eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolonez
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 44

  • 21. Data: 2018-05-20 18:59:44
    Temat: Re: Polonez
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Wyly mosty w 125p.

    A w polonezach nie?
    Bez jaj...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard


  • 22. Data: 2018-05-20 19:27:46
    Temat: Re: Polonez
    Od: e...@g...com

    Mi nie wył a 200 tysiecy miał.


  • 23. Data: 2018-05-20 20:59:44
    Temat: Re: Polonez
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik e...@g...com ...

    > Mi nie wył a 200 tysiecy miał.
    >
    Co dowodzi tego, ze zdarzały się egzemplarze w ktorych nie wył... :)


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    ("""""""""")
    /""/t/"""""
    / / 9mm


  • 24. Data: 2018-05-20 22:16:44
    Temat: Re: Polonez
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W poldkach nie wyly. Poldek mial polski most. We fiatach byly montowane trzy rozne
    mosty. Wloski i polski byly ciche, wyl jugoslowianski.


  • 25. Data: 2018-05-20 22:22:33
    Temat: Re: Polonez
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie panie. Karoserie najpierw byly odrdzewiane i robiono na nich powloke fosforanowa
    a potem byly malowane podkladem w kapieli wykorzystujacej prad zeby lakier pokryl
    blache w miejscach do ktorych nie bylo dostepu. Praktycznie wszystkie wspolczesne
    samochody tak sa robione. Nalot z korozji nie ma najmniejszego znaczenia.


  • 26. Data: 2018-05-20 22:24:36
    Temat: Re: Polonez
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej niezwykle rzadko zdarzaly sie egzemplarze 125p w ktorych wyly mosty
    jugoslowianskie.


  • 27. Data: 2018-05-20 23:03:57
    Temat: Re: Polonez
    Od: e...@g...com

    Nie wiem jakie cuda wyczyniano z blachą ale dziury robiły się nawet na dachu.


  • 28. Data: 2018-05-20 23:46:18
    Temat: Re: Polonez
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-20 o 22:16, Zenek Kapelinder pisze:

    > W poldkach nie wyly. Poldek mial polski most. We fiatach byly montowane trzy rozne
    mosty. Wloski i polski byly ciche, wyl jugoslowianski.

    Może i nie wyły ale słyszalne niestety były.
    A polonezem sporo lat przejeździłem.


    Pozdrawiam


  • 29. Data: 2018-05-21 00:30:23
    Temat: Re: Polonez
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kazdym zrobia sie dziury nawet w dachu jak uszkodzeniu ulegnie warstwa lakieru i
    samochod nie bedzie woskowany. Polskie samochody wymagaly dodatkowego zabezpieczenia
    przed korozja. O ile fabrycznie spod byl prawie dobrze zabezpieczony to profile
    zamkniete nie byly niczym zabezpieczone. Prawidlowo wykonane zabezpieczenia profili
    zamknietych przedluzalo zycie polskich samochodow do kilkunastu lat bez rdzy.
    Wszystkie samochody rdzewieja. W Anglii widzialem bardzo zardzewialego rollsa. Fakt
    ze mial ze 25 lat ale to byl rolls. Poldki byly lepiej lakierowane niz 125p. Ale i
    tak bylo to marne lakierowanie. Taki dowcip byl ze na lakiernie wstawiaja trzy
    karoseria. Maluja ta w srodku a te co na zewnatrz sa pomalowane tym co na nich
    osiadlo. Inna sprawa ze od czasu produkcji poloneza uplynelo kilkadziesiat lat.
    Zmienila sie chemia zabezpieczajaca przed korozja i lakiery. Dzisiaj warstwa
    bezbarwnego chemoutwardzalnego lakieru polozonego na kolorowy lakier jest grubsza niz
    warstwa lakieru na Polonezie. Polonez mial dwie warstwy farby, podklad i
    nawierzchniowa. Wspolczesne maja trzy, podklad, kolor i bezbarwny lakier. Dwa razy
    dluzej przebija sie korozja przez taka trojwarstwowa kanapke lakierowa. Bywam od
    czasu do czasu w zaprzyjaznionym warsztacie. Z ciekawosci ogladam samochody od spodu.
    Taki co ma siedem-osiem lat ma na podwoziu korozje. Przede wszystkim na laczeniu
    wzmocnien z plyta podlogowa i na wszelakiego rodzaju rantach i laczeniach blach. Z
    wierzchu auto dobrze wyglada a pod spodem rdza. Producenci sie chwala wieloletnia
    gwarancja na lakier, nadwozie, korozje ( niepotrzebne skreslic). Chcialbym zobaczyc
    jak w praktyce wyglada sprawa uznawania takiej gwarancji na pol roku przed jej
    koncem. W tv byly programy motoryzacyje w ktorych ludzie reklamowali na korozje
    samochody w czasie trwania urzedowej dwu letniej gwarancji. Sprawy konczyly sie w
    sadach. Z tego co pamietam to nikt nie dostal nowej bryczki. Brali na lakiernie i
    malowali na grubo na rdze. Poldek byl dobrym samochodem ale za tanim zeby mial prawo
    przezyc. Ruscy lady serii 21xx produkuja chyba jeszcze teraz. Lada byla mlodasza
    siostra 125p. Jest lub do niedawna byla u ruskich najtanszym nowym samochodem wsrod
    samochodow tej wielkosci. Moze wynika to z tego ze ruscy nie mieli odpowiednika
    ministra Olechowskiego. Znanego z tego ze w czasie urzedowania utopil krajowy
    przemysl motoryzacyjny zeby Fiat mial mial tutaj monopol na produkcje i sprzedaz
    samochodow osobowych.


  • 30. Data: 2018-05-21 00:41:56
    Temat: Re: Polonez
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty przejezdziles a ja wtedy mialem warsztat i poloneza. Ty miales kontakt z jednym a
    ja z wieloma. I nie wyly ani nie byly glosne. Uwazam ze moje doswiadczenia z wieloma
    polonezami jakie naprawialem sa bardziej wiarygodne niz Twoje z jednym. Jedyne
    usterki mostow jakie sie trafialy to wymiana uszczelki walka atakujacego i wymiana
    lozysk polosi.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: