    From: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Date: Thu, 15 Oct 2009 13:20:46 +0200

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4ad6eb4f$1@news.home.net.pl...

    > przepraszam bardzo, ale kto ma ograbić Polszmat?
    > w jaki sposób?
    > w podobny sposób właściciele niegdyś odpowiedzieli na temat włączenia
    > tego kanału w skład innych platform, - jak udostępnimy
    > polsat to spadnie nam sprzedaż dekoderów ...
    > kilka lat temu było 11 kanałów polskich fta na hb, w tym polsat,
    > tvn, i nikt nie mówił o ograbianiu.
    > tvn potrafi się dogadać z pozostałymi, a polszmat nie.
    > tylko o to chodzi.
    >

    > --
    > pozdrawiam. pawell32
    > Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

    Jeśli ustawowo zagwarantujesz, że np C+ będzie mogła włączyć wszystkie fta
    do swej oferty (nawiasem mówiąc (pewnie przy tej okazji podniosą abo) to
    zmniejszasz konkurencyjność tych operatorów, którzy mają dane fta w swej
    ofercie na wyłączność. To chyba oczywiste...? Jeśli przyciąga się do danego
    operatora jakimiś programami oferując je ekstra za free to nie można mówić,
    że to jest wspólna własność bo jest za free gdzieś tam. Zasady tego free są
    określane przez właściciela. Może cofnąć to free, może czasowo zakodować,
    może zdjąć z oferty lub poprosić o to, aby inni (szczególnie komercyjni) bez
    jego zgody nie korzystali z tego.

    Wydaje mi się to dość oczywiste, ale jak widzę - nie bardzo sie podoba.

    Może inaczej - wróćmy do samochodu.
    Nie wiem czy masz samochód.
    Zakładamy, że go masz.
    Zostawiasz go na parkingach? Wściekł byś się gdyby Ci ktoś go zabrał, a
    potem tłumaczył: stał sobie taki, bez właściciela w środku, na niestrzeżonym
    parkingu, to go sobie wziąłem i pojeździłem. To Ci pasuje? Pewnie tylko
    gdybyś nie miał samochodu :-)

    M.