  • Data: 2024-10-10 13:14:35
    Temat: Re: Podnieś rękę!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Oct 2024 12:12:04 +0200, io wrote:
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zeby-
    przejsc-pieszy-bedzie-musial-podniesc-reke-propozycj
    a-n,nId,7830441

    > "Zdaniem jednego z posłów powinno się wprowadzić obowiązek wyraźnego
    > sygnalizowania przez pieszych zamiaru wejścia na przejście, np. poprzez
    > podniesienie ręki. Swoją propozycję na ten temat, a także na temat
    > dodatkowego oznakowania na przejściach, parlamentarzysta opisał w
    > interpelacji do ministra infrastruktury."
    >
    > Niektórzy sami podnoszą, ale ja często przepuszczam, i wtedy pokazuję
    > gestem wcześniej, więc może po prostu dziękują. Niekiedy nie
    > przepuszczam, by było jasne.
    >
    > To podniesienie ręki nie zadziała nocą ale za dnia ma bardzo duży sens.

    Taa, ręki z telefonem. Zeby pokazać, że się nie patrzy na telefon.

    Ale co w nocy?
    Uchylić pierwszeństwo pieszego wchodzącego na przejscie? :-)

    A namnożyło mi się takich przejsc poza terenami zabudowanymi ..

    > Jest także o "sugerowanych przejściach dla pieszych" czyli takich, gdzie
    > pieszy nie ma pierwszeństwa, ale może przechodzić co ma sens w miastach,
    > gdzie do normalnego przejścia jest mniej niż 100 metrów więc bez
    > sugerowanego nie można przechodzić.

    Można zmiejszyć do 50m.

    W wydaniu niemieckim takie przejscie sugerowane ma sens, bo jest
    wysepka/azyl dla pieszych na środku.
    A u nas co będzie?

    Chyba, ze wejdzie owo "sugerowane" i po niemiecku - prawie wszystkie
    przerobią na sugerowane, a tam pieszy wchodzący pierwszeństwa nie ma
    :-)

    I po ***j było zmieniać ?

    > Ale Artur Szałabawka z PiS jest, który już rządził a nie wprowadził.

    Z tym pierwszeństwem na przejsciach to jest dłuższa historia, gdzie
    obie partie winne ... lub zasłużone :-)

    J.