eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodwyższone spalanieRe: Podwyższone spalanie
  • Data: 2011-07-05 16:41:50
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iuv2oe$6gn$1@news.onet.pl...

    > Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi
    > się włączyło wypalanie w mieście.

    Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne
    problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za
    blisko do pracy.

    >> A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
    >> właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
    >> jak niewielu o tym w ogóle wie.
    >
    > Rozpoznanie jest dość łatwe

    Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
    > - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na
    > światłach, lub pod domem.

    Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno
    uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie.
    Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko
    dlatego, żeby poznać procedurę.

    > Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
    > silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000
    > rpm min.).

    W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go
    przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i
    będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.

    > Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu
    > robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.

    Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą
    prędkość obrotową.
    Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita
    większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo
    auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym
    absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
    Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR,
    ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: