  • 11. Data: 2022-12-27 12:45:16
    Temat: Re: Polecany wideodomofon IP/SIP z Poe
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 10:57:20 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Nawet nie chodzi o pluginy ale do konfiguracji całego systemu
    > wymagan
    > jest IVS4100 czy coś podobnego co działa tylko pod windowsem.
    > Próbowałem
    > w wine ale się strasznei wykrzaczało

    Zaraz, czyli z poziomu web configa urządzenia nie ustawie
    wszystkiego? Z instrukcji zrozumiałem, że ten IVScośtam to
    alternatywa do webconfiga a nie konieczność....

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-12-27 14:06:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 27.12.2022 12:40, Marek wrote:
    > Jak domownik rozpoznawał, że połączenie jest z domofonu a nie z
    > zewnątrz? Po jakimś szczególnym caller ID? Dzwonienie na gigasety to dla

    Rozpoznawał po definiowalnym caller ID.

    > mnie to trochę ograniczona funkcjonalność, komórkę odbiorę poza domem
    > (nie muszę być w domu by nawiązać kontakt z osobnikiem przy domofonie).

    Każdemu wedle potrzeb ... Mnie wystarczy w zupełności rejestracja (przez
    VPN) klienta z telefonu do stacji bramowej. I też nie muszę być w domu,
    żeby się dowiedzieć czego sobie gość życzy.

    Piotrek

  • 13. Data: 2022-12-27 14:09:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 27.12.2022 12:43, Marek wrote:
    > No tak ale to wymaga dedykowanej aplikacji SIP w telefonie.
    > Czy da się zintegrować VoIP z systemowym videocall operatora? Bo z
    > opinii użytkowników w sieci aplikacje sipowe do video call nie działają
    > stabilnie, muszą być ciągle aktywne w tle itp.
    > Skoro operator VoIP umie zadzwonić przez "telefon" to czy taki oo umie
    > też przeforwardować videocall "przez GSM"?

    Nie wiem. Nigdy nie miałem ciśnienia na ogarnięcie tematu - zawsze
    zresztą mogę zerknąć prze kamerę kogo to niesie ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2022-12-27 14:22:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 14:06:54 +0100, Piotrek
> [...]
    > VPN) klienta z telefonu do stacji bramowej. I też nie muszę być w
    > domu,
    > żeby się dowiedzieć czego sobie gość życzy.

    No tak ale to wymaga pamiętania o uruchomieniu w tel
    vpn/klienta/aplikacji. A klasyczne połączenie przychodzące nie wymaga
    dodatkowych działań przygotowawczych.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2022-12-27 14:29:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 27.12.2022 14:22, Marek wrote:
    > No tak ale to wymaga pamiętania o uruchomieniu w tel
    > vpn/klienta/aplikacji. A klasyczne połączenie przychodzące nie wymaga
    > dodatkowych działań przygotowawczych.

    Alternatywnie można zainstalować jakiegokolwiek taskera, który zrobi to
    za Ciebie automagicznie.

    Piotrek

  • 16. Data: 2022-12-27 15:06:21
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/12/2022 11:45, Marek wrote:

    > Zaraz, czyli z poziomu web configa urządzenia nie ustawie wszystkiego? Z
    > instrukcji zrozumiałem, że ten IVScośtam to alternatywa do webconfiga a
    > nie konieczność....

    Wydaje mi się że KV6113 ma jakiegoś web configa z którego można ustawić
    większość rzeczy ale KH6320 takiego nie posiada i konfiguracja jest
    tylko przez IVS4100
    Robiłem to rok temu więc moge sie mylić.
    Wydaje mi się że to jest podejście do firmy, które chce dać zarabiać
    instalatorom, którzy będą sprzedawali ich sprzęty i je serwisowali.
    W UK nawet wiele sklepów nie chce sprzedawać tych zestawów nie-instalatorom.

    Co ciekawe KV6113 od którejś wersji firmware pracuje bez KH6320 i
    mozna je sparować z apką praktycznie bez klikania. Prawdopodobnie
    zaczęli zauważać konkurencję z Amazon Ring i Google chime.
    Oczywiście w tej konfiguracji możesz zapomnieć i SIP itp.

    c.

  • 17. Data: 2022-12-27 15:08:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Alternatywnie można zainstalować jakiegokolwiek taskera, który zrobi to
    > za Ciebie automagicznie.

    Android ma sam z siebie zdolność do odbierania połączeń SIP. W aplikacji
    "Telefon" wystarczy dodać i skonfigurowac konto (lub nawet wiele kont).
    Używałem tego przez dłuższy czas, potem już nie było potrzeby. Działało
    bez problemów. Potem zapomniałem o tym, konta z telefonu nie usunąłem.
    Niedawno telefon zaczął mi sam z siebie dzwonić. Chwila minęła, nim się
    zorientowałem, że to efekt mojego grzebania przy dialplanach serwera SIP.

    Jarek

    PS
    Dzwonić też sam z siebie potrafi, choć w niektórych telefonach bywały
    problemy z wprowadzeniem znaku "@", a to *czasem* bywa potrzebne.

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.

  • 18. Data: 2022-12-27 17:19:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 15:08:31 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Android ma sam z siebie zdolność do odbierania połączeń SIP. W
    > aplikacji

    Ale chyba tylko w zdebrandowanych modelach. W telefonach kupionych
    np. w Plusie nie ma ustawień SIP. Ale np. ten sam model w Play już
    ma.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2022-12-27 17:46:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 14:06:21 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Co ciekawe KV6113 od którejś wersji firmware pracuje bez KH6320
    > Oczywiście w tej konfiguracji możesz zapomnieć i SIP itp.

    Czyli żeby był SIP musi być KH6320 w zestawie z KV6113?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2022-12-27 17:48:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > większość rzeczy ale KH6320 takiego nie posiada i konfiguracja jest
    > tylko przez IVS4100

    W instrukcji do KH6320 widać, że konfiguruje się bezpośrednio przez
    ten ekran dotykowy... Czy coś źle interpretuję?

    --
    Marek