  • 31. Data: 2009-10-15 14:30:50
    Temat: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    news:hb790g$2oo$1@news.onet.pl...

    > Ale zgadzam się, że sprawa jest dziwna, zwłaszcza w konktekście, że TVP
    > również kasuje wszystkich za swoje programy, w tym fta.

    Nie jest dziwna. FTA nie znaczy, że wszystko, wszystkim z tym wolno.
    FTA znaczy tylko tyle: wolno oglądać indywidualnym odbiorcom. Przetwarzanie,
    redystrybucja i inne działania, zwłaszcza przez instytucje komercyjne już
    free nie jest. Rząd/Państwo Polskie pisząc taką ustawę będzie naruszać
    czyjeś prawa szantażując (aby się nie żalił) potencjalnymi utrudnieniami w
    udzielaniu koncesji. To zwyczajnie granda i tyle. Nie ma się, więc z czego
    cieszyć mimo, że oczywiście odbiorca by był szczęśliwy gdyby wszędzie i
    zawsze dostał wszystko za jak najmniejszą cenę. Uważam jednak, że i owszem -
    można tyle, ile można, ale nie kosztem innych i nie kosztem wyłomu w prawie.

    Pozdrawiam:
    M.

  • 32. Data: 2009-10-15 15:01:48
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hb7aft$72l$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wpisać tam dodatkowe warunki.
    > Jeżeli nadawca nie zgadza się, nie przedłuża koncesji i to wszystko. Nikt
    > go nie zmusza do wydawania kupy kasy na sieć nadajników naziemnych. A z
    > własnej platformy cyfrowej może praktycznie nadawać, co chce, bo
    > spełnienie warunków na udzielenie koncesji do nadawania satelitarnego jest
    > w zasadzie czystą formalnością.
    >
    > Co prawda w tej chwili jest to niejako musztarda po obiedzie, bo parę dni
    > temu wszyscy nadawcy komercyjni dostali nowe koncesje na DVB-T,
    > rozszerzające zasięg do terenu całej Polski.

    Kłania się polityka TVP - utrudnienia, jakie spotykały Polsat z ich strony
    jeszcze do niedawna.

    Zasady od początku powinny być jasne i niezmienne w stosunku do praw
    nabytych. Nie spieram się by nowe koncesje zawierały zapisy, o których mowa.
    Jeśli jednak ktoś wpakował się w koszty nadajników (jak sam wspomniałeś),
    jeśli zrobił to w oparciu o ustalone zasady, to nie ma, co już mędrkować o
    ich zmianie. Może Społeczeństwo nie powędruje do TVP po zwrot kasy za
    kupione odbiorniki satelitarne, które nabyli po 19 września br., choć chyba
    powinni. Zasady prawa powinny obowiązywać i nadawców, i społeczeństwo, ale w
    szczególności Państwo! Czemu? Kto te zasady określa? Społeczeństwo? Nadawcy?
    Kto ma większy obowiązek dbać o przestrzeganie prawa jak nie ten, kto te
    zasady ustala?

    DVB-T to inna bajka i nowe, doskonałe pole do kolejnej wymiany poglądów:-)

    Pozdrawiam:

    M.

  • 33. Data: 2009-10-15 15:08:53
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oby nie. Komuna wraca? Wszystko wspólne?
    >
    > Jakim prawem ustawodawca może łamać czyjeś prawa pozwalając na to, by inni
    > bez naszej zgody korzystali z naszej własności czy praw?

    takim prawem ze wladza w tym kraju dala koncesje jednemu nadawcy na zasieg
    ogolnopolski a tym nadawca jest Polsat. Jesli Polsatowi sie nie podoba moze
    oddac koncesje na nadawanie naziemne albo moze nie dostac przedluzenia
    koncesji.

  • 34. Data: 2009-10-15 15:23:33
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogolnopolski a tym nadawca jest Polsat. Jesli Polsatowi sie nie podoba
    > moze oddac koncesje na nadawanie naziemne albo moze nie dostac

    Życzę Ci, byś kiedyś dostał koncesję (kupił, bo przecież nie za darmo ją
    dostaje się), zainwestował, a potem otrzymał informację, że zasady się
    zmieniają, że to co robisz jest "dobrem wspólnym" i albo to rób dalej, albo
    spier...j jak to dziś sugerujesz.

    mkowalczuk

  • 35. Data: 2009-10-15 16:13:34
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > dostaje się), zainwestował, a potem otrzymał informację, że zasady się
    > zmieniają, że to co robisz jest "dobrem wspólnym" i albo to rób dalej,

    w Polsce zasady sie zmieniaja co kilka miesiecy a to kaza wprowadzac kasy
    fiskalne a to zmieniaja stawki podatkow a to wprowadzaja akcyze nigdy nie ma
    niczego do konca swiata, nawet ziemie Panstwo moze wywlaszczyc jezeli sluzy
    to pozytkowi powszechnemu takiemu jak autostrada. Czestotliwosci radiowe sa
    dobrem powszechnym i Panstwo decyduje jak biznes moze je wykorzystywac
    jezeli komus sie nie podoba moze klasc kable, swiatlowody albo isc na
    satelite i musi sie dostosowac do tego by decydowalo dobro powszechne. A tu
    konkretnie - Polsat i Solorz dzieki pierwszej naziemnej koncesji
    ogolnopolskiej zrobili ogromne majatki, do dzis Polsat ma ponad 1mld obrotu
    rocznie, jak Panstwo chce w zamian okreslonych dzialan Polsatu dla dobra
    ogolnego ma prawo to robić.

  • 36. Data: 2009-10-15 16:14:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    mkowalczuk wrote:

> [...]
    > zmieniają, że to co robisz jest "dobrem wspólnym" i albo to rób dalej, albo

    Śpiewasz na nutę dobrze mi znaną z branży telco - tam też każdy
    zasiedziały operator ma problemy z zainwestowanymi wcześniej pieniędzmi :-)

    A tak poważniej, popatrzmy na konkurencyjność rynku operatorów (nie
    nadawców) telewizyjnych. Wszystkie kablówki mają ustawowo nałożony
    obowiązek "Must carry". Jeżeli Polsat jest naziemnie odbierany w Pcimiu
    Górnym, to każda kablówka w Pcimiu ma obowiązek dostarczania sygnału
    POlsatu w pakiecie podstawowym.
    Naturalną konkurencją dla kablówki jest cyfrowa platforma satelitarna. W
    chwili obecnej program Polsatu nadaje tylko jedna platforma i
    niejednokrotnie to jest podstawa do decyzji, jaką platformę wybrać.
    Jeżeli będzie istniał zestaw programów "must carry" dla wszystkich
    operatorów, ograniczony do programów posiadających koncesje naziemne (a
    pamiętajmy, że już niedługo ich liczba powinna się zwiększyć do
    klikunastu), to konkurencja przeniesie się z pola monopolistycznego
    dostępu na inne.

    A tak przy okazji, ITI nie miał oporów przed udostępnieniem swojego
    sygnału innym platformom. I robi na tym niezły biznes.

    M.

  • 37. Data: 2009-10-15 16:48:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > gdyby wszędzie i zawsze dostał wszystko za jak najmniejszą cenę. Uważam
    > jednak, że i owszem - można tyle, ile można, ale nie kosztem innych i nie

    Czy nie o tym właśnie napisałem powyżej?

  • 38. Data: 2009-10-15 17:35:42
    Od: Alpines <a...@w...pl>

    zeeltom pisze:

    > A po diabła komu ten cały Polsat ze swoimy 20-to minutowymi reklamami.
    > Polsat powinie nadawać same reklamy i będzie wtedy cacy.
    > Ja nie oglądam Polsatu od paru lat i jakoś żyję i mam się dobrze ;)

    No ale niestety F1 jest tylko na polszmacie :(
    I skoro Polsat ma w swojej ofercie publiczny TVN - choc nie wiem czy
    reszty też nie - TVN24 TVN Style TVN Turbo itd
    dlaczego w nTV nie może być publicznego Polsatu?

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

  • 39. Data: 2009-10-15 17:44:22
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > dlaczego w nTV nie może być publicznego Polsatu?

    Bo określenie "publiczny" źle się kojarzy, a TVN dba o dobre imię :D :D

  • 40. Data: 2009-10-15 19:42:28
    Od: Alpines <a...@w...pl>

    > A tak przy okazji, ITI nie miał oporów przed udostępnieniem swojego
    > sygnału innym platformom. I robi na tym niezły biznes.
    >
    > M.

    Dokładnie bo zasięg odbiorców im wzrasta i np reklamy dochodzą do
    większej ilości użytkowników