eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodwyższone spalanieRe: Podwyższone spalanie
  • Data: 2011-06-30 23:53:32
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iuio6q$ufo$2@news.net.icm.edu.pl...

    > Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z
    > roku na rok są większe korki.

    Moja droga wygląda podobnie. Drobne różnice nie mają znaczenia. Poza tym np. w
    wakacje jest luźno. A spalanie większe.

    > To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście
    > "paliwa zawsze różne".

    Gdybym tankował na jednej stacji, to można by przypuszczać, że stacja zmieniła
    paliwo. A tankuję na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna
    Statoil i dwie Shell. Żeby zmieniło się na wszystkich na raz - mało
    prawdopodobne.

    > Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
    > zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest
    > zapchany DPF.

    Nie jest. Przypominam, że cały układ paliwowy był wymieniony. Z wtryskiwaczami
    włącznie. I zero poprawy. A DPF był nawet wymontowany i ręcznie czyszczony. Nic.

    > Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/

    Zajrzę

    > Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.

    Sprawdzę.

    > Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów

    Wymienione

    > i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to
    > jako pierwsze, potem wymiana filtrów),

    Instalacja paliwowa była wymieniona. Jest nowa. Więc to nie to.

    > następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy
    > olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

    Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

    > Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od
    > wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda.

    Hmmmm. Nie wiem, w czym może to mieć wpływ na spalanie, ale sprawdzić nie
    zaszkodzi.


    > Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają
    > nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa
    > mieszankę paliwową.

    Jeszcze myślałem o diagnostyce dawek paliwa.

    > Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do
    > silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju),
    > jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił.

    To jest kolejny pomysł.

    > Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika
    > (niefabrycznego).
    > Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku.

    To już niestety nie takie proste. I nie tanie.

    > Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr?

    Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kupą rurek i kabelków. Pełno tego
    tam. Nie da się zaślepić, nie da się oszukać.

    > Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić

    Jak pisałem, EGR był wymieniony.

    > filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę
    > pracy.

    Spodziewam się... :(

    > Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś
    > klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

    Sprawdzone. To chyba na samym początku sprawdziłem. Zresztą hamulce też zrobione
    na nowo. Przód i tył. Obawiam się, że to może być walnięty komp...
    Dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: