  • 11. Data: 2011-04-29 15:46:20
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    On 29.04.2011 14:59, Ramok wrote:

    > Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
    > "wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
    > musiało być górki ;P
    >
    > U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
    > przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
    > "nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
    > (taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

    W jakim bolidzie to miałeś ?

    Lecę po poduchę do sklepu... ;)

  • 12. Data: 2011-04-29 17:04:55
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 18:48, Ramok pisze:
    > Fiat Stilo 1.9JTD

    Czyli coś podobnego. Tyle, że chyba samo zawieszenie silnika lekko inne.
    Tak przy okazji jeszcze jeden symptom wyszedł. Zdarza się, że przy
    gwałtownym hamowaniu coś lekko stuka. I stuka jakby z pod podłogi.
    Poduchę kupiłem. Zobaczymy ;)

  • 13. Data: 2011-04-29 17:48:47
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 29.04.2011 15:46, MMS napisał(a)/has written:
    > W jakim bolidzie to miałeś ?
    Fiat Stilo 1.9JTD

    /Ramok

  • 14. Data: 2011-04-29 20:41:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 29-04-2011 o 12:00:49 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
    > metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
    > Dwu masowe dawało by takie dźwięki
    > http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by
    > wibracje nie tylko podczas ruszania.

    To jest już stan agonalny, ja mówię o początkowych objawach (kilkanaście,
    kilkadziesiąt tys. km wcześniej).

    > Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
    > wpływem temperatury.

    U mnie zawsze padająca poducha dawała się mocno we znaki przy
    nierozgrzanym silniku. Gdy silnik się rozgrzał, telepanie ustawało.

    Pzdr
    TG

  • 15. Data: 2011-04-30 14:24:35
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 11:02, MMS pisze:

    > Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
    > Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

    Panowie, ani moja diagnoza ani Wasza nie była poprawna.
    I można by powiedzieć, że bardzo dobrze ;) Chociaż jeśli brać pod uwagę
    fragment nazwy uszkodzonej rzeczy to byliście bliżej :D
    Na szczęście mam dobrego mechanika. Posłuchał i powiedział:
    "Co ty znowu wymyśliłeś ?! To nie jest niemiecki produkt żeby dwumasa
    się po 150kkm rozpadła. To jest ewidentny objaw
    _koła_pasowego_dwumasowego. Rozpadł się tłumik drgań."
    O 9:00 diagnoza, a o 12:00 samochód sprawny ;) Koszt 300 zł.