  • 21. Data: 2022-12-27 21:06:50
    Temat: Re: Polecany wideodomofon IP/SIP z Poe
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.12.2022 17:48, Marek wrote:

    > W instrukcji do KH6320 widać, że konfiguruje się bezpośrednio przez ten
    > ekran dotykowy... Czy coś źle interpretuję?

    Tak - OIDP (z rok temu taki konfigurowałem) to nie działa nic bez tego
    panela dotykowego.
    Aplikacja chmurowa przeważnie działa - przeważnie, dopóki Android jej
    nie odetnie żeby oszczędzać baterię.
    A SIP to nie wiem czy w ogóle działa z video.
    SIP-a z video to robiłem na Fanvil-u albo Greenton-ie... i jeszcze chyba
    2N, ale nie pamiętam modeli, z resztą to się zmienia co sezon.
    Działało dzwonienie pod IP do videotelefonu na biurko jak i przez
    Asteriska - musiałem postawić Asteriska bo NIE DAŁO SIĘ zrobić
    opóźnienia - żeby najpierw dzwonił do sekretariatu a po paru dzwonkach
    również do szefa.
    Aha - z SIP-em jest jeszcze jeden problem: nie zobaczysz obrazu dopóki
    nie odbierzesz.

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2022-12-27 21:52:47
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/12/2022 20:06, Mirek wrote:

    > Aha - z SIP-em jest jeszcze jeden problem: nie zobaczysz obrazu dopóki
    > nie odbierzesz.

    W SIP jak najbardziej moża uzyskać audio i video przed odebraniem...
    chyba że samo urządzenie tego nie wspiera.

    c.

  • 23. Data: 2022-12-27 22:20:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.12.2022 21:52, Cezar wrote:

    > W SIP jak najbardziej moża uzyskać audio i video przed odebraniem...
    > chyba że samo urządzenie tego nie wspiera.

    Masz rację jest coś takiego jak early media.
    Teraz sobie przypomniałem, jak mieliśmy centralkę Slican i jakieś
    telefony zakupione w komplecie i zrobiła się afera, bo telefony nie
    dzwoniły. Okazało się, że nie obsługują tej funkcji, o czym sprzedawca
    dowiedział się dopiero po naszej reklamacji.

    W ogóle z tym protokołem SIP mogą być różne kwiatki i więcej się dowiesz
    z Wiresharka niż z logów urządzeń, nie mówiąc o instrukcji obsługi.

    --
    Mirek.

  • 24. Data: 2022-12-28 10:08:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.12.2022 o 11:57, Cezar pisze:

    > Hik-Connect.  Niestety nie ma jej chyba w play store wiec używasz na
    > własną odpowiedzialność.

    Przecież jest :>
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.co
    nnect.enduser

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2022-12-28 10:25:14
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/12/2022 09:08, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Przecież jest :>
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.co
    nnect.enduser

    A widzisz. Widocznie się pojawiła. Jakiś rok temu na pewno jej nie było
    (a na pewno nie w UK)

    c.

  • 26. Data: 2022-12-28 10:35:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.12.2022 o 10:25, Cezar pisze:

    nnect.enduser

    > A widzisz. Widocznie się pojawiła. Jakiś rok temu na pewno jej nie było
    > (a na pewno nie w UK)

    W PL cały czas była. Wiem, bo wiele domofonów na tym ciągle działa i są
    aktualizacje przez cały czas. Osobiście kilku znajomym pomagałem w
    montażu w sensie konfiguracji (wszystko z panelu) i cały czas ładnie
    działa przez chmurę.

    Tak nawiasem, bo wspominałeś o niebezpieczeństwie zasilania
    elektrozaczepu. Te panele zewnętrzne mają alarm sabotażowy i specjalne
    śruby więc dostać się do zacisków nie jest łatwo a rozwiązanie z
    przekaźnikiem uważam za rewelacyjne, znacznie lepsze niż jakieś
    sterowanie z tranzystora. Można wtedy bezproblemowo dać sobie dodatkowy
    "opóźniacz", kiedy masz zajęte ręce i chcesz wejść/wyjść a czas 10-15sek
    jest za mały.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2022-12-28 12:22:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Dec 2022 10:35:58 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > śruby więc dostać się do zacisków nie jest łatwo a rozwiązanie z
    > przekaźnikiem uważam za rewelacyjne, znacznie lepsze niż jakieś

    Ten przekaźnik jest w panelu dodatkowym czy przy panelu przy drzwiach?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2022-12-28 12:41:16
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/12/2022 11:22, Marek wrote:

    > Ten przekaźnik jest w panelu dodatkowym czy przy panelu przy drzwiach?

    Przekaźnik jest w panelu przy dzwiach. Moim zdaniem jest to mało
    bezpieczne bo kable od rygla i zasilanie do niego dochodzi do samego
    panelu. Jak to odkręcisz to masz praktycznie dostęp do wszystkiego
    potrzebnego do otworzenia rygla.

    Mozna też dodatkowo dokupić DS-K2M061 co "wynosi" Ci cały układ poza panel.

    Ludzie też piszą że ten przekaźnik w panelu można potraktować magnesem
    neodymowym z zewnętrz ale nie prónowałem...

    c.

  • 29. Data: 2022-12-28 20:04:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.12.2022 o 12:41, Cezar pisze:

> [...]
    > bezpieczne bo kable od rygla i zasilanie do niego dochodzi do samego
    > panelu. Jak to odkręcisz to masz praktycznie dostęp do wszystkiego

    Problem, że bez wzbudzania alarmu, nie odkręcisz. Już pisałem o tym.

    Inna sprawa, że tradycyjnie domofony, mają praktycznie zawsze zasilanie
    podpięte do panelu zewnętrznego gdzie nie ma alarmu sabotażowego.

    Jeszcze inna sprawa, złodziej zasadniczo ma w kieszeni jakieś 6F22 :)

    Tak, że argument z łatwym dostępem, z czapy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2022-12-29 15:43:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.12.2022 o 10:08, Marek pisze:

> [...]
    > aplikację mobilną. Ale nie, bo zgodnie z jakimiś kretyńską modą podania
    > aplikacji mobilnych takowa musi być tylko dla debili i może maksymalnie
    > zawierać trzy opcje (w tym jedna z nich to włącz/wyłącz).
    >
    > Można się wspierać Firefoxem uruchomionym na wine, plugin działa da się
    > skonfigurować. W przypadku kamer hika problem głównie jest z obrazem
    > podglądu lub manipulacją grafiką obszarów miksowaną w podgląd. Pozostałe
    > rzeczy da się konfigurować każdą przeglądarką. Chociaż tak podstawowej
    > funkcji jak pobranie wybranego  klipu z kamery (gdy nagrywa na karcie

    Zawsze jak czytam tą grupę, to wydaje mi się że 4% całego światowego
    udziału Linuksa na desktopie, znajduje się tutaj :)

    Generalnie wszystkie zaawansowane bardziej systemy CCTV opierają się
    głównie na dedykowanej aplikacji pod Windows, jako znaczna, światowa
    przewaga tego systemu. Raczej nikt się nie wygłupia dla 4% nerdów :)
    Mniej wymagające urządzenia mają apki pod Android czasem od iOsa. Od co
    najmniej 2 lat jest już implementacja przez www/html5 bo wcześniej nie
    bardzo dało się to robić w html. Nie zawsze jednak wszystkie opcje z
    html są dostępne. Microsoft wycofał się z IE/dogorywa jeszcze i zastąpił
    to Edge więc więcej activex pod IE już nie będzie :) Tak że, jeśli nowy
    sprzęt to w znacznej większości działa już przez www.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>