    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Date: Thu, 15 Oct 2009 16:10:03 +0200

    mkowalczuk wrote:

    > Jeśli ustawowo zagwarantujesz, że np C+ będzie mogła włączyć wszystkie fta
    > do swej oferty (nawiasem mówiąc (pewnie przy tej okazji podniosą abo) to
    > zmniejszasz konkurencyjność tych operatorów, którzy mają dane fta w swej
    > ofercie na wyłączność. To chyba oczywiste...? Jeśli przyciąga się do danego
    > operatora jakimiś programami oferując je ekstra za free to nie można mówić,
    > że to jest wspólna własność bo jest za free gdzieś tam. Zasady tego free są
    > określane przez właściciela. Może cofnąć to free, może czasowo zakodować,
> [...]

    Tu (chyba) nie chodzi o programy telewizyjne nadawane skądkolwiek, tylko
    o te, dostępne publicznie, czyli nadawane naziemnie. Z koncesji na
    nadawanie naziemne płyną zarówno przywileje, jak i obowiązki. Nadanie
    programu jest działalnością koncesjonowaną, więc udzielający zezwolenia
    ma pełne prawo wpisać tam dodatkowe warunki.
    Jeżeli nadawca nie zgadza się, nie przedłuża koncesji i to wszystko.
    Nikt go nie zmusza do wydawania kupy kasy na sieć nadajników naziemnych.
    A z własnej platformy cyfrowej może praktycznie nadawać, co chce, bo
    spełnienie warunków na udzielenie koncesji do nadawania satelitarnego
    jest w zasadzie czystą formalnością.

    Co prawda w tej chwili jest to niejako musztarda po obiedzie, bo parę
    dni temu wszyscy nadawcy komercyjni dostali nowe koncesje na DVB-T,
    rozszerzające zasięg do terenu całej Polski.

    M.