  • 21. Data: 2009-10-15 09:30:46
    Temat: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    mkowalczuk pisze:

    > A kto usiłuje dysponować Polsatem? Państwo, które jest właścicielem TVP,a
    > nie Polsatu.
    > Nikt Cię do niczego nie zmusza, więc Ty nie głoś teorii zmuszających innych
    > do zgody na ograbianie kogokolwiek z czegokolwiek.

    przepraszam bardzo, ale kto ma ograbić Polszmat?
    w jaki sposób?
    w podobny sposób właściciele niegdyś odpowiedzieli na temat włączenia
    tego kanału w skład innych platform, - jak udostępnimy
    polsat to spadnie nam sprzedaż dekoderów ...
    kilka lat temu było 11 kanałów polskich fta na hb, w tym polsat,
    tvn, i nikt nie mówił o ograbianiu.
    tvn potrafi się dogadać z pozostałymi, a polszmat nie.
    tylko o to chodzi.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 22. Data: 2009-10-15 10:29:36
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 14-10-2009 o 20:44:40 mkowalczuk <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jakim prawem ustawodawca może łamać czyjeś prawa pozwalając na to, by
    > inni
    > bez naszej zgody korzystali z naszej własności czy praw?

    Ależ nic na siłę. Po prostu do pozwolenia na nadawanie FTA naziemne można
    dopisać, że warunkiem jest udostępnienie sygnału platformom. Oczywiście
    przy odnawianiu pozwolenia a nie w trakcie obowiązywania.
    Chcesz nadawać naziemnie to nadawaj i satelitarnie. Nie chcesz FTA z
    satelity to nie, ale i na ziemi wtedy nie nadawaj.

    --
    SW3
    ----

  • 23. Data: 2009-10-15 11:20:46
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tvn, i nikt nie mówił o ograbianiu.
    > tvn potrafi się dogadać z pozostałymi, a polszmat nie.

    Jeśli ustawowo zagwarantujesz, że np C+ będzie mogła włączyć wszystkie fta
    do swej oferty (nawiasem mówiąc (pewnie przy tej okazji podniosą abo) to
    zmniejszasz konkurencyjność tych operatorów, którzy mają dane fta w swej
    ofercie na wyłączność. To chyba oczywiste...? Jeśli przyciąga się do danego
    operatora jakimiś programami oferując je ekstra za free to nie można mówić,
    że to jest wspólna własność bo jest za free gdzieś tam. Zasady tego free są
    określane przez właściciela. Może cofnąć to free, może czasowo zakodować,
    może zdjąć z oferty lub poprosić o to, aby inni (szczególnie komercyjni) bez
    jego zgody nie korzystali z tego.

    Wydaje mi się to dość oczywiste, ale jak widzę - nie bardzo sie podoba.

    Może inaczej - wróćmy do samochodu.
    Nie wiem czy masz samochód.
    Zakładamy, że go masz.
    Zostawiasz go na parkingach? Wściekł byś się gdyby Ci ktoś go zabrał, a
    potem tłumaczył: stał sobie taki, bez właściciela w środku, na niestrzeżonym
    parkingu, to go sobie wziąłem i pojeździłem. To Ci pasuje? Pewnie tylko
    gdybyś nie miał samochodu :-)

    M.

  • 24. Data: 2009-10-15 11:24:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do swej oferty (nawiasem mówiąc (pewnie przy tej okazji podniosą abo) to
    > zmniejszasz konkurencyjność tych operatorów, którzy mają dane fta w swej

    Wiesz co znaczy literka "f" w skrócie fta?
    Bo bajdurzysz, jakbyś tego kompletnie nie jarzył.

  • 25. Data: 2009-10-15 11:29:33
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

[...]

    Hola
    Odnowienie oznacza nie zmianę zasad, a odnowienie.
    Niedawno zmienialiśmy prawa jazdy. Można powiedzieć, ze odnawialiśmy
    dokument. Akceptujesz kolejną zmianę, która wprowadzi np. termin ważności
    Twego prawka? Taka "mała" zmiana, ale z mojego punktu widzenia istotna. Rób
    jak chcesz, ale ja się na to nie godzę ani w sytuacji naruszania cudzego
    prawa, ani w przypadkach, które będą mnie dotyczyły. Prawo ma znaczyć zawsze
    prawo, a nie być dziwką na usługach polityków i cudzego interesu.
    Jeśli jednak ktoś wprowadzi nowe przepisy o wydawaniu prawa jazdy,a tam
    będzie zapis: dokument, uprawnienia ważne czasowo, to sorry, ale już będzie
    to zgodne z prawem. Jeśli jednak na końcu ktoś napisze: stare prawa jazdy
    mają być zwrócone lub unieważnione, to będę żywo protestował i nie poddam
    się temu zapisowi skarżąc go gdzie tylko się da. Będę też namawiał innych by
    tez się sprzeciwiali. Anarchistą jednak nie jestem, a szanuję prawo i
    zasady.

    M.

  • 26. Data: 2009-10-15 12:28:54
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 15-10-2009 o 13:29:33 mkowalczuk <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Odnowienie oznacza nie zmianę zasad, a odnowienie.

    W aktualnych koncesjach chyba nie jest napisane, że są ważne do końca
    świata a "odnawia" się tylko dlatego, że papier blaknie.

    --
    SW3
    ----

  • 27. Data: 2009-10-15 12:44:02
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    > Wiesz co znaczy literka "f" w skrócie fta?
    > Bo bajdurzysz, jakbyś tego kompletnie nie jarzył.

    Bardzo rzeczowy argument:-/
    Fta -znaczy: możesz sobie przywłaszczyć? Bardzo ciekawa interpretacja.

    Samochód stał na ulicy. Nie było właściciela, bo się rozglądałem ... .

    Możesz oglądać -takie jest Twe prawo, ale nie możesz brać. Weź sobie jakieś
    zdjęcie z cudzej strony i zmajstruj kalendarz, a przekonasz się, jak głupio
    myślisz.
    Za ten kalendarz nie musisz domagać się kasy. Wystarczy, ze będzie
    reklamował np. akcję charytatywną, organizacje społeczną itd :->

  • 28. Data: 2009-10-15 12:49:12
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

[...]

    Tak długo chyba jak ktoś nie sprawdzi i nie pójdzie do sądu.
    A no jest jeszcze tak, że jak się pójdzie do sądu to władza będzie
    utrudniała życie. Jak to się to nazywa - takie utrudnianie życia, bo ktoś
    powołał się na swoje prawa?

    Cóż - łatwiej jest dysponować cudzą własnością niż coś samemu zrobić. Nawet
    jeśli sie głośno krzyczy, że to cudze jest gówno warte. Tak - myśląc w ten
    sposób łatwiej jest się usprawiedliwić: bo gówno warte i cudze znaczy nikt
    tego nie będzie bronić. tak długo będziesz tak myślał, jak długo Cię nie
    spotka takie traktowanie. Na własnym tyłku musisz się nauczyć poszanowania
    cudzej własności:-(

  • 29. Data: 2009-10-15 13:44:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bardzo rzeczowy argument:-/
    > Fta -znaczy: możesz sobie przywłaszczyć?

    Nie - to znaczy że jest "free".

    Ale zgadzam się, że sprawa jest dziwna, zwłaszcza w konktekście, że TVP
    również kasuje wszystkich za swoje programy, w tym fta.

  • 30. Data: 2009-10-15 14:10:03
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    mkowalczuk wrote:

> [...]
    > jego zgody nie korzystali z tego.
    >
    > Wydaje mi się to dość oczywiste, ale jak widzę - nie bardzo sie podoba.

    Tu (chyba) nie chodzi o programy telewizyjne nadawane skądkolwiek, tylko
    o te, dostępne publicznie, czyli nadawane naziemnie. Z koncesji na
    nadawanie naziemne płyną zarówno przywileje, jak i obowiązki. Nadanie
    programu jest działalnością koncesjonowaną, więc udzielający zezwolenia
    ma pełne prawo wpisać tam dodatkowe warunki.
    Jeżeli nadawca nie zgadza się, nie przedłuża koncesji i to wszystko.
    Nikt go nie zmusza do wydawania kupy kasy na sieć nadajników naziemnych.
    A z własnej platformy cyfrowej może praktycznie nadawać, co chce, bo
    spełnienie warunków na udzielenie koncesji do nadawania satelitarnego
    jest w zasadzie czystą formalnością.

    Co prawda w tej chwili jest to niejako musztarda po obiedzie, bo parę
    dni temu wszyscy nadawcy komercyjni dostali nowe koncesje na DVB-T,
    rozszerzające zasięg do terenu całej Polski.

    M.