eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoducha skrzyni w JTD ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2011-04-29 10:02:41
    Temat: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.

    Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
    Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

    Dowody winy:

    1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    ruszaniu pod górkę.
    3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza
    się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto
    subiektywne.
    6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas
    zapalania.

    Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko
    super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa
    wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny
    silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też
    nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca
    sprzęgła czy skrzyni nie słychać.

    Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
    Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z
    tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
    będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.


  • 2. Data: 2011-04-29 11:40:21
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
    >
    >
    >> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    >> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    >> ruszaniu pod górkę.
    >> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    >> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    > U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
    > przebiegu 220 kkm).
    > Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    > dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

    Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
    metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia. Poza tym występowały
    by wibracje nie tylko podczas ruszania. No i wibracje są naprawdę
    niewielkie.

    > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
    > są większe wibracje od silnika.
    > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
    Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
    wpływem temperatury.



  • 3. Data: 2011-04-29 11:40:30
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    <ciach.>
    > Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    > http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    > Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
    > Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu),
    > więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała
    > największy wpływ na takie zachowanie.

    Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

    Pozdrawiam - Darek.


  • 4. Data: 2011-04-29 11:47:19
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 12:40, news-gazeta pisze:
    > <ciach.>
    >> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    >> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    >> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
    >> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
    >> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
    >> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
    >
    > Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.

    No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.


  • 5. Data: 2011-04-29 11:57:50
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
    >
    >
    >> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    >> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    >> ruszaniu pod górkę.
    >> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    >> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    > U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
    > przebiegu 220 kkm).
    > Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    > dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

    Jeszcze dodam, że dwu masowe dawało by takie dźwięki
    http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1


  • 6. Data: 2011-04-29 12:00:49
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
    >
    >
    >> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    >> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    >> ruszaniu pod górkę.
    >> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    >> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    > U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
    > przebiegu 220 kkm).
    > Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    > dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
    >
    > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
    > są większe wibracje od silnika.
    > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
    >
    > Pzdr
    > TG

    W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
    >
    >
    >> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    >> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    >> ruszaniu pod górkę.
    >> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    >> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    > U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
    > przebiegu 220 kkm).
    > Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    > dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

    Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
    metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
    Dwu masowe dawało by takie dźwięki
    http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by
    wibracje nie tylko podczas ruszania.

    > Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
    > są większe wibracje od silnika.
    > Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
    Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
    wpływem temperatury.



  • 7. Data: 2011-04-29 12:05:11
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):


    > 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    > 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    > ruszaniu pod górkę.
    > 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    > 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
    przebiegu 220 kkm).
    Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    dwumasę, jako drugie - sprzęgło.

    Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są
    większe wibracje od silnika.
    Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.

    Pzdr
    TG


  • 8. Data: 2011-04-29 14:49:19
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    >>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    >>> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    >>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
    >>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
    >>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
    >>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
    >>
    >> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
    >
    > No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.

    Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
    Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
    poślizgów juz...

    Pozdrawiam - Darek.


  • 9. Data: 2011-04-29 14:59:54
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
    >> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
    >> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
    Ja też, choć bez określania kolejności ;)

    >> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
    >> są większe wibracje od silnika.
    IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.

    > Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
    > metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
    > Dwu masowe dawało by takie dźwięki [...]
    Niekoniecznie, u mnie nie było.

    > Poza tym występowały by
    > wibracje nie tylko podczas ruszania.
    Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
    "wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
    musiało być górki ;P

    U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
    przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
    "nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
    (taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).

    Pozdrawiam!
    /Ramok


  • 10. Data: 2011-04-29 15:41:37
    Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    On 29.04.2011 14:49, news-gazeta wrote:
    >>>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    >>>> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    >>>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
    >>>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
    >>>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
    >>>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
    >>>
    >>> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
    >>
    >> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.
    >
    > Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
    > Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
    > poślizgów juz...

    Szarpanie podczas ruszania, to i owszem ale reszta na nie nie wskazuje.
    To jednak za mało aby rozgrzebać dwumasę ;)
    Dla przykładu już raz się wziąłem za sprzęgło w V40, gdzie występowało
    duuużo silniejsze szarpanie podczas ruszania. Wymieniłem całkiem dobre
    sprzęgło, a powodem był zabrudzony wysprzęglik. Czyli wydałem zbędnie
    około 600 zł., a koszt faktycznej naprawy mieścił się w 15 zł ;)
    Tu jest zbyt mało symptomów padającego sprzęgła. W sumie najpierw
    zmienię poduchę, bo to coś około 100 zł. ;) I tak się jej należy
    odpoczynek :D


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: