eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoducha skrzyni w JTD ?Poducha skrzyni w JTD ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: MMS <n...@S...interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Poducha skrzyni w JTD ?
    Date: Fri, 29 Apr 2011 11:02:41 +0300
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <ipduss$v9k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 84-10-163-180.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1304067804 32052 84.10.163.180 (29 Apr 2011 09:03:24 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Apr 2011 09:03:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2365038
    [ ukryj nagłówki ]

    Samochód Alfa 147 1.9 JTD 16V. 150 kkm.

    Diagnoza - poduszki silnika ale nie na 100%, więc szukam potwierdzenia ;)
    Objawy - lekkie drgania podczas ruszania na 1 i wstecznym biegu.

    Dowody winy:

    1. Uruchomiony z rana czyli zimny problem nie istnieje.
    2. Temperatura około 60+ stopni objaw się ujawnia. Szczególnie przy
    ruszaniu pod górkę.
    3. Ciepły silnik przy przyśpieszaniu z gazem na max czuć lekkie drgania.
    4. Na postoju wciśnięty hamulec i pół sprzęgło drgania są wyczuwalne.
    5. Podczas przyśpieszania lub zwalniania drążek zmiany biegów porusza
    się tył-przód i wydaje mi się, że za bardzo. Ale może to być czysto
    subiektywne.
    6. Kolejne subiektywne odczucie, to chyba zbyt go wstrząsa podczas
    zapalania.

    Jeśli chodzi o stan silnika tj. kompresję, wtryski itd. jest wszystko
    super. Układ hydrauliczny sprzęgła w stanie bardzo dobrym (pompa
    wysprzeglik - tydzień po wymianie uszczelnień). Drążek reakcyjny
    silnika(poduszka, uchwyt stabilizujący z góry silnika) nowiutki. Nic też
    nie wskazuje na dwumasę. Żadnych niepokojących odgłosów z miejsca
    sprzęgła czy skrzyni nie słychać.

    Zawieszenie silnika wygląda mniej więcej tak:
    http://img855.imageshack.us/i/arjtd.jpg/
    Część oznaczona numerem 4 jest tak jak wyżej pisałem wymieniona na nową.
    Silnik podparty jest na trójkącie (poduchy 1 i 2 są po bokach, 3 z
    tyłu), więc stawiam na poduszkę nr. 3, bo z rozstawienia wynika, że
    będzie miała największy wpływ na takie zachowanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: