eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodniesienie mocy = spadek spalania???Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!n
    ews-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Podniesienie mocy = spadek spalania???
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kqi119$nhm$1@news.task.gda.pl>
    <1tj07jmrlthy1$.tlm8cpznldbu$.dlg@40tude.net>
    <1rj2spdpie73s$.tmt6okczddac$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 28 Jun 2013 07:33:41 +0200
    Message-ID: <19onw2ytoit3s$.13xj9eyu9bxli.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1372397607 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1466 82.143.187.50:57845
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496632
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 01:55:25 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:32:19 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Bardzo mnie interesuje skad ci fachowcy wiedza co zmienic w programie.
    > Raczej nie zmieniają programu, a tablice danych z których program korzysta.
    > Czyli mapy wtrysku, zapłonu, sterowaniu turbiną itp.

    tez trzeba wiedziec gdzie co jest. A najlepiej miec napisane.

    > W przypadku boxów, to zazwyczaj działa jeszcze inaczej i taki box po prostu
    > oszukuje seryjne ECU wysyłając do niego zmodyfikowane wartości czujników (z
    > takich popularnych to czujnik temperatury powietrza dolotowego, czym można
    > wydłużyć czas otwarcia wtryskiwaczy), albo z kolei modyfikując jakieś
    > sygnały wysyłane przez ECU - np. wydłużając czas otwarcia wtryskiwaczy,
    > albo zmieniając sygnały sterowania turbiną.
    > Dość prawdopodobne że w niektórych przypadkach komputer będzie miał błędne
    > dane dotyczące np. zużycia paliwa.

    No tak, a kolega nam pisal ze wpinany miedzy wtryski a komputer :-)

    Tylko ... czy to cos da ? przy pelnej dawce moze tak, ale przy okazji
    duzo czarnego dymu pojdzie.

    >> Dane ogolnodostepne, pracowali kiedys w przemysle i mieli dostep do
    >> dokumentacji, czy zdeassemblowali caly program ...
    > Tego zazwyczaj nie wymyśla ten który potem tuninguje.
    > Są firmy dostaczające gotowe rozwiązania - czyli oprogramowanie do
    > modyfikowania map w konkrenych sterownikach silników.

    I o te firmy mi chodzi. Ale tu anacron pisal "kolega mi przygotowal".

    > Ale sama deasemblacja to też nie jest jakiś wielki wyczyn.
    > Ściągnąłem kiedyś program z ECU Fiata Punto - rozpisanie całości, włącznie
    > z reverse-engeneeringiem wszystkich formuł matematycznych zajęło mi ze 3
    > wieczory.

    A to strasznie krotki musial program byc, bo ja wiem ze to raczej
    zajecie na dlugie zimowe miesiace juz przy kilkunastu KB. Choc w sumie
    - dawniej to on nie mial powodow byc dlugi. Teraz tych czujnikow
    troche przybylo ..

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: