  • 51. Data: 2010-04-13 06:03:06
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > (zaabsorbujesz) pole o częstotliwości 2GHz to już kilkadziesiąt
    > centymetrów dalej w ten "cień" zacznie "wnikać" pole z sąsiednich
    > obszarów czyli de facto energia pola EM jest zasysana do "ciemnego"
    > obszaru. Czyli celowe wydajne pochłonięcie przez kogoś energii w jakimś
    > obszarze powoduje że emisja która przechodzi obok osłabnie.
    > Parę tysięcy ludzi z urządzonkami pobierającymi po kilkadziesiąt mW z
    > pola EM niekoniecznie spowodowałoby powstanie pola poprzetykanego
    > tysiącami stożków cieni ale spowodowałoby po prostu osłabienie pola

    Zachowanie fali przypomina światło, ono jest światłem tylko o innej
    długości fali. Są oczywiście różnice
    w stopniu pochłaniania fali przez różne materiały oraz zdolność
    reagowania z ciałami o rozmiarach znacząco mniejszych od długości fali,
    które dla nas są mają realny wymiar ale fala ich nie widzi, uginanie się
    fali. Tak więc przesłonić wiązkę fali może tylko obiekt o rozmiarach
    wielokrotnie większych niż długość fali i oczywiście nieprzezroczysty
    dla niej, najlepiej metalowy lub siateczka o oczkach mniejszych niż pół
    fali. Jednym półdipolem cienia nie rzucisz. Za nim w odpowiedniej
    odległości możesz umieścić kolejny półdipol i on też da energię. Antenka
    nie spowoduje, że dla innych użytkowników energii będzie mniej.
    Aby spowodować cień antenki musiałyby znajdować się w odległości
    mniejszej od połowy długości fali co nie nastąpi nigdy. Faktem jest, że
    wiele odbiorników powoduje pogorszenie propagacji ale jest to
    spowodowane tym, że odbiorniki nadają, sieją w eter powodując wzrost
    zaszumienia. W naszym wypadku mamy tylko antenę bierną więc nie ma mowy
    o podbieraniu sygnału użytkownikom zainteresowanym przekazem a nie
    energią fali.

    JanuszR

  • 52. Data: 2010-04-13 06:10:07
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Sa, ale jak widac nie komorki.

    To sie okaze.

  • 53. Data: 2010-04-13 06:11:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Inżynier od 7 boleści :)

    Plonk bezpolesny ;P.

  • 54. Data: 2010-04-13 06:15:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Przede wszystkim to nadajnik w GSM nadaje pakietami i pracuje co
    > najwyzej przez 1/8 okresu.
    >
    > I juz masz powod do usredniania.

    Masz powod, do ponowienia kursu czytania ze zrozumieniem.

    > Ale wifi samo ma moc liczona w mW. Liczysz na to ze odbierzesz
    > urzadzeniem cala emitowana energie ?

    Tak, licze, ze postawie jedno domowe WiFi i zasile nim cale miasto. Naprawde
    kurs czytana moze Ci ulatwic zycie.

  • 55. Data: 2010-04-13 06:17:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Są emitowane żeby realizować transmisję na jakąś odległość. Jeśli będą
    > pochłaniane przez kogoś powodując skrócenie zasięgu to nie będzie to w
    > zgodzie z intencją właściciela.
    >
    > Zgodnie z tą teorią:
    > Wychodzisz na drogę, ja jadę samochodem (w nocy) oświetlam Cię, Ty
    > pochłaniasz moje fale, ja uderzam w drzewo.

    Podreczna czarna dziura - coraz lepiej, zaczynaja sie zlatywac paranaukowcy.

  • 56. Data: 2010-04-13 06:23:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Z tego wynika, że wyżej (w pogadance z Ghostem) miałem półrację.

    Z tego wynika, ze nie miales racji - Ty sugerowales, ze bedzie wysysanie.

    <cytat>
    Tylko nie wiem czy wiele takich 'odbiorników' nie spowoduje dziur w
    zasięgu.
    </cytat>

  • 57. Data: 2010-04-13 06:29:06
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Panu Bogu zaś będziemy płacić za światło lub lepiej państwo się tym
    > zajmie i opodatkuje korzystanie ze Słońca. Fale elektromagnetyczne są
    > emitowane z pełną wiedzą właściciela, że zostaną rozproszone, wchłonięte
    > itd. Jeżeli je pochłaniamy to robimy to zgodnie z jego wolą i mowy nie
    > ma o kradzieży.

    Janusz, mam nadzieje, ze tylko się tak droczysz.

    Artur(m)

  • 58. Data: 2010-04-13 06:32:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Energy harvesting to rzeczywiście praktyczne urządzenia w przemysle
    > ale taką złapaną energią zasila się czujniki potrzebujące mikro waty
    > energii a nie komórki z kolorowym LCD i podświetlaniem LEDowym,
    > plus żrący sporo prądu swój własny nadajnik GSM w komórce...

    http://www.goodcleantech.com/2009/06/nokia_gearing_f
    or_no-charge_en.php

    > Ale nie chodzi o nadajniki "różnej maści" - mowa jest o GSM.

    No chyba ja wiem jakie badania mialem na mysli.

    > Mowa była o urządzeniu zastępującym baterię i pracy ciągłej.

    Nie.

  • 59. Data: 2010-04-13 06:39:11
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > rozproszeniu. Analogicznie czarnym kwadratem umieszczonym obok żarówki
    > nie odbierzesz jej światła. Pochłonie jedynie energię która i tak by

    Podejrzewam, że wiem o co chodzi. Teraz zajarzyłem, że sugerujesz
    swojego rodzaju "perpetum mobile", czyli produkujesz X energii
    "wysysasz" jej Y i otrzymujesz w efekcie (tak zda się rozumujesz) X
    czyli
    X-Y=X

    OK Może masz rację, albowiem zapewniam Was,
    że są rzeczy o których się fizjologom nie śniło:).

    Pozdrawiam (nie tylko) fizjologów

    Artur(m)

  • 60. Data: 2010-04-13 06:41:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > X-Y=X
    >
    > OK Może masz rację, albowiem zapewniam Was,
    > że są rzeczy o których się fizjologom nie śniło:).

    Napisz jeszcze cos fajnego.