-
X-Received: by 2002:a81:7002:: with SMTP id l2-v6mr1533564ywc.2.1526855423674; Sun,
20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:7002:: with SMTP id l2-v6mr1533564ywc.2.1526855423674; Sun,
20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
anews.com!x25-v6no1829550qto.0!news-out.google.com!p41-v6ni1394qtp.1!nntp.googl
e.com!x25-v6no1829546qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 20 May 2018 15:30:23 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.151.129;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 164.126.151.129
References: <1pnu7s1cdkw0f$.2r8u578cyn9$.dlg@40tude.net>
<1bb2ffp2zlnkf$.5bh6j84c1ivy$.dlg@40tude.net>
<kiauf1clscia$.1ab66zrpijsze.dlg@40tude.net>
<pdqa8s$dp5$1@node2.news.atman.pl>
<5b014a44$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<4...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<7...@g...com>
<1...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Polonez
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Sun, 20 May 2018 22:30:24 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 32
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631701
[ ukryj nagłówki ]W kazdym zrobia sie dziury nawet w dachu jak uszkodzeniu ulegnie warstwa lakieru i
samochod nie bedzie woskowany. Polskie samochody wymagaly dodatkowego zabezpieczenia
przed korozja. O ile fabrycznie spod byl prawie dobrze zabezpieczony to profile
zamkniete nie byly niczym zabezpieczone. Prawidlowo wykonane zabezpieczenia profili
zamknietych przedluzalo zycie polskich samochodow do kilkunastu lat bez rdzy.
Wszystkie samochody rdzewieja. W Anglii widzialem bardzo zardzewialego rollsa. Fakt
ze mial ze 25 lat ale to byl rolls. Poldki byly lepiej lakierowane niz 125p. Ale i
tak bylo to marne lakierowanie. Taki dowcip byl ze na lakiernie wstawiaja trzy
karoseria. Maluja ta w srodku a te co na zewnatrz sa pomalowane tym co na nich
osiadlo. Inna sprawa ze od czasu produkcji poloneza uplynelo kilkadziesiat lat.
Zmienila sie chemia zabezpieczajaca przed korozja i lakiery. Dzisiaj warstwa
bezbarwnego chemoutwardzalnego lakieru polozonego na kolorowy lakier jest grubsza niz
warstwa lakieru na Polonezie. Polonez mial dwie warstwy farby, podklad i
nawierzchniowa. Wspolczesne maja trzy, podklad, kolor i bezbarwny lakier. Dwa razy
dluzej przebija sie korozja przez taka trojwarstwowa kanapke lakierowa. Bywam od
czasu do czasu w zaprzyjaznionym warsztacie. Z ciekawosci ogladam samochody od spodu.
Taki co ma siedem-osiem lat ma na podwoziu korozje. Przede wszystkim na laczeniu
wzmocnien z plyta podlogowa i na wszelakiego rodzaju rantach i laczeniach blach. Z
wierzchu auto dobrze wyglada a pod spodem rdza. Producenci sie chwala wieloletnia
gwarancja na lakier, nadwozie, korozje ( niepotrzebne skreslic). Chcialbym zobaczyc
jak w praktyce wyglada sprawa uznawania takiej gwarancji na pol roku przed jej
koncem. W tv byly programy motoryzacyje w ktorych ludzie reklamowali na korozje
samochody w czasie trwania urzedowej dwu letniej gwarancji. Sprawy konczyly sie w
sadach. Z tego co pamietam to nikt nie dostal nowej bryczki. Brali na lakiernie i
malowali na grubo na rdze. Poldek byl dobrym samochodem ale za tanim zeby mial prawo
przezyc. Ruscy lady serii 21xx produkuja chyba jeszcze teraz. Lada byla mlodasza
siostra 125p. Jest lub do niedawna byla u ruskich najtanszym nowym samochodem wsrod
samochodow tej wielkosci. Moze wynika to z tego ze ruscy nie mieli odpowiednika
ministra Olechowskiego. Znanego z tego ze w czasie urzedowania utopil krajowy
przemysl motoryzacyjny zeby Fiat mial mial tutaj monopol na produkcje i sprzedaz
samochodow osobowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.18 00:41 Zenek Kapelinder
- 21.05.18 02:18 RadoslawF
- 21.05.18 10:26 e...@g...com
- 21.05.18 13:35 Zenek Kapelinder
- 21.05.18 13:37 Zenek Kapelinder
- 21.05.18 14:23 RadoslawF
- 21.05.18 18:34 LEPEK
- 21.05.18 19:00 e...@g...com
- 21.05.18 19:04 Zenek Kapelinder
- 21.05.18 19:12 Zenek Kapelinder
- 21.05.18 19:33 J.F.
- 21.05.18 19:51 J.F.
- 21.05.18 23:24 j...@i...pl
- 22.05.18 07:30 e...@g...com
- 22.05.18 07:36 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A