eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPodpis cyfrowy większej ilości podmiotówRe: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Date: Thu, 18 Apr 2013 17:36:02 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 149
    Message-ID: <kkp3t4$8b3$1@node2.news.atman.pl>
    References: <kkdqot$5rl$1@node2.news.atman.pl> <kkec03$n4h$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <kkfd89$o9b$1@news.task.gda.pl>
    <0...@g...com>
    <kkh42k$81t$1@news.task.gda.pl>
    <b...@g...com>
    <kkhr56$a62$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <kkkjpe$b54$1@news.task.gda.pl>
    <8...@g...com>
    <4...@g...com>
    <c...@g...com>
    <kkmvfc$hu3$2@news.task.gda.pl>
    <d...@g...com>
    <kkoi2a$o70$1@news.task.gda.pl>
    <2...@g...com>
    <kkokfu$o70$3@news.task.gda.pl> <kkopvd$u03$1@node2.news.atman.pl>
    <kkos77$g5v$2@news.task.gda.pl> <kkotab$1md$1@node2.news.atman.pl>
    <kkp0n2$sit$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-65-59.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1366299364 8547 89.73.65.59 (18 Apr 2013 15:36:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Apr 2013 15:36:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kkp0n2$sit$1@news.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:202675
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-18 16:41, Edek pisze:
    > Dnia Thu, 18 Apr 2013 15:43:37 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    >> Ale fir pyał się, ile razy jego auto będzie szybsze,
    >> jeśli domontuje drugi silnik.
    >> Ta strona porównuje do dwusilnikowe auto to ciężarówki,
    >> jadącej okrężną dorogą;)
    >
    > Wbrew pozorom ludzie faktycznie korzystają z R i Matlaba, wygodne są.


    Sam korzystam. Z R sporadycznie, ale z Matlaba znacznie częściej niż
    z C++.

    Nie chodzi tu o język, a o algorytm - on był tą okrężną drogą.

    Samo mnożenie macierzy w Matlabie jest bardzo szybkie,
    tak jak najlepszych bibliotek w C++ (ciezko coś rownie
    szybkiego napisać ręcznie)



    >>>> Bez zmiany algorytmu GPU przyspieszyło im 16 razy,
    >>>> i tego rzędu przyspieszenia (z przeczuciem na ciut mniejsze)
    >>>> bym się spodziewał w porównaniu cpu/gpu.
    >>>
    >>> Nie wiem jakie masz doświadczenie z gpu, ale tam oszacowuje się
    >>> algorytmy przez najniższą z przepustowości - np. nominalnie we floatach
    >>> przepustowość RAM jest ~70 razy mniejsza od obliczeniowej, zależy
    >>> oczywiście od tego ile się wczytuje i ile wyników się zapisuje i czy
    >>> dostęp do ram jest uszeregowany czy nie.
    >>
    >> Nie rozumiesz mnie. Ja nie czepiam się części GPU, ta została wykonana
    >> dobrze. Czepiam się tego, że ten wynik porównano z innym algorytmem, w
    >> doatku absolutnie nieefektywnym na cpu.
    >
    > Spróbuj nie rozwijać się fraktalnie na temat skutków prośby firra

    Jedynie rzuciłęm uwagę, że w cytowanym przez Ciebie artykule
    przyszpieszenie 340 razy jest 'oszustwem', bo porównuje się
    wynik dobrego algorytmu w GPU z _niedobrym_ algorytmem na CPU.

    > i zerknij na małe wyzwanie ze świata rzeczywistego. Ja nie mam problemu
    > z tym, żeby coś w AVX zaimplementować. Czy MatLab jest optymalny czy
    > nie pod względem SSE tego tak naprawdę nie wiem - przypuszczam znając
    > dziedzinę od strony implementacyjnej, że _nie_ jest i to grubo.

    Korzysta z jakiś grubych bibliotek chyba intela (IMK), więc
    podejrzewam, że jest bardzo blisko optymalnej prędkości.


    >> Będzie dość niewielka, bo bliskie obszary w większości przypadków
    >> zachowują się podobnie. Największe straty będą na 'powierzchni' naszej
    >> figury przy dużym maxiter, ale nadal to dośc niewielkia różnica. Można o
    >> tym pomyśleć jak o liczeniu tego samego fraktala lekko rozpuchniętego.
    >
    > "Dość niewielka" - ile to konkretnie wychodzi? I może intuicja mnie
    > myli, ale fraktale nie zachowują się tak jak Ty to tutaj przedstawiasz.

    Fraktalem jest _brzeg_ zbioru mandelbrota. Duże obszary z dala od
    brzegu zachowują się dobrze, a i brzeg nie jest w żadnym razie gęsty
    na dużych obszarach. Mówiąc po ludzku, w większości przypadków
    jak w x było zielono, to piksel obok też będzie zielono.

    Zresztą, popatrz na rysunki, bo to można z rysunków wywnioskować.

    >
    > Ja może nie szpanuję matematyką, bo przez ostatnie lata policzyłem
    > 1 (słownie : jedną) różniczkę, ale masz do czynienia z olimpijczykiem
    > ze starych czasów, i to Big Time.

    Witam towarzysza:) Ale racja, dawne czasy.


    > Skoro mówisz że oszukują a nie chce Ci się policzyć ile faktycznie
    > da się wyciągnąć z gpu to dostrzegam tu pewną niekonsekwecję ;)

    Nadal nie rozumiesz. Nie oszukują na GPU. Oszukują w rozwiązaniu
    wzorcowym podając byle jakie.


    >> Z tej samej sztuczki korzystaliśmy dla mniejszych pakunków korzystając z
    >> SSE.
    >> Dlatego przewidywałem nieznacznie mniej niż 16 razy.
    >> Teraz wszytko jasne?
    >
    > Jasne. A nie policzyłbyś ile to faktycznie wychodzi? Ja oferuję
    > zmierzenie, żebyś nie musiał za bardzo zakasać rękawów.

    No to weź kod z bloga, wygląda nieźle, i porównaj z którymś
    algorytmem wrzuconym tu przez grupowiczów, najlepiej wielowątkowym
    i z sse(N).

    Nadal obstawiam, żę wynik będzie dość bliski proporcji
    przy porównaniu algorytmów dla całych macierzy.
    (Pewnie masz inny sprzet, wiec x16 z bloga jest neimiarodajne)

    >>> Mogę co najwyżej obiecać, że przetestuję wyniki, to prosty algorytm.
    >>
    >> Obstawiam, że najlepiej byoby podzielić na obszary możliwie kwadratowe o
    >> rozmiarze takim, by się mieściły w ramach jednego układu prowadzącego te
    >> zależne od siebie obliczenia (zapomnialem jak się to nazywało, szkolenie
    >> z GPU dawno bylo:( blok? )
    >
    > Jest warp, block, grid, multiprocessor i karta z kilkoma MP.
    >
    > Dlaczego akurat kwadratowe, czy to minimalizuje różnice w iteracjach
    > w obrębie bloku? Czy przy każdych parametrach? Założenia, dość
    > realistyczne, podałem.

    Na stronie sprzętowej się nie znam. Chodziło mi o sprawy
    geometryczne. JAk chcesz, mogę policzyć, ile strat jest
    przy jakich prostokątach, ale to wieczorem, bo muszę znikać;)

    >
    > Czas na mały showdown, polegający na praktycznym zastosowaniu
    > znajomości podstaw fraktali i zastosowania w algorytmach, o ile masz czas.
    >
    > Jako okazja występuje Mandelbrot. Nawet nie wiem, czy to o co proszę jest
    > trudne czy bardzo trudne.

    Nie bardzo rozumiem, o co dokładnie prosisz:( Chyba się zgubiłem.

    >
    >> Hmm, czy tu nie robimy właśnie tego?
    >> kernel.ThreadBlockSize = [kernel.MaxThreadsPerBlock,1,1];
    >> kernel.GridSize = [ceil(numElements/kernel.MaxThreadsPerBlock),1];
    >
    > No niby tak. Gpu jest przykładem czegoś, po czym można oczekiwać
    > teoretycznie policzonego wyniku, w przeciwieństwie do Intela
    > gdzie od p4 w gmp i mpfr można w źródłach znaleźć mięso na
    > temat nieprzewidywalności pipeline i wydajność jest trudna
    > do oszacowania.
    >
    > Skoro już mówimy o Mandelbrocie to fajnie byłoby policzyć
    > - na podstawie właściwości fraktala - jakie są optymalne
    > wartości. Mnie ciekawi, czy teoretyczne właściwości tego
    > prostego algorytmicznie przykładu poz mierzeniu okażą się
    > prawidłowe na kartach. O to mi chodziło w poprzednim poście,
    > plus małe wyzwanie.

    Optymalne wartości czego? Rozmiaru bloku liczonego na raz?

    pzdr
    bartekltg




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: