eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolonezRe: Polonez
  • X-Received: by 2002:a81:7002:: with SMTP id l2-v6mr1533564ywc.2.1526855423674; Sun,
    20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:7002:: with SMTP id l2-v6mr1533564ywc.2.1526855423674; Sun,
    20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
    anews.com!x25-v6no1829550qto.0!news-out.google.com!p41-v6ni1394qtp.1!nntp.googl
    e.com!x25-v6no1829546qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.151.129;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 164.126.151.129
    References: <1pnu7s1cdkw0f$.2r8u578cyn9$.dlg@40tude.net>
    <1bb2ffp2zlnkf$.5bh6j84c1ivy$.dlg@40tude.net>
    <kiauf1clscia$.1ab66zrpijsze.dlg@40tude.net>
    <pdqa8s$dp5$1@node2.news.atman.pl>
    <5b014a44$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <7...@g...com>
    <1...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Polonez
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 20 May 2018 22:30:24 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 32
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631701
    [ ukryj nagłówki ]

    W kazdym zrobia sie dziury nawet w dachu jak uszkodzeniu ulegnie warstwa lakieru i
    samochod nie bedzie woskowany. Polskie samochody wymagaly dodatkowego zabezpieczenia
    przed korozja. O ile fabrycznie spod byl prawie dobrze zabezpieczony to profile
    zamkniete nie byly niczym zabezpieczone. Prawidlowo wykonane zabezpieczenia profili
    zamknietych przedluzalo zycie polskich samochodow do kilkunastu lat bez rdzy.
    Wszystkie samochody rdzewieja. W Anglii widzialem bardzo zardzewialego rollsa. Fakt
    ze mial ze 25 lat ale to byl rolls. Poldki byly lepiej lakierowane niz 125p. Ale i
    tak bylo to marne lakierowanie. Taki dowcip byl ze na lakiernie wstawiaja trzy
    karoseria. Maluja ta w srodku a te co na zewnatrz sa pomalowane tym co na nich
    osiadlo. Inna sprawa ze od czasu produkcji poloneza uplynelo kilkadziesiat lat.
    Zmienila sie chemia zabezpieczajaca przed korozja i lakiery. Dzisiaj warstwa
    bezbarwnego chemoutwardzalnego lakieru polozonego na kolorowy lakier jest grubsza niz
    warstwa lakieru na Polonezie. Polonez mial dwie warstwy farby, podklad i
    nawierzchniowa. Wspolczesne maja trzy, podklad, kolor i bezbarwny lakier. Dwa razy
    dluzej przebija sie korozja przez taka trojwarstwowa kanapke lakierowa. Bywam od
    czasu do czasu w zaprzyjaznionym warsztacie. Z ciekawosci ogladam samochody od spodu.
    Taki co ma siedem-osiem lat ma na podwoziu korozje. Przede wszystkim na laczeniu
    wzmocnien z plyta podlogowa i na wszelakiego rodzaju rantach i laczeniach blach. Z
    wierzchu auto dobrze wyglada a pod spodem rdza. Producenci sie chwala wieloletnia
    gwarancja na lakier, nadwozie, korozje ( niepotrzebne skreslic). Chcialbym zobaczyc
    jak w praktyce wyglada sprawa uznawania takiej gwarancji na pol roku przed jej
    koncem. W tv byly programy motoryzacyje w ktorych ludzie reklamowali na korozje
    samochody w czasie trwania urzedowej dwu letniej gwarancji. Sprawy konczyly sie w
    sadach. Z tego co pamietam to nikt nie dostal nowej bryczki. Brali na lakiernie i
    malowali na grubo na rdze. Poldek byl dobrym samochodem ale za tanim zeby mial prawo
    przezyc. Ruscy lady serii 21xx produkuja chyba jeszcze teraz. Lada byla mlodasza
    siostra 125p. Jest lub do niedawna byla u ruskich najtanszym nowym samochodem wsrod
    samochodow tej wielkosci. Moze wynika to z tego ze ruscy nie mieli odpowiednika
    ministra Olechowskiego. Znanego z tego ze w czasie urzedowania utopil krajowy
    przemysl motoryzacyjny zeby Fiat mial mial tutaj monopol na produkcje i sprzedaz
    samochodow osobowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: