  • 1. Data: 2011-11-07 13:53:37
    Temat: Bady na HDD
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Windows XP, HDD Seagate Barracuda 40 GB. Od pewnego czasu system uruchamia się
    kilkanaście minut, bądź odmawia uruchomienia. Podejrzewając wadę dysku
    przebadałem go kilkoma narzędziami min. HDTune. Dedykowane narzędzie Seagate
    SeaToolsforWindowsSetup nie chce się u mnie zainstalować. Gdzieś wyczytałem, że
    trzeba odinstalować Framework??? HDTune pokazuje 4 bady. W pierwszym sektorze i
    trzy w sektorach do 63. Czyli nie powinno to przesdzkadzać. Czym ewentualnie
    realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

    Remek

  • 2. Data: 2011-11-07 14:53:51
    Temat: Re: Bady na HDD
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-07 14:53, Remek wrote:
> [...]
    > realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

    W praktyce dysk nie zachowuje się zero-jedynkowo, jezeli wystepuja bady
    (OS dostaje info o bledzie), to z duzym prawdopodobienstwem inne sektory
    maja rowniez problemy, ale proby kilkukrotnego odczytu daja pozytywny
    rezultat, tyle że to trwa.

    HDTune umozliwia sporzadzenie speedmapy calego dysku, wtedy zobaczysz
    jak to faktycznie wyglada. Nie bede tu doradzal zadnych napraw, tak
    sprzet najczesniej sie wymienia. Czasami pomaga kilkukrotny zapis calej
    powierzchni dysku, ew wykorzystanie narzedzi do odzyskiwania sektorow,
    ale sadzac po wieku.. to zadziala na chwile.

  • 3. Data: 2011-11-07 15:02:23
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-07 14:53, Remek pisze:
> [...]
    > realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

    Zainteresuj się SeaTools for DOS. Oprócz tego, jest na stronie
    producenta, to jeszcze znajduje się w pakietach narzędziowych takich jak
    Ulitimate Boot CD. Taki pakiecik na jednym CD przyda się na przyszłość.

  • 4. Data: 2011-11-07 15:54:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 14:53:37 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    > trzy w sektorach do 63. Czyli nie powinno to przesdzkadzać. Czym ewentualnie

    Uzyj SeaTools w postaci obrazu iso do nagrania na butowalną płytkę.
    Wykryje ci "złe" sektory i zaproponuje naprawę. W wielu wypadkach sektory
    widziane jako "złe" prze np, HDTune sa do naprawienia, najwyraźniej są złe
    w logiczny a nie fizyczny sposób. Dysk po naprawie dalej bedzie działał aż
    niezdiagnozowany problem psujący logikę ponownie "popsuje" sektory. Mówię
    "złe" dlatego że ich pojawianie się i znikanie nie ma wpływu na stan
    licznika Realocated Sector Counts z SMART-a.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-11-07 17:28:20
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > "złe" dlatego że ich pojawianie się i znikanie nie ma wpływu na stan
    > licznika Realocated Sector Counts z SMART-a.

    Do tego co napisałeś ja tylko dodam, że SeaTools uruchamiany poza
    systemem operacyjnym czyli SeaTools for Dos wyklucza ewentualne
    konflikty z systemem operacyjnym.

  • 6. Data: 2011-11-08 06:54:57
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

    Jeśli na gwarancji - reklamować.
    W każdym przypadku - backup danych.

    latet

  • 7. Data: 2011-11-08 10:48:05
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał:

> [...]
    > rezultat, tyle że to trwa.

    > sadzac po wieku.. to zadziala na chwile.

    No cóż ... Cudów jak widać nie ma. Dziękuję za cenne uwagi Tobie i pozostałym
    kolegom. SeaTools pod DOS już mam i spróbuję go zastosować. Dysk oczywiście jest
    zbackupowany i nie liczę na jego wieczną poprawną pracę. Warto jednak gruntownie
    go przebadać. Być może są to tylko błędy logiczne. Zrobię mu jeszcze benchmark i
    wrzucę na swoją stronę. Wówczas poproszę o ocenę.

    Remek

  • 8. Data: 2011-11-08 21:03:43
    Od: btn <w...@b...pl>

> [...]
    > realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

    A ja mam podobne pytanie tylko dysk z bad sectorami jest u mnie 1 z 3
    dysków w komputerze. Jest sobie podłączony lecz stoi pusty. Czy ma to
    jakiś wpływ na pracę i stabilność systemu? Zauważyłem że od czasu do
    czasu Windows również ma problem z uruchomieniem się, np. ładuje się
    10minut(plansza z tytułem Windows XP).

  • 9. Data: 2011-11-08 21:11:53
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > jakiś wpływ na pracę i stabilność systemu? Zauważyłem że od czasu do
    > czasu Windows również ma problem z uruchomieniem się, np. ładuje się

    System operacyjny może skanować urządzenia SATA/PATA, a te w przypadku
    niesprawnosci mogą przedłużać te operacje własnie tak jak piszesz.
    Jeżeli to śmieć, to warto odłaczyć.

  • 10. Data: 2011-11-09 13:45:26
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Uzyj SeaTools w postaci obrazu iso do nagrania na butowalną płytkę.
    > Wykryje ci "złe" sektory i zaproponuje naprawę.

    Wykrył jeden wadliwy sektor i nie zaproponował jego naprawy :( Zrobił to
    widocznie bez pytania, bo teraz HDTune znajduje jeden bad (wcześniej 4), ale w
    innym miejscu. A system jak uruchamiał się 15 min, tak teraz w ogóle się nie
    uruchamia. Mój wniosek na gorąco - oba programy to mało powazne i mało przydatne
    zabawki. Zrobię testy MHDD. Podaję linki do benchmarków dwóch identycznych
    dysków. Jeden to ten omawiany/wadliwy i drugi na którym mam system i który
    działa bez zakłóceń. Proszę o opinie.

    http://remek62.republika.pl/Tymcz/benchs.jpg
    http://remek62.republika.pl/Tymcz/bench.jpg