    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Date: Mon, 28 Jul 2014 01:08:25 +0200

    > No wlasnie. Siega sie po programy, i wierzy im swiecie, bo rozumu nei
    > staje. Nie staje, bo jak pare osob tu pisalo "elektronikowi teoria
    > niepotzrebna"

    Nie no, uogólniasz jakoś zupełnie.
    Ja sam nawet nie pisałem, że "teoria niepotrzebna".
    Oczywiście, że potrzebna. To truizm.
    Pisałem tylko, że na wstępie dobrze się uczyć praktycznie - ale to też
    przecież oznacza, że trzeba sięgnąć po wiedzę. Jak inaczej podłączyć
    prawidłowo wejścia OPAMP'a , żeby zrobić wzmacniacz ? No trzeba
    przeczytać cokolwiek, nie ?

    > Kiesys, nauczajac przedmiotu Wstep do teorii obwodow, wprowadzilem
    > pare bledow do programu uzywanego na laboratorium. Celowo. Na skutek
    > tego, dzielnik napiecia - zrodlo 10V, dwa rezystory 1K poloczone
    > szeregowo, dawal na wyjsciu 12V. Na jakies 100 osob, moze z 5
    > zauwazylo ze cos nie gra. Reszta, zywcem skopiowala z ekranu i
    > zamiescila w sprawozdaniu/ I tacy sa slasnie "laptopowi elektronicy" w
    > czasach dzisiejszych

    Pewnie tak, ale śmiem twierdzić, że ci, którzy zauważą że coś jest "nie
    halo", to najprędzej ci właśnie, którzy cokolwiek doświadczenia
    praktycznego mają.