  • Data: 2011-09-10 12:23:28
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-10 13:20, p...@p...onet.pl pisze:

    > GDY TYMCZASEM chodzace po korytarzach zdystansowane i nadete (nadete od
    > nadmiaru kasy i zdystansowane dla tej kasy jak najbezpieczniejszego chapania)
    > tluki (ktore oblalyby proste egzaminy z logiki czy matematyki na poziomie
    > rozumnego 12sto czy 15stolatka - a niestety pewne kwalifikacje logiczne
    > sa absolutnie potrzebne w tym zawodzie) dostaja ok 10 000 pensji/mc

    Skoro medycyna jest taka prosta i na dodatek tak dobrze płatna, to czemu
    się nie wykształcisz na lekarza? No tak, pewno odpadłbyś na egzaminach
    wstępnych.
    Poza tym, skąd ty wytrzasnąłeś te 10tys pensji na miesiąc? Chyba brutto
    i to z kilkoma specjalizacjami. Jeśli byłoby tak fajnie jak piszesz, nie
    słyszałoby się o lekarzach pracujących non stop po ileś dób na różnych
    placówkach.

    > CHODZI O KONTRAST to jajko i chudnacy pacjeci na pryczach kontra 10tys
    > pensji dla 'lekarzy' w wiekszosci po prostu niezwykle czesto bolesnie
    > chamowatych i glupich (o tym moglbym duzo pisac)

    Albo miałeś pecha do lekarzy, albo jedziesz stereotypami.

    > to ile zarabiaja lekarze wiem od znajomego dentysty ktory prawie nic nie
    > robi a dostawal z nfz'tu 12tys brutto poki nie dostal pare miesiecy temu
    > podwyzki o 4 tys (lekarze nie dentysci moga dostawac z tego co twierdzi mw
    > podobnie ew troche mniej ) - jak spytalem od kiedy tak dobrze ten nfz im
    > placi powiedziel ze od ok 10 lat;

    Mało wiesz. To tak nie działa, lekarz nie dostaje pensji od NFZu.
    Etatowy lekarz dostaje pensje od jednostki która go zatrudnia. Pracujący
    na 'swoim' dostaje od NFZu pieniądze na podstawie rozliczenia wykonania
    świadczeń (tj. ryczałtem miesięcznym za przyznany limit). Tak więc
    dentysta to nawet i 20tys może dostać, ale musi się trochę narobić.
    Zresztą sprawdź sobie wyceny poszczególnych świadczeń, to zobaczysz ile
    co kosztuje.

    > mnie to szokuje bo otwiera mi oczy na pewien aspekt debaty o polskiej
    > sluzbie zdrowia - wziawszy wielka ilosc 'lekarzy' staje sie jasne na

    Wielką ilość??? Szkoda tylko, że lekarzy brakuje. Zresztą popatrz na
    kolejki są one wynikiem między innymi małej ilości specjalistów. Popatrz
    na lekarzy z zagranicy. Często miałem już do czynienia z turkami,
    mongołami czy ukraincami jako lekarzami.

    > co ida te sumy typu 400zl/mc od zwyklych malozarabiajacych ludzi)

    Po pierwsze, ubezpieczenie zdrowotne od kwoty 2tys to 243zł (czyli to co
    płacą ludzie na własnej działalności) w przypadku mniejszych zarobków ta
    kwota jest niższa.
    Po drugie, na jednej osobie ubezpieczonej zdrowotnie mogą być
    jednocześnie członkowie rodziny którzy nie mają takiego ubezpieczenia, w
    skrajnym przypadku może to być kilka osób (np. 2 dzieci + żona). Więc
    kwota się rozdrabnia.

    pozdrawiam,
    Przemek O.