  • 61. Data: 2010-04-13 06:51:54
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hq11er$c5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > odległości możesz umieścić kolejny półdipol i on też da energię. Antenka
    > nie spowoduje, że dla innych użytkowników energii będzie mniej.
    > Aby spowodować cień antenki musiałyby znajdować się w odległości
    > mniejszej od połowy długości fali co nie nastąpi nigdy. Faktem jest, że
    > wiele odbiorników powoduje pogorszenie propagacji ale jest to
    > spowodowane tym, że odbiorniki nadają, sieją w eter powodując wzrost
    > zaszumienia. W naszym wypadku mamy tylko antenę bierną więc nie ma mowy
    > o podbieraniu sygnału użytkownikom zainteresowanym przekazem a nie

    Panie Janusz, że tak zapytam a co napędza obwody rezonansowe w (np)
    komórkach?
    Wiatr?
    Na każdym obwodzie (szczególnie rezonansowym) odkłada się napięcie i
    przepływa prąd.
    To chyba oczywiste. Czyż nie?
    Więc pobiera moc. Jeżeli ta moc jest rzędu (strzelam, pikowatów) to jeżeli
    koło takiej anteny (BTS-a)
    stanie 10^18 użytkowników, to pobiorą z anteny 1 MW energii:;-O!!!!

    Ufff.
    Chyba da to do myślenia c o n i e c o:)

    Artur(m)

    Aż mi się nie chce wierzyć, że ta dyskusja musiała trwać tyle.

  • 62. Data: 2010-04-13 07:32:50
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > koło takiej anteny (BTS-a)
    > stanie 10^18 użytkowników, to pobiorą z anteny 1 MW energii:;-O!!!!

    Obwód rezonansowy pobiera energię jedynie na pokrycie strat. Im większa
    dobroć tym mniej energii pobiera. Prądy i napięcia w obwodzie mogą być
    znaczne ale to są prądy/napięcia bierne, przesunięte w fazie, nie ma tam
    mocy czynnej. Gdyby nie było strat, obwód hulałby bez pobierania
    energii. 10^18 anten nie da się rozstawić w zasięgu tak aby nie było
    wzajemnego oddziaływania, będą stanowiły las a więc realną przeszkodę
    dla fali. Jeżeliby osłonić nadajnik to oczywistym jest, że nic nie
    przejdzie. Realnie, zakładając jeden osobnik - jedna antena antenki będą
    najbliżej co metr a więc nie będą ze sobą oddziaływały i nie będą
    stanowiły przeszkody. Jeden osobnik może mieć oczywiście baterię np. 100
    anten. Jednakże z uwagi na rozmiar i energię z tego pozyskaną możemy to
    traktować jako nieszkodliwe działanie ludzi zakręconych bez wpływu na
    nadawcę. Wpływ na propagację nie będzie większy niż normalnego odbiorcy
    siejącego heterodyną.

    Januszr

  • 63. Data: 2010-04-13 07:52:40
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Janusz, mam nadzieje, ze tylko się tak droczysz.

    Wbrew pozorom nie wszystko ma swojego właściciela. Nadawcy realizują
    usługę publiczną, ogólniedostępną i nie są właścicielami wyemitowanej
    fali EM podobnie jak światło latarni publicznej nie należy do
    właściciela latarni. Jeżeli zechcę mogę się podpiąć z fotoogniwem i
    czerpać prąd. Warunkiem jest oczywiście, że latarni nie przesłonię bo
    wtedy nie będzie pełniła funkcji oświetlania. Czyli muszę umożliwić
    innym użytkownikom korzystanie ze światła. Co więcej światło latarni
    oświetlającej w celach prywatnych też nie jest własnością właściciela
    latarni. Jeżeli nie zechce aby ktoś korzystał z "jego światła" to sam
    musi zadbać aby nie oświetlało ono niczego innego niż to co sobie życzy.
    Jeżeli tego nie zrobi mogę czytać gazetę "w jego" świetle.

    JanuszR

  • 64. Data: 2010-04-13 09:07:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-13 08:03, JanuszR pisze:

> [...]
    > odległości możesz umieścić kolejny półdipol i on też da energię. Antenka
    > nie spowoduje, że dla innych użytkowników energii będzie mniej.

    Jeśli z danego obszaru pobierzesz energię to w pewnym sensie powstaje
    cień za antenką. Jednakże wszystkie sąsiednie punkty są punktowymi
    źródłami fali. Jeśli nie było zaburzenia to nadawały koherentnie tworząc
    falę TEM. W momencie gdy w "cieniu" za anteną nie ma punktowych źródeł
    (bo fala została pochłonięta) to sąsiednie obszary nadając dookólnie
    uzupełnią ten brak energii. Ale to znaczy że one wyemitowały trochę w
    bok żeby ten obszar oświetlić ale zabrakło emisji z tego obszaru cienia
    zapewniającej płaski charakter fali. W efekcie sąsiednie obszary
    podzieliły się z cieniem swoją energią.

> [...]
    > zaszumienia. W naszym wypadku mamy tylko antenę bierną więc nie ma mowy
    > o podbieraniu sygnału użytkownikom zainteresowanym przekazem a nie

    W naszym przypadku rozważamy urządzenie którego sprawność pobierania
    energii jest wielokrotnie większa niż potrzeba do celów odbioru
    przekazu. Jeśli pobierzemy energię z danego małego obszaru (kilka -
    kilkanaście cm) to pole za nim zostanie odtworzone kosztem energii
    najbliższego sąsiedztwa. Czyli obniży moc emitowaną dalej na ten
    kierunek i jego sąsiedztwo.

    MD

  • 65. Data: 2010-04-13 09:33:17
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > dobroć tym mniej energii pobiera. Prądy i napięcia w obwodzie mogą być
    > znaczne ale to są prądy/napięcia bierne, przesunięte w fazie, nie ma tam

    Odpowiedz jak mężczyzna,
    a) - pobiera moc
    b) - nie pobiera mocy

    Gdyby nie było strat, obwód hulałby bez pobierania
    > energii. 10^18 anten nie da się rozstawić

    Dowodziłem swojej tezy "per absurdum".
    Uważam, że z własciwym skutkiem
    vide pkt. a)

    Artur(m)

  • 66. Data: 2010-04-13 09:41:21
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > bok żeby ten obszar oświetlić ale zabrakło emisji z tego obszaru cienia
    > zapewniającej płaski charakter fali. W efekcie sąsiednie obszary

    Czy ja pobiorę tę energię czy nie nie ma znaczenia ona i tak uległaby
    rozproszeniu podgrzewając atmosferę. Mój dipol oczywiście ma wpływ na
    rozkład pola w otoczeniu powiedzmy pięciu długości fali. Jeżeli kolejny
    dipol jest w odległości większej ich wzajemne oddziaływanie możemy
    wykluczyć, oba znajdują się w takim samym jednorodnym polu. Analogiczną
    sytuację mielibyśmy gdybyśmy w świetle żarówki umieścili obiekt o
    rozmiarze 300nm x 5 nm. Nie jest on w stanie przesłonić światła a
    jedynie spowoduje lokalne ugięcie fal. Ugięcie nie powoduje straty
    energii pola. Strata jest jest powodowana oddziaływaniem z materią w tym
    wypadku tłumienie powietrzem i rozproszenie pola od kąta emisji. Czy
    strata dokona się na dipolu czy na powietrze nie ma znaczenia.

    JanuszR

  • 67. Data: 2010-04-13 09:45:45
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > jeżeli
    >
    > Odpowiedz jak mężczyzna,
    > a) - pobiera moc
    > b) - nie pobiera mocy
    pobiera moc kiedy ma straty lub jest obciążony

    > Gdyby nie było strat, obwód hulałby bez pobierania
    >
    > Dowodziłem swojej tezy "per absurdum".
    > Uważam, że z własciwym skutkiem
    Zgadzam się, sprowadziłeś sprawę do absurdu.

    JanuszR

  • 68. Data: 2010-04-13 09:47:22
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Wbrew pozorom nie wszystko ma swojego właściciela.

    Promienie Słoneczka mogą być niczyje. Wiatr może (choć już nie do końca) być
    nikogo
    ale - pomysł, praca, ruch pędzlem po płótnie, pięć złotych na chodniku, fala
    elektromagnetyczna
    NA PEWNO jest czyjaś. Może KTOŚ nie chcieć za to wynagrodzenia, ale jest
    właścicielem!!!

    Nadawcy realizują
    > usługę publiczną, ogólniedostępną i nie są właścicielami wyemitowanej
    > fali EM podobnie jak światło latarni publicznej nie należy do
    > właściciela latarni.

    A ciekawe do kogo?
    Jesteśmy właścicielami latarni i jego światła, bo zapłaciliśmy za to.
    I należy do nas, ale spróbuj obstawić je fotoogniwami, to przyjdzie Twój
    sąsiad i "wytłumaczy" Ci gdzie w Twoim rozumowaniu tkwi błąd

    Jeżeli zechcę mogę się podpiąć z fotoogniwem i
    > czerpać prąd. Warunkiem jest oczywiście, że latarni nie przesłonię bo
    > wtedy nie będzie pełniła funkcji oświetlania.

    Spróbuj. Jeżeli nie wierzysz słowom, uwierzysz czynom.

    Artur(m)

  • 69. Data: 2010-04-13 09:53:54
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > elektromagnetyczna
    > NA PEWNO jest czyjaś. Może KTOŚ nie chcieć za to wynagrodzenia, ale jest
    Ruch pędzlem, praca itd. to treści jakie niesie fala. Treści oczywiście
    jeżeli korzystamy to opłacamy. Kiedy kupujesz prąd płacisz na włożoną
    pracę, elektrony w przewodniku masz za darmo.

> [...]

    > Jeżeli zechcę mogę się podpiąć z fotoogniwem i
    >
    > Spróbuj. Jeżeli nie wierzysz słowom, uwierzysz czynom.
    Czy nie napisałem wyraźnie? Możesz korzystać do woli pod warunkiem, że
    nie przeszkodzę innym. Przeczytaj dwa razy nim zaczniesz obstawiać ogniwami.

    JanuszR

  • 70. Data: 2010-04-13 10:19:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Odpowiedz jak mężczyzna,
    > a) - pobiera moc
    > b) - nie pobiera mocy

    Lepiej przejdź na przykład z reflektorami samochodowymi - no może lepiej
    żarówką.
    Jeżeli ją szczelnie obłożysz panelami foto, to uzyskasz z nich mniej mocy
    niż wyemituje żarówka.
    Nie ilość anten decyduje o mocy odebranej, tylko "gęstość" promieniowania w
    danym miejscu.

    --
    Desoft