kiedy tu jestem (czyli ponad 15 lat)
    > rozmawia się tu tylko o komputerach PC-compatible. To fakt,
    > nie musi być nawet nigdzie wprost zapisany. Nie dyskutuj
    > z rzeczywistością...

    Rzeczywicie, ja nie czytam grupy od 15 lat. Czytam tylko opis grupy i widze
    tylko odniesienie do PC.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 59. Data: 2011-11-08 20:53:32
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j9c3mf$lcl$1@inews.gazeta.pl...

    > Naklejka z takim opisem widniała też na spodzie mojego ZX Spectrum.
    > Zatem twoja rewelacja świadczy dokładnie o niczym.

    > Bo w czasach gdy powstała ta grupa, określenie "pecet" było zrozumiałe dla

    PC to skrot od Personal Computer. Jak sluszniue zauwazasz, komputerem
    osobistym jest i to Spectrum (i moj iPad). To ze interpretujesz sobie to tak
    jak Ci wygodnie to Twoja sprawa. Opis grupy nie ma ZADNEGO odniesienia do

  • 60. Data: 2011-11-08 22:16:20
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 9 Nov 2011 06:45:10 +1000, "Iguan007"
    <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >czy innej linii komputerow nie ma. WIec albo popros admina zeby to zmienil,
    >albo zyj z tym ze komputer osobisty dla mnie to nie to samo co PC dla

    A wiesz - to jest całkiem sensowne rozwiązanie. *plonk*

    --
    Maciej Bójko