  • 51. Data: 2022-12-30 23:47:48
    Temat: Re: Polecany wideodomofon IP/SIP z Poe
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2022 o 23:24, Marek pisze:

    > Kto tak robi, żeby
    > można było lokalnie poprzez zwarcie dostępnych przewodów uruchomić
    > elektrozaczep?

    Spora ilość producentów domofonów tak robi, napisałbym że praktycznie każdy.

    Pierwszy lepszy Orno, rodzimy:

    https://www.eltrox.pl/czok/domofon/domofon_or-dom-re
    -914_3.jpg

    Elektrozaczep podłączony do panelu zewnętrznego gdzie w panelu obecne
    jest pełne zasilanie 12V

    Urmet:
    https://obrazki.elektroda.pl/1775318500_1506260339.j
    pg

    ...inne, nie będę szukał.

    Problem jest gdzie indziej. Jeśli ktoś posiada większą ilość kabelków
    niż jeden UTP to kupuje domofon, który ma rozwiązanie z osobnym
    zasilaniem elektrozaczepu.

    Ten co kupuje domofon z zasilaniem z kasety zewnętrznej dla
    elektrozaczepu, mając więcej kabelków i później wiesza psy na
    producencie, że to źle rozwiązał, chyba nie jest świadomy tego, że to on
    się pomylił a nie producent :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 52. Data: 2022-12-31 11:21:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Dec 2022 23:47:48 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Spora ilość producentów domofonów tak robi, napisałbym że
    > praktycznie każdy.

    Pytając miałem na myśli docelową implementację przez
    instalatora/użytkownika a nie to co producent proponuje. To, że
    producent udostępnia jakieś uproszczenia nie oznacza że instalacja
    ma być też na skróty i wyprowadzać przez to punkty narażone na
    banalny atak z drucikiem i bateryjką.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2022-12-31 12:57:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 17:32:26 +0100, Marek wrote:

    > Bzdura, większość standardowych kodeków odtwarza *każda* przeglądarka
    > html5. Nic nie usprawiedliwia producenta by stosować jakieś
    > idiotyczne, egzotyczne i niekompatybilne kodeki by oszczędzić 100bps
    > w streamie. To jest chore. Od mniej więcej 20 lat są dostępne
    > standardowe kodeki, które *są wystarczające* dla takich zastosowań.
    > Nie ma potrzeby wygłupów h265 czy innymi wynalazkami.

    H265 brzmi jednak jak standard.

    Wrobelki cwierkają, ze poszlo o pieniadze - za duzo chcieli,
    to ich przegladarki olały.

    Patenty kiedys wygasną ... a lata juz lecą.
    Czy do tego czasu nie zrobi sie martwy standard ...

    J.

  • 54. Data: 2022-12-31 13:34:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.12.2022 11:21, Marek wrote:

> [...]
    > producent udostępnia jakieś uproszczenia  nie oznacza że instalacja ma
    > być też na skróty i wyprowadzać przez to punkty narażone na banalny atak

    Nie liczyłem ile zamontowałem domofonów, ale nikt nie opierał
    bezpieczeństwa swojego domu na elektrozaczepie, który można otworzyć
    kopniakiem, kawałkiem plastiku albo po prostu sprawić żeby się nie domknął.

    Jak masz coś ambitnieszego niż elektrozaczep to sobie go wyzwalaj z
    Asteriska i puść osobnymi przewodami.
    Przy okazji zrobisz lepszą sygnalizację niż Chinka: Drzwiiii są
    otwartee! ;)

    --
    Mirek.

  • 55. Data: 2022-12-31 14:00:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.12.2022 o 11:21, Marek pisze:

    > Pytając miałem na myśli docelową  implementację przez
    > instalatora/użytkownika a nie to co  producent proponuje.

    Zasada "Asz ju łisz", czyli jeśli użytkownik tak sobie wybrał/źle i
    teraz mu się popierdolone pomysły lęgną w głowie, to się robi. Wiele
    razy miałem sytuację, gdzie wisiał dzwonek na 2 kabelkach 0,5mm i 50m do
    domu pod polbrukiem czy betonem i się uparł klient, że chce wideodomofon
    ale on ryć w betonie nie będzie i w ścianie. Najlepiej taki WiFi
    zasilany chyba atomem :> czy dodatkowy pilot bo nie chce mu się schodzić
    do panelu, żeby otworzyć a najlepiej 5 pilotów.

    Na dodatek szyld wykonany w standardzie (pospawał mi sąsiad), że
    wkrętakiem idzie zwolnić zapadkę, płotek z dziurą na rękę i klamka do
    otwarcia od wewnątrz.

    Pomijam też kierunek otwierania furtki/drzwi, bo jeśli "do środka" to
    kopnąć wystarczy i nie potrzeba demontować domofonu. Samo się otwiera w
    sekundę.

    > To, że
    > producent udostępnia jakieś uproszczenia  nie oznacza że instalacja ma
    > być też na skróty i wyprowadzać przez to punkty narażone na banalny atak
    > z drucikiem i bateryjką.

    Skoro tak sobie wymyślił użytkownik to tak ma. Jeśli jednak od początku
    do końca zleci to fachowcowi, to zapewne fachowiec wybierze opcję
    stosowną do sytuacji łącznie z zaleceniem kablowym.

    Późniejsze fanaberie ma oczywiście użytkownik...bo NIE WIEDZIAŁEM.
    Trzeba było zapytać.

    Inna sprawa to taka, że złodziej ma określony czas na włamanie i nie
    będzie dziubał 5 minut tylko użyje łomu czy innej siły, bo trwa to
    znacznie krócej.

    Tak nawiasem, podawałem wcześniej, ze te lepsze domofony mają WBUDOWANY
    alarm sabotażowy ale jak widać, grochem o ścianę a to PRZEDE WSZYSTKIM
    pierwszy znak, że ktoś ryje i kombinuje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>