eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPodpis cyfrowy większej ilości podmiotówRe: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
  • Data: 2013-04-16 10:47:41
    Temat: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 23:23:50 UTC+2 użytkownik Edek napisał:
    > Bo pokazałeś, że można gorzej?
    Bo pokazałem rozsądną implementację :)

    > A dlaczego ta ma być intuicjonistyczna? Kolejne słowo, które jednak
    > jest dość subiektywne.
    Właśnie mało ścisły temat, trudno powiedzieć co jest intuicyjne, co jest
    zepsute, a już w ogóle nie wiadomo co jest optymalne. Za tym ze ta jest
    intuicyjna przemawia fakt, że wielu programistów do problemu podeszło w
    podobny sposób. Potem każdy z nich dodał jakieś usprawnienia. W dalszej
    kolejności ktoś zebrał pomysły wielu ludzi i zaimplementował w jednym
    programie. Dopiero w jeszcze dalszej były próby reprezentacji bitowej, a z
    powodu znanych usprawnień do reprezentacji tablicowej, reprezentacja
    bitowa wypadała gorzej, zwłaszcza na 32bitowych komputerach. Różne
    sprytne usprawnienia do reprezentacji bitowej pojawiły się stosunkowo
    niedawno, a już naprawdę świeża jest próba zebraniach wszystkich usprawnień w
    jednym programie. Jeśli dla Ciebie, jako dla jednego programisty, jest
    to intuicyjny proces, to oznacza, że jesteś lepszy od tych wszystkich
    programistów razem wziętych, którzy przyczynili się do obecnego poziomu
    reprezentacji bitowej.


    > Strasznie zakodowane...
    Rozumiem że "strasznie" używasz w znaczeniu "implementacja zepsuta". Wiele
    osób taką reprezentację podało jako pierwszy pomysł. Po zastanowieniu podali
    różne usprawnienia. A po próbach z reprezentacją bitową program działał
    wolniej...


    > czy taki kod szachowy uwzględnia domyślną
    > liczbę bierek czy też głównym nurtem idą różne nieco egzotyczne
    > sytuacje typu - powiedzmy - trzy wieże po jednej stronie?
    Trzy wieże po jednej stronie to akurat nie egzotyczna sytuacja - ale to
    mało ważne w naszej dyskusji. To jest po prostu kod rozsądny, jaki
    zaproponuje na początku wielu programistów. Niektórzy dodadzą jakieś
    usprawnienie, niektórzy kilka usprawnień, jedna osoba raczej nie dojdzie
    sama do wszystkich znanych technik.



    > > Więc jedna instrukcja warunkowa daje podobny efekt jak cały kod powyżej:
    > > if( bierki[DAMA] & maski_atakow[x][y] )
    >
    > Nie wiem ile grasz w szachy, ale to właśnie jest intuicjonistyczne.
    Ale to jest malutki przykładzik. Z reprezentacją bitową są inne problemy i
    jest tych problemów znacznie więcej niż z reprezentacją tablicową. Naiwne
    zakodowanie na reprezentacji bitowej z powodu innych problemów działa
    gorzej niż wyśrubowana implementacja na tablicy pól/bierek.


    > Patrząc na szchownicę widzi się właśnie całe formy ruchów a nie
    > kombinuje które pole jest które i czy wieża z damą się bronią
    > nawzajem, czy tylko król wraz z damą obstawia wieżę, ta pierwsza
    > po przekątnej. Podobnie z wymianami.
    Taki sam efekt daje zarówno iterowanie w jakimś kierunku szachownicy
    jaki i test maskami bitowymi. Chodzi o to, która implementacja jest szybsza.



    > W mojej pracy nawet gdyby się okazało, że da się coś zrobić 10x szybciej
    > ale trzeba spędzić na kodem tyle czasu to po prostu to się _zazwyczaj_
    > nie opyla.
    Z tym się nie sprzeczam że to drogi proces.


    > > Napiszę jeszcze raz to samo, może programistom często się tylko wydaje
    > > że są w okolicach tych 10% od optimum?
    >
    > Może Tobie się wydaje, że każdy kod można przyspieszyć 2-4x?
    Nie chodzi o to co mi się wydaje, tylko o to co widziałem. A widziałem jak
    wielu programistów podeszło do problemu. Ich podejście było na oko
    2-4 razy gorsze niż optymalne.



    > Cieszę się Twoim szczęściem, ale skąd pomysł, że wszyscy mają wciąż oczy
    > zamknięte? Używanie masek bitowych robię "z zamkniętymi oczami".
    To nie pomysł, to obserwacja. I nie na wszystkich, ale na pewnej
    próbie :) Każdy może wziąć jakieś zadanie programistyczne, napisać
    swoją implementację, a dopiero potem porównać z najlepszą znaną
    implementacją na świecie. Jaki odsetek programistów będzie w 10% od
    najlepszej znanej ( 10% od najlepszej znanej, to niekoniecznie 10% od
    optymalnej ).



    > Heh, rozumiem że to takie testowe turnieje.
    Tak, jak się nie ma prywatnego klastra, to można jedynie testować
    implementacje/algorytmy na ultra-krótki czas.


    > Grałem gdy miałem z 11 lat w zarówno w pełne jak i 3-4 minutówki, ale 5s
    > to tylko maszyny. Swoją drogą przestałem grać gdy mnie ograł 9-latek i
    > zrozumiałem, że tak na poważnie w lidze szachowej to ja nie mam szans.
    U mnie trening działał. Gdy regularnie grywałem, to z miesiąca na miesiąc
    grałem lepiej. Gdy odstawiałem szachy na dłuższy czas, to znowu grałem
    słabo. Potem interesowałem się tylko szachami komputerowymi.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: