    From: JanuszR <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Polska myśl techniczna
    Date: Tue, 13 Apr 2010 09:52:40 +0200

    > Janusz, mam nadzieje, ze tylko się tak droczysz.

    Wbrew pozorom nie wszystko ma swojego właściciela. Nadawcy realizują
    usługę publiczną, ogólniedostępną i nie są właścicielami wyemitowanej
    fali EM podobnie jak światło latarni publicznej nie należy do
    właściciela latarni. Jeżeli zechcę mogę się podpiąć z fotoogniwem i
    czerpać prąd. Warunkiem jest oczywiście, że latarni nie przesłonię bo
    wtedy nie będzie pełniła funkcji oświetlania. Czyli muszę umożliwić
    innym użytkownikom korzystanie ze światła. Co więcej światło latarni
    oświetlającej w celach prywatnych też nie jest własnością właściciela
    latarni. Jeżeli nie zechce aby ktoś korzystał z "jego światła" to sam
    musi zadbać aby nie oświetlało ono niczego innego niż to co sobie życzy.
    Jeżeli tego nie zrobi mogę czytać gazetę "w jego" świetle.

    JanuszR