-
Data: 2011-07-05 16:41:50
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iuv2oe$6gn$1@news.onet.pl...
> Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi
> się włączyło wypalanie w mieście.
Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne
problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za
blisko do pracy.
>> A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
>> właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
>> jak niewielu o tym w ogóle wie.
>
> Rozpoznanie jest dość łatwe
Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
> - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na
> światłach, lub pod domem.
Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno
uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie.
Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko
dlatego, żeby poznać procedurę.
> Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
> silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000
> rpm min.).
W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go
przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i
będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.
> Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu
> robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą
prędkość obrotową.
Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita
większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo
auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym
absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR,
ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.11 16:12 Madoniowie
- 12.08.11 16:27 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją