  • Data: 2011-09-12 17:03:09
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 11:18:13 +0200, slawek napisał(a):
    > Płaci się nie za umiejętności... i nie za szczerość... tylko za wykonaną
    > robotę.

    Płaci się za *dobrze* wykonaną robotę.
    W przypadku stanowisk specjalistycznych, człowiek bez minimalnej
    wiedzy (nieważne jak nabytej) i doświadczenia jest w stanie tylko
    zaszkodzić.

    > Zatrudniający się kandydat nie był kierowcą ciężarówki, ale absolwentem
    > studiów informatycznych, mających dyplom, napisaną pracę magisterską,
    > zaliczone praktyki i laboratoria, przeszedł około 50 lub więcej egzaminów
    > (jeżeli miał ich średnio 5 na semestr). A po szczerej i mądrej odpowiedzi
    > jakiej udzielił (wpisz w Google "wiem, że nic nie wiem") nikt nikomu nie
    > zakazuje zadania kolejnych, bardziej szczegółowych pytań.

    A jeśli nadal nic nie umie, mimo 5 lat studiów?
    Nauczy się nagle na okresie próbnym i będzie tak samo wydajny, jak
    programista?

    > Piszesz pieniądzach... no cóż, 3x5000 zł to chyba jest 15000 tysięcy.
    > Kiepska to firma, która nie może pozwolić sobie zaryzykować straty takiej
    > kwoty.

    Leczenie kanałowe to raptem kilkaset złotych.
    Kiepski to pacjent, który nie może zaryzykować straty i dać sobie zrobić
    kanałówki dentyście, który sam mówi, że tego nie potrafi.

    > Jeszcze gorzej, jeżeli nie wie, jak uniknąć takiego ryzyka twórczo
    > stosując przepisy.
    "Twórcze stosowanie przepisów" to zazwyczaj ich omijanie lub
    wprost - oszustwo. Na pewno o to Ci chodzi?

    > I - nie obraź się - mały masz kontakt z rzeczywistością: wydaje ci się, że
    > do firm drzwiami i oknami pchają się sami geniusze.

    Zgaduj dalej.

    > Więc lepiej mieć uczciwego i prawdomównego pracownika, któremu woda
    > sodowa nie uderzyła do głowy - niż miszcza, co na wszystkim się zna, ale
    > gdy idzie o konkret to nic nie potrafi.

    Od eksperymentów i wsparcia dla "zielonych" są staże. A na stałe
    lepiej mieć pracownika uczciwego, prawdomównego *i* spełniającego
    minimalne kryteria zamiast uczciwego człowieka "nie na temat" i liczyć
    na cud. Chyba że wg Ciebie człowiek kompetentny to z zasady oszust i
    kłamca?

    Aha. Pewnie wzorem któregoś z poprzednich wątków, zaraz zaproponujesz
    dla każdego zatrudnionego ignoranta zaangażować ze trzech specjalistów,
    którzy mu będą patrzeć na ręce i odwalać za niego robotę.

    Pozdrawiam
    Waldek