-
1. Data: 2011-04-29 10:02:41
Temat: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.
Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.
Dowody winy:
1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
ruszaniu pod górkę.
3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza
się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto
subiektywne.
6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas
zapalania.
Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko
super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa
wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny
silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też
nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca
sprzęgła czy skrzyni nie słychać.
Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z
tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
-
2. Data: 2011-04-29 11:40:21
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia. Poza tym występowały
by wibracje nie tylko podczas ruszania. No i wibracje są naprawdę
niewielkie.
> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
wpływem temperatury.
-
3. Data: 2011-04-29 11:40:30
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>
<ciach.>
> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
> Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z tyłu),
> więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że będzie miała
> największy wpływ na takie zachowanie.
Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
Pozdrawiam - Darek.
-
4. Data: 2011-04-29 11:47:19
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-04-29 12:40, news-gazeta pisze:
> <ciach.>
>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>
> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.
-
5. Data: 2011-04-29 11:57:50
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Jeszcze dodam, że dwu masowe dawało by takie dźwięki
http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1
-
6. Data: 2011-04-29 12:00:49
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
>
> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
>
> Pzdr
> TG
W dniu 2011-04-29 13:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
>
>
>> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
>> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
>> ruszaniu pod górkę.
>> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
>> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
> U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
> przebiegu 220 kkm).
> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
Dwu masowe dawało by takie dźwięki
http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1 Poza tym występowały by
wibracje nie tylko podczas ruszania.
> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
> są większe wibracje od silnika.
> Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Tu guma może się różnie zachować. Przeciwnie, powinna mięknąć pod
wpływem temperatury.
-
7. Data: 2011-04-29 12:05:11
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 29-04-2011 o 10:02:41 MMS <n...@s...interia.pl> napisał(a):
> 1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
> 2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
> ruszaniu pod górkę.
> 3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
> 4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
U mnie podobnie objawy w 1.9 dci dawało padające koło dwumasowe (przy
przebiegu 220 kkm).
Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy są
większe wibracje od silnika.
Przy rozgrzanym, sprawnym silniku wibracje są dużo mniejsze.
Pzdr
TG
-
8. Data: 2011-04-29 14:49:19
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>
>>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>>> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>>
>> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
>
> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.
Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
poślizgów juz...
Pozdrawiam - Darek.
-
9. Data: 2011-04-29 14:59:54
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: Ramok <c...@c...com>
W dniu 29.04.2011 12:00, MMS napisał(a)/has written:
>> Na zimnym silniku nic nie było czuć, dopiero jak się rozgrzał. Obstawiam
>> dwumasę, jako drugie - sprzęgło.
Ja też, choć bez określania kolejności ;)
>> Padająca poduszka dawała by się mocniej we znaki w zimnym dieslu - gdy
>> są większe wibracje od silnika.
IMHO niekoniecznie większe, ale na pewno co najmniej takie same.
> Dwumasa nie byłaby zależna od temperatury. Dawała by charakterystyczny
> metaliczny szczęk podczas odpalania lub gaszenia.
> Dwu masowe dawało by takie dźwięki [...]
Niekoniecznie, u mnie nie było.
> Poza tym występowały by
> wibracje nie tylko podczas ruszania.
Niekoniecznie, u mnie były tylko podczas ruszania. Na początku na
"wstecznym" pod górkę, potem też na "jedynce" pod górkę, a potem już nie
musiało być górki ;P
U mnie sprzegło nie było już w zbyt dobrym stanie, ale pierwotną
przyczyną najprawdopodobniej było "słoneczko". Dmumasy też już prawie
"nie było" -tj. "dwie masy" można było obracać palcem względem siebie
(taki odpowiednik trybu City, tyle że w zespole napędowym ;D ).
Pozdrawiam!
/Ramok
-
10. Data: 2011-04-29 15:41:37
Temat: Re: Poducha skrzyni w JTD ?
Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>
On 29.04.2011 14:49, news-gazeta wrote:
>>>> Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
>>>> http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
>>>> Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na
>>>> nową. Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3
>>>> z tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
>>>> będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.
>>>
>>> Ja bym powiedział że to sprzęgło umiera.
>>
>> No właśnie ze strony sprzęgła nic niepokojącego nie występuje.
>
> Ale przecież podałeś wszystkie objawy :)
> Tak zachowuje się kończące się sprzęgło - zbliżające się do granicy
> poślizgów juz...
Szarpanie podczas ruszania, to i owszem ale reszta na nie nie wskazuje.
To jednak za mało aby rozgrzebać dwumasę ;)
Dla przykładu już raz się wziąłem za sprzęgło w V40, gdzie występowało
duuużo silniejsze szarpanie podczas ruszania. Wymieniłem całkiem dobre
sprzęgło, a powodem był zabrudzony wysprzęglik. Czyli wydałem zbędnie
około 600 zł., a koszt faktycznej naprawy mieścił się w 15 zł ;)
Tu jest zbyt mało symptomów padającego sprzęgła. W sumie najpierw
zmienię poduchę, bo to coś około 100 zł. ;) I tak się jej należy
odpoczynek :D