  • 311. Data: 2012-08-18 11:58:29
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-18 06:46, Marek Dyjor wrote:
    > Jazdy samochodem można sie samameu nauczyć jeżdżąc po jakimś dużym placu
    > ale już latania ciężko sie uczyć metoda prób i błędów.

    Samemu nie. W usa jest masa szkółek prywatnych.

    > Dodajmy że byłbym jednak daleki od tego aby osobom nie posiadającym
    > umiejętności pozwolić na prowadzenie usług dla innych w zakresie latania
    > czy wożenia. Nawet sama definicja wolności mówi że nie możemy naurszac
    > czyjejś wolności a świadomie narażając kogoś na śmierć naruszamy czyjąś
    > wolność.

    Klient patrzy na certyfikat usługodawcy - kto go uczył latać itp.
    Klient samobójca ma to w dupie - jego sprawa.
    Chcącemu nie dzieje się krzywda.
    To proste.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 312. Data: 2012-08-18 12:00:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-18 06:47, Marek Dyjor wrote:
    > tja do pierwszej katastrofy masz dobre opinie... ;-)

    Wcale nie. Vide dzisiejsze linie lotnicze.
    Konkurencja mała nie jest... tanich lini lotniczych jest na świecie w
    bród. W PL nie...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 313. Data: 2012-08-18 15:17:26
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-17, quent <x...@x...com> wrote:
    > A nobel to nie osiągnięcie?

    Czy JKM dostał Nobla?

    > Żaden ze mnie ekspert.

    Prawda :)

    > Ekonomia wolnego rynku jest dosyć prosta

    Nieprawda, ale opinia wytłumaczalna tym powyżej :).

    > Całkiem sporo jak swój wiek.
    > Ostatnio skończyłem budowę swojego domu.... bez kredytu.

    Budowa domu to według Ciebie osiągnięcie?
    To takich dumnych jak Ty są w Polsce setki tysięcy.

    Jeśli zaprojektowałeś go sam i dostaniesz nagrodę za design, to będzie
    coś.

    > To Ty bogatego przedsiębiorcy nie widziałeś :-))))

    Och Ty na pewno wiesz kogo ja widziałem :).

    Geineralnie już mi się znudziłeś, więc to moja ostatnia odpowiedź do
    Ciebie na tematy niezwiązane z fotografią.
    No i powodzenia z tym nawracaniem świata - pewien odsetek dziwaków
    jest cenny dla różnorodności populacji :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 314. Data: 2012-08-18 15:20:01
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-17, quent <q...@b...gmail.kom> wrote:
    > Hehe. To przyznaj się w końcu jakie szkoły kończyłeś.
    > Statystyki tam nie uczyli na bank.

    Hehe fizykę na Uniwersytecie Warszawskim. Chcesz się policytować
    na znajomość matematyki jeszcze?

    > O każdej firmie, bez względu na branżę, która działa w otoczeniu
    > konkurencji istnieje na rynku opinia.

    No ale pytam Cię o zdarzenie, które może drastycznie popsuć
    opinię o firmie "taxi powietrzne". Zdarzenie tak poważne, że odejdą
    od niej klienci, upadnie i nieumiejący latać pilot bez licencji
    nie będzie już niebezpieczny dla ludzi. Konkret jakiś rzuć.

    pozdrawiam,
    PK

  • 315. Data: 2012-08-18 15:29:55
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-18 15:20, PK pisze:

    > Hehe fizykę na Uniwersytecie Warszawskim. Chcesz się policytować
    > na znajomość matematyki jeszcze?

    Uniwersytet, tak myślałem. Jak ja studiowałem na Politechnice to na
    pierwszym roku ludzie przerażeni uciekali na uniwersytet ;-)
    Darmowa lekcja - statystyczny nikt nie oznacza bynajmniej 0, a tych,
    którzy mieszczą się w pewnym miejscu na krzywej Gaussa - doucz się.

> [...]
    > od niej klienci, upadnie i nieumiejący latać pilot bez licencji
    > nie będzie już niebezpieczny dla ludzi. Konkret jakiś rzuć.

    LOL
    Nie umiejący latać pilot to chyba wystarczający argument aby wypaść z
    rynku?
    Nie umiejący leczyć lekarz, nie umiejący budować budowlaniec... czy na
    prawdę muszę dla Ciebie pisać jak dla przedszkolaka?

  • 316. Data: 2012-08-18 15:40:46
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-18 15:17, PK pisze:

    > Czy JKM dostał Nobla?

    Nie.
    JKM tak jak np. prof. Gwiazdowski to przykładowi znani przedstawiciele
    austriackiej szkoły ekonomii.
    Już ponad 100 lat temu choćby Bastiat pisał o tym o czym dziś mówi także
    JKM.
    To ciekawa lektura.... dla ludzi o otwartych głowach ;-)

    > Prawda :)

    Gdzie mi tam do innych... ja tylko piszę to co przeczytałem u Hayka,
    Rothbardta i innych. Sam tego nie wymyśliłem, absolutnie.

    > Nieprawda, ale opinia wytłumaczalna tym powyżej :).

    Socjaliści mają to do siebie, że lubią wszystko nadmiernie komplikować.
    Taka choroba.

    > Budowa domu to według Ciebie osiągnięcie?
    > To takich dumnych jak Ty są w Polsce setki tysięcy.

    Dla mnie osiągnięcie w sensie ekonomicznym. Zdaje się, że poruszamy się
    w tym kręgu.
    Ogromna większość buduje dziś z kredytu. Takie czasy.

    > Jeśli zaprojektowałeś go sam i dostaniesz nagrodę za design, to będzie
    > coś.

    Tak się składa, że zaprojektowałem sam :-)
    Nagroda za design? LOL. Kto niby miałby ją przyznawać? :-DDD

    > Och Ty na pewno wiesz kogo ja widziałem :).

    Piszesz, że ich pełno. Pełno to jest ludzi, którzy ledwo wiążą koniec z
    końcem.

    > Geineralnie już mi się znudziłeś, więc to moja ostatnia odpowiedź do
    > Ciebie na tematy niezwiązane z fotografią.

    PK przestanie pisać?
    Nic tylko iść i się pochlastać szarym mydłem :-DDD

    > No i powodzenia z tym nawracaniem świata - pewien odsetek dziwaków
    > jest cenny dla różnorodności populacji :).

    Dzięki za komplement.
    Dla socjalistów wolność zawsze będzie zagrożeniem.
    I tak ma być!

  • 317. Data: 2012-08-18 19:13:56
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 18 Aug 2012 13:20:01 GMT, PK wrote:
> [...]
    > od niej klienci, upadnie i nieumiejący latać pilot bez licencji
    > nie będzie już niebezpieczny dla ludzi. Konkret jakiś rzuć.

    PULLUP-PULLUP-KU*WA MAĆ?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 318. Data: 2012-08-18 22:49:36
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-18, quent <q...@b...gmail.kom> wrote:
    > Uniwersytet, tak myślałem. Jak ja studiowałem na Politechnice to na
    > pierwszym roku ludzie przerażeni uciekali na uniwersytet ;-)

    To bardzo zabawne, bo ode mnie uciekali na politechnikę.

    To co i gdzie studiowałeś mistrzu?

    > Darmowa lekcja - statystyczny nikt nie oznacza bynajmniej 0, a tych,
    > którzy mieszczą się w pewnym miejscu na krzywej Gaussa - doucz się.

    To Ty się doucz, bo jeśli statystycznie "nikt", tzn. że masz
    średnią z próby w minimum przedziału wartości. A to oznacza,
    że albo nie nauczył się naprawdę nikt, albo skończona liczba
    w nieskończonej próbie. Tyle że z nieskończoną próbą ludzi
    to jest raczej problem.

    Poza tym tekst "mieszczą się w pewnym miejscu na krzywej Gaussa"
    jest żenujący. U mnie za coś takiego nie kończyło się liceum.

    > LOL
    > Nie umiejący latać pilot to chyba wystarczający argument aby wypaść z
    > rynku?

    I co - na czole ma wypisaną tę nieumiejętność?

    > Nie umiejący leczyć lekarz, nie umiejący budować budowlaniec... czy na
    > prawdę muszę dla Ciebie pisać jak dla przedszkolaka?

    Mógłbyś napisać szczerze to, co wszyscy wiemy, ale masz chyba za mały
    jeden z organów, żeby obronić swoje tezy (być może chodzi o dłonie).

    pozdrawiam,
    PK

  • 319. Data: 2012-08-18 22:50:58
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-18, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:
    > PULLUP-PULLUP-KU*WA MAĆ?

    Tylko bez podpowiadania :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 320. Data: 2012-08-18 23:12:45
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-18 22:49, PK pisze:
    > Poza tym tekst "mieszczą się w pewnym miejscu na krzywej Gaussa"
    > jest żenujący. U mnie za coś takiego nie kończyło się liceum.

    Tu właśnie miałeś sobie sam sprawdzić, wszystkiego na tacy nie daję.
    Nie sprawdziłeś jednak jak widzę albo nie rozumiesz krzywej gaussa - co
    jest bardziej prawdopodobne.

    > I co - na czole ma wypisaną tę nieumiejętność?

    LOL
    Na ścianie wisi cert. - jak u dentysty :-DDD
    Może być również skan na www ;-)
    Żenujące są te Twoje pytania...

    > Mógłbyś napisać szczerze to, co wszyscy wiemy, ale masz chyba za mały
    > jeden z organów, żeby obronić swoje tezy (być może chodzi o dłonie).

    Czego jeszcze nie rozumiesz?
    Znów muszę jednak jak dla przedszkolaka :-(

    A więc.
    Usługodawca jakoś przyucza się do zawodu, może to być szkoła, rozumiesz
    - klasa po klasie i na końcu dyplom!
    Albo kursy.... szkolenia... ect.
    Następnie usługodawca obnosi się z tymi papierami lub nie, jeśli są
    kiepskie.
    I teraz uważaj - *jednocześnie* (i to jest b. ważne a czego u nas nie
    ma) rozwija się rynek usług certyfikujących - bardzo ogólne określenie.
    Mogą to być właśnie szkoły, ośrodki szkolenia itp.
    Jest *wśród nich konkurencja* wiec wyobraź sobie, że są lepsze i gorsze
    usługi w tym zakresie. Jeden papier jest na rynku uznany, inny jakby
    mniej. Takie cuda.

    uff

    PS
    Miałeś już nie pisać. Czyżbyś jednak wciągnął się w "temat"? ;-)