  • 11. Data: 2024-08-19 08:34:20
    Temat: Re: Polski satelita i rozdzielczość
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2024-08-17 o 09:21, pytajacy pisze:

    > Zgadza się, podali że 1 pixel to 1 metr. Taka rozdzielczość.

    > Raczej na 100% to były zdjęcia satelitarne w Młodym techniku. Cały
    > artykuł był o tym. Nie pamiętam dokładnie który to był rok. Kilka lat
    > później był wysyp cyfrowych aparatów fotograficznych.

    Pamiętam na koniec Układu Warszawskiego jak się chwalił ZSRR że z orbity
    potrafią rozpoznać po nagłówku jaką gazetę czyta obywatel USA. Być może
    to była tylko propaganda. Pamiętam również w Młodym Techniku opis budowy
    Radzieckiego Promu Kosmicznego. Nigdy potem nie znalazłem potwierdzenia
    że takowy był zbudowany ani o projektach jego budowy. Takie czasy były.

  • 12. Data: 2024-08-19 09:38:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-08-19 08:34, DaNsOuNd wrote:
    (ciap)
> [...]
    > Radzieckiego Promu Kosmicznego. Nigdy potem nie znalazłem potwierdzenia
    > że takowy był zbudowany ani o projektach jego budowy. Takie czasy były.

    "- Dąbrówka jej było
    - Córka górnika i kelnerki z baru Skoda
    - Tego nie wiedziałem!
    - Abo to raz piszą, a raz nie"

    (c)Tey

  • 13. Data: 2024-08-19 12:35:52
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 08:34, DaNsOuNd pisze:

> [...]
    > Radzieckiego Promu Kosmicznego. Nigdy potem nie znalazłem potwierdzenia
    > że takowy był zbudowany ani o projektach jego budowy. Takie czasy były.

    Zbudowany był, na orbitę nie latał.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Program_Buran

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2024-08-19 16:30:06
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2024-08-19 o 12:35, RadosławF pisze:

    > Zbudowany był, na orbitę nie latał.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Program_Buran
    >

    > Pozdrawiam

    no widzisz, a jednak był! Czyli nie kłamali :)

  • 15. Data: 2024-08-19 23:42:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    DaNsOuNd pisze:

    > no widzisz, a jednak był! Czyli nie kłamali :)

    Z tego co wiem, był wystawiony na sprzedaż. Każdy mógł kupić. Za nieduże
    pieniądze. Chętnych nie było. Podejrzewam, że chodziło o koszty transportu.
    Czy wręcz o jego możliwość. W końcu chyba zgnił w jakimś hangarze. Czy wręcz
    hangar zgnił i się na niego zawalił.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2024-09-05 11:16:40
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/08/2024 07:17, pytajacy wrote:
    > Wczoraj został umieszczony na orbicie Polski satelita i chwalą się że ma
    > rozdzielczość 1 metra. Ale czy jest się czym chwalić skoro amerykanie
    > około 30 lat temu mogli fotografować plażę z orbity i tak powiększyć
    > zdjęcie że było widać pudełko zapałek na tej plaży (pamiętam zdjęcia z
    > Młodego technika). Czy rozdzielczość 1 metra wystarczy do takich
    > powiększeń?
    >
    > Robert

    W temacie wątku (choć nie do końca polski satelita), polecam wysłuchanie
    podcastu z Rafałem Modrzejewskim, założycielem ICEYE, firmy która
    wystrzeliła już kilkadziesiąt satelitów z radarem SAR do obrazowania na
    pokładzie.

    https://www.youtube.com/watch?v=5PQ5GuY--UQ

    c.