  • Data: 2011-09-12 09:18:13
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek M." napisał w wiadomości grup
    n...

    >Zatrudnij też od razu hutników i kierowców ciężarówki - oni też
    >na 90% nie potrafią programować i pewnie nie będą mieli oporów,
    >żeby o tym mówić.
    >
    >Ciekawa logika - płacić komuś parę tysięcy PLN przez 3 miesiące
    >nie za umiejętności, a za szczerość.

    Płaci się nie za umiejętności... i nie za szczerość... tylko za wykonaną
    robotę.

    Zatrudniający się kandydat nie był kierowcą ciężarówki, ale absolwentem
    studiów informatycznych, mających dyplom, napisaną pracę magisterską,
    zaliczone praktyki i laboratoria, przeszedł około 50 lub więcej egzaminów
    (jeżeli miał ich średnio 5 na semestr). A po szczerej i mądrej odpowiedzi
    jakiej udzielił (wpisz w Google "wiem, że nic nie wiem") nikt nikomu nie
    zakazuje zadania kolejnych, bardziej szczegółowych pytań.

    Piszesz pieniądzach... no cóż, 3x5000 zł to chyba jest 15000 tysięcy.
    Kiepska to firma, która nie może pozwolić sobie zaryzykować straty takiej
    kwoty. Jeszcze gorzej, jeżeli nie wie, jak uniknąć takiego ryzyka twórczo
    stosując przepisy.

    I - nie obraź się - mały masz kontakt z rzeczywistością: wydaje ci się, że
    do firm drzwiami i oknami pchają się sami geniusze. Tymczasem większość
    ludzi jest taka jaka jest - czyli przeciętna. Więc lepiej mieć uczciwego i
    prawdomównego pracownika, któremu woda sodowa nie uderzyła do głowy - niż
    miszcza, co na wszystkim się zna, ale gdy idzie o konkret to nic nie
    potrafi.

    Mam na narcyzów swój własny sposób: gdy taki się przechwala, że coś [co jest
    zadaniem na parę miesięcy] zrobi w 2-3 dni, to obiecuję mu skrzynkę
    piwa/wina/etc. jeżeli zrobi to w 2-3 tygodnie. Mina delikwenta bezcenna.
    Nigdy też nie przegrałem takiego zakładu.