  • Data: 2012-08-15 11:34:39
    Temat: Re: Polactwo
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    quent wrote:

    > Nie znam takowej.

    a opowiadasz bajdury o wolności gospodarczej w Chinach...

    Wiesz jakim super systemem jest ustrój niewolniczy? pod warunkiem że nie
    jesteś niewolnikiem.

    tak samo w chinach super jest jak jesteś jednym z przedsiębiroców czy tych
    co robia kasę. Nie chciałbyś jednak być pracownikiem fabryki, pozbawionym
    praktycznie praw obywatelskich, ochrony prawnej czy medycznej. No i nie
    chciałbyś byś jendym z tych co byli na górze ale zbyt wiele powiedzieli albo
    ich biznes wpadł w oko jakiegoś kacyka partyjnego.

    > Oni się teraz bogacą. Już mają USA w kieszeni.
    > Masowo wykupują europejskie papiery dłużne.
    > Zacznij się już lepiej uczyć chńskiego zamiast drwić.

    no i co?

    > Czyli jest lepiej!
    > A jak było, całkiem niedawno?
    > Ja pamiętam a nie taki stary jestem przecież.

    > I lądują na via montenapoleone w Medilanie wykupując ciuchy z
    > najdroższych butików.
    > Byłem widziałem i przecierałem oczy ze zdziwienia.

    Już od dawna takie same wycieczki przyjeżdżają z Rosji...

    czy to jest dowód na to że Rosja jest bogatym cudownym krajem?

    > To pytasz czy nie, zdecyduj sie,

    wyłazi neiwygodna twarz neoliberalnej gospodarki? "Greed is God"

    > To nie ma nic wspólnego z kapitalizmem!
    > W kapitalizmie jest prywatny zysk i ewentualna prywatna strata.
    > W socjalizmie jest prywatny zysk i upaństwowiona strata - to jest
    > chore.

    Ale rządy rządzą w imieniu bogatych i to bogaci dają kasę politykom w zamian
    dostaję kasę od polityków zabieraną biednym.

    > Ależ ma!
    > Sprawiedliwe = zgodne z prawem.

    Chyba sie zagalopowałeś...

    Prawo to tylko produkt i nie ma ono nic wspólnego ze sprawiedliwością,
    pdobnie jak sady nie decydują kto ma racje one tylko wydają wyroki.

    > NIE
    > Państwo chroni własnośc prywatną nie ingerując w sposób w jaki bogaci
    > się społeczeństwo do momentu w którym czyjaś wolnośc jest ograniczana.

    No i tutaj mamy pole do dyskusji...

    Co to znaczy ograniczać czyjąś wolność?

    Jak spowodować aby państwo równo chroniło wszystkich skoro to bogaci maja
    forsę i to od nich można coś dostać. Biedni nie mają kasy biedni płacą tylko
    podatki i to zwykle procentowo wyższe niż bogaci.

    > Ekonomia wonego rynku jest taka prosta, że każdy może ja zrozumieć a
    > jednak nie każdy rozumie - Milton Friedmann

    Jak widać jest taka prosta że nie udało sie jej nigdzie wprowadzić.

    Może z PRAWDZIWYM wolnym rynkiem jest tak jak z każda inną utopią, jest
    cudowna ale nieosiągalna.